[js] getElementByID check lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 18:41

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb een pagina met invoervelden. Ik wil dus een formulier submitten naar een popup venster. Ik werk in strict mode dus ik mag geen target gebruiken. Nu had ik de volgende oplossing bedacht: bij onclick open ik een popup (die laten de meeste popupblockers tenminste ook nog door) en vervolgens geef ik de formulier variablen via get_vars mee.

Alles werkt prima alleen moet ik nu ook nog checken of een pebaalde optiebutton is geselecteerd. En daar gaat het fout.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<input 
type='button'
    onclick='
        var naam=document.getElementById("naam").value;
        var voorletters=document.getElementById("voorletters").value;
        var gbdatum=document.getElementById("gbdatum").value;
        var postcode=document.getElementById("postcode").value;
        var telefoon=document.getElementById("telefoon").value;
        var email=document.getElementById("email").value;

if (document.getElementByID("intresse_1").checked) {
                                  //dit wordt niet goed uitgevoerd... :(
        }

window.open("bekijk.php?naam=" + naam + "&voorletters=" + voorletters + "&gbdatum=" + gbdatum + "&postcode=" + postcode + "&telefoon=" + telefoon + "&email=" + email, "titel", "toolbar=no, location=no, directories=no, status=no, menubar=no, scrollbars=yes, resizable=yes, height=600, width=600, screenX=100, screenY=100, top=100, left=100,");' value='Formulier tonen'
/>

De foutmelding die ik krijg is: Error: document.getElementByID is not a function

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

getElementById ;)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Wist je dat javascript case sensitive was: getElementById

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
:o

Ik wist idd wel dat het case sensative is. Maar stomgenoeg was het dit keer een typfout. Kijk maar naar de bovenstaande dingen.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Dan wil ik dit topic gelijk gebruiken voor een andere vraag. De bovengenoemde javascript code werkt prima naar behoren. Maar als ik nu mijn pagina door de w3c validator gooi krijg ik allerlei foutmeldingen ala:
Below are the results of attempting to parse this document with an SGML parser.

Line 71, column 49: cannot generate system identifier for general entity "voorletters"

...w.open("bekijk.php?naam=" + naam + "&voorletters=" + voorletters + "&gbdatum=

An entity reference was found in the document, but there is no reference by that name defined. Often this is caused by misspelling the reference name, unencoded ampersands, or by leaving off the trailing semicolon (;). The most common cause of this error is unencoded ampersands in URLs as described by the WDG in "Ampersands in URLs".

Entity references start with an ampersand (&) and end with a semicolon (;). If you want to use a literal ampersand in your document you must encode it as "&" (even inside URLs!). Be careful to end entity references with a semicolon or your entity reference may get interpreted in connection with the following text. Also keep in mind that named entity references are case-sensitive; &Aelig; and æ are different characters.

Note that in most documents, errors related to entity references will trigger up to 5 separate messages from the Validator. Usually these will all disappear when the original problem is fixed.

Line 71, column 49: general entity "voorletters" not defined and no default entity

...w.open("bekijk.php?naam=" + naam + "&voorletters=" + voorletters + "&gbdatum=

This is usually a cascading error caused by a an undefined entity reference or use of an unencoded ampersand (&) in an URL or body text. See the previous message for further details.

Line 71, column 60: reference not terminated by REFC delimiter

...ijk.php?naam=" + naam + "&voorletters=" + voorletters + "&gbdatum=" + gbdatum

If you meant to include an entity that starts with "&", then you should terminate it with ";". Another reason for this error message is that you inadvertently created an entity by failing to escape an "&" character just before this text.
Heeft iemand een idee waarom de w3c validator mijn javascript gaat proberen te valideren alsof het html is?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarschijnlijk omdat je met een & werkt, die je niet zo kan gebruiken, maar liever &. ;)

Het staat zelfs in de melding die je krijgt. :o

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 13-04-2005 13:40 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
-NMe- schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:40:
Waarschijnlijk omdat je met een & werkt, die je niet zo kan gebruiken, maar liever &amp;. ;)

Het staat zelfs in de melding die je krijgt. :o
Duizend maal dank :Y) Volgens mij ben ik niet zo helder na de weinige uurtjes slaap 8)7

Verwijderd

Als hier jouw onderbewuste geest bezig is dan ga ik vast een schuilplek zoeken voor als je bewuste geest wakker wordt.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 11:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Of je gooit niet zo'n hele zooi code in een onclick event, maar maakt gewoon netjes een functie en zet al je JavaScript in een apart .js bestand.

[ Voor 5% gewijzigd door Johnny op 13-04-2005 13:47 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:20

Pelle

🚴‍♂️

Fijn dat het is opgelost :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.