Toon posts:

[VB 6] Screensaver gaat niet fullscreen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een screensaver gemaakt in VB met een gemaximaliseerde schermstatus. Als ik de EXE direct open werkt het perfect, maar als hij wordt geopend als screensaver via Windows, dan gaat hij niet fullscreen maar blijft hij links onderin het scherm geminimaliseerd staan. Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Screenshot van het probleem:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kempe433/thomas/screenshot.png

Het programma.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:06

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Leg 'm eens naast deze code: http://sig9.com/node/29

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al opgelost.

Visual Basic:
1
Public Declare Sub SetWindowPos Lib "user32" (ByVal hwnd As Long, ByVal hWndInsertAfter As Long, ByVal x As Long, ByVal y As Long, ByVal cx As Long, ByVal cy As Long, ByVal wFlags As Long)

Visual Basic:
1
SetWindowPos Me.hwnd, 0&, 0, 0, Screen.Width / 15, Screen.Height / 15, &H40

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 18:46

Gerco

Professional Newbie

Even een opmerking: Ik zou die /15 vervangen door Screen.TwipsPerPixelX en Screen.TwipsPerPixelY, niemand zegt dat die waarden altijd hetzelfde blijven. Wanneer ze veranderen weet ik ook niet, misschien wel nooit, maar het kan geen kwaad om erop voorbereid te zijn :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:19

RayNbow

Kirika <3

Gerco schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:20:
Even een opmerking: Ik zou die /15 vervangen door Screen.TwipsPerPixelX en Screen.TwipsPerPixelY, niemand zegt dat die waarden altijd hetzelfde blijven. Wanneer ze veranderen weet ik ook niet, misschien wel nooit, maar het kan geen kwaad om erop voorbereid te zijn :)
Ze veranderen wanneer iemand bijvoorbeeld Large Fonts oid aan heeft staan.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir