Is het mogelijk om de windows verkenner helemaal uit te schakelen.. om de explorer.exe uit te schakelen is natuurlijk geen optie maar alleen de verkenner.
Dat lijkt mij een essentieel onderdeel van Windows.
En waarom zou je het willen verwijderen?
Ik vind het zelf erg handig om te gebruiken.
En waarom zou je het willen verwijderen?
Ik vind het zelf erg handig om te gebruiken.
[ Voor 21% gewijzigd door Zerora op 13-04-2005 13:36 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Inderdaad... waarom zou je dat willen....? Je hoeft hem toch niet te gebruiken?
explorer.exe is een essentieel geintegreerd process in de windows schil... Uitschakelen is dus onmogelijk (als je tenminste een werkende windows wilt overhouden).
explorer.exe is een essentieel geintegreerd process in de windows schil... Uitschakelen is dus onmogelijk (als je tenminste een werkende windows wilt overhouden).
Dat is mogelijk ja, door middel van policy's kan je toegang blokkeren tot de verkenner e.d.
Zou je mij kunnen vertellen hoe ik de toegang zou kunnen blokkeren?Mishmash schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:43:
Dat is mogelijk ja, door middel van policy's kan je toegang blokkeren tot de verkenner e.d.
Moet je op google ff zoeken naar local XP policy. was dacht ik poledit ofzo uitvoeren...
Wat is precies de bedoeling van het uitschakelen? Voor de sport of iets anders zoals beveiliging? Als beveiliging: de verkenner blokkeren is AFAIK / IMHO niet de manier om dat te bereiken.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
ivm beveiliging moet ik deze uitschakelen, ik kan het zo niet vinden in de policys misschien weet iemand het?
Misschien dat je dit verhaal kunt toelichten.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 14:20:
ivm beveiliging moet ik deze uitschakelen, ik kan het zo niet vinden in de policys misschien weet iemand het?
Maybe is er een andere oplossing voor dit probleem.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
doe geen moeite... stel gewoon met policy's in dat er geen wijzigingen aangebracht mogen worden en/of dat schijfen niet bekeken mogen worden.
Maar er zijn tientallen manieren om dit alles te omzeilen
Maar er zijn tientallen manieren om dit alles te omzeilen
kan iemand mijn dan een specifiek voorbeeld geven............???welke policy ik evt uit zou kunnen zetten
Kijk eens rond in gpedit.msc, dan kom je er zo achter wat er allemaal mogelijk is.
wat denk je dat ik doe, ik vraag het niet voor niks.......DJTimo schreef op woensdag 13 april 2005 @ 14:29:
Kijk eens rond in gpedit.msc, dan kom je er zo achter wat er allemaal mogelijk is.
Je wilt de NTFS rechten gewoon goed afstellen. De verkenner blokkeren heeft totaal geen zin (want dan ook elke applicatie waar je bestanden mee kunt openen of opslaan. En ook elke applicatie die iets met internet doet, etc etc).
Rechten: zie een willekeurig boek over beheer van Windows systemen. Of de sticky topics in WOS.
Rechten: zie een willekeurig boek over beheer van Windows systemen. Of de sticky topics in WOS.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Overigens kan dit topic hier wel dicht. Er is al heel veel over te vinden, als je het niet vond: kijk eerst nog eens goed, probeer wat andere zoektermen (check ook de vele eerdere topics op GoT over policies en het beveiligen van Windows en Windows netwerken). En als je er niet uit komt: open even een nieuw topic in Windows Operating Systems. Maar ik sluit om je de gelegenheid te geven eerst even de howto's etc. te lezen en dan met een fris topic opnieuw te beginnen met je echte probleem 
Trouwens: als iedere reactie van anderen meer info en tekst bevat dan je eigen vragen, kan ik me goed voorstellen dat men niet echt is geneigd je te helpen met precieze oplossingen: het is in je eigen belang om voortaan dus even meer te vertellen over het hoe en wat en wat niet werkt. Zegmaar zoals het in de sticky topics staat
Trouwens: als iedere reactie van anderen meer info en tekst bevat dan je eigen vragen, kan ik me goed voorstellen dat men niet echt is geneigd je te helpen met precieze oplossingen: het is in je eigen belang om voortaan dus even meer te vertellen over het hoe en wat en wat niet werkt. Zegmaar zoals het in de sticky topics staat
[ Voor 28% gewijzigd door F_J_K op 13-04-2005 14:37 . Reden: Hoi sfj :w ]
oenick, hier op GoT doen we altijd zelf wat onderzoek naar een mogelijke oplossing. Je kan heel veel van deze info vinden door even te bladeren door de gpo's die in windows aanwezig zijn. Met google en de GoT search izjn ook vast wat mogelijke oplossingen te vinden.
Omdat ik vind dat je zelf nauwelijks inzet toont, en lijkt te verwachten dat we even met een snel antwoord komen sluit ik dit topic. Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even goed na,daarin staat precies wat we van onze bezoekers verwachten ...
Omdat ik vind dat je zelf nauwelijks inzet toont, en lijkt te verwachten dat we even met een snel antwoord komen sluit ik dit topic. Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even goed na,daarin staat precies wat we van onze bezoekers verwachten ...
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()