RSS feed is niet valid

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AQuaTiX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 07:27
Zie bijvoorbeeld de output van FeedValidator.org. Ook postings met titles als "O&O Defrag 8.0 build 1341" staan unescaped in de xml van de feed, ipv gebruik te maken van & enzo, wat een invalid feed oplevert.

Verder ben ik zeer tevreden over de feeds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

crisp

Devver

Pixelated

Character encoding is gefixed; er stond nog een oude versie op de server.
Voor de rest zijn wij niet van plan e-mail adressen in de feed op te nemen; dat dat als 'fout' wordt gezien is gewoon jammer.

Speciale karakters worden wel degelijk omgezet naar (numerieke) entities (escapen is wat anders):

O&O Defrag 8.0 build 1341

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AQuaTiX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 07:27
Ik zag het jah. Mijn feedreader maakte er op een magische wijze weer een ampersand van, waarna ik iets te snel jullie xml doorkeek. Met escapen bedoelde ik & -> & , maar er een numerieke waarde aan geven is natuurlijk ook valid.

Terecht dat jullie er geen e-mail adressen in willen hebben. Ik heb in m'n eigen feeds ook zoiets als .notforspam. als domein tussengevoegd, maar dat is in principe ook niet zo mooi. Valideert echter wel ;)

Thanks voor jullie services :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:40:
Character encoding is gefixed; er stond nog een oude versie op de server.
Sinds gisterenmiddag stikt expat, de xml parser onder mijn rss reader, in de encoding die volgens mij veranderd is van "ISO-8859-1" in het exotischere "ISO-8859-15". Ik begrijp dat het hier een kwestie van Euro's is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ISO-8859-15 is helemaal niet zo exotisch; het is ISO-8859-1 + euro-teken en bestaat al jaren...

Overigens is het sowieso vreemd dat een XML-parser struikelt over de character-encoding in de xml-declaratie terwijl hij de voorkeur zou moeten geven aan de character-encoding in de HTTP header (die altijd al ISO-8859-15 was).

[ Voor 65% gewijzigd door crisp op 14-04-2005 10:13 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René20
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-08-2022
Hallo,

Ik ben actief lezer van de RSS feeds van Tweakers.net op een iPaq hx4700, ik gebruik daarvoor Illium's Newsbreak 1.0.1.1024
Sinds een week of twee kan ik echter de onderstaande feed niet meer lezen, is er bij Tweakers iets veranderd?:

www.tweakers.net/feeds/mixed.xml

Probleem voorgelegd aan Illium, zie onderstaande reactie:

[/quote]

tested this link both in NewsBreak and simply trying to visit it in Pocket IE, and it appears to use a character encoding that is not supported by Pocket Internet Explorer and thus NewsBreak (specifically, the tweakers.net feed uses ISO-8859-15 which has support for some Finnish characters.) If the feed works in other RSS readers, it is because they support a larger number of character encodings.

[quote]

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

René20 schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:55:
Probleem voorgelegd aan Illium, zie onderstaande reactie:
[...]
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Thanks
De maker gaan pushen dat 'ie een charset die in heel europa standaard is gaat ondersteunen ;)

Want als we terug gaan naar de oude snapt je rss lezer € weer niet, en dat is niet zo handig voor o.a. de pricewatch :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René20
Navolgende reactie van Illiumkwam ook nog:

As I mentioned before, this is actually a limitation of the Pocket PC operating system currently.

Geen idee of dat feitelijk zo is, een HX4700 draait Windows Mobile 2003 SE.

René

[ Voor 3% gewijzigd door René20 op 25-04-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wat werkt er niet precies dan? En het lijkt me toch een behoorlijk manco van NewsBreak als er niet een soort van fallback mechanisme ingebouwd is op het moment dat het een characterset tegenkomt die hij niet kent (met het risico dat bepaalde karakters zullen afwijken, maar dat moet je dan maar voor lief nemen).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René20
Een foutmelding volgt na een poging de feed te laden:

Error loading the channel:
error C00CE56E occurred, system does not
the speficied encoding.

Ik kan overigens in een IE op de ipaq de feed ook niet benaderen.

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René20
Moto Moi, kunnen jullie iets met dat bug verhaal?

Kreeg via een ander forum (Pocketpc club) het onderstaande nog door, kan je er iets mee??

De fout zit bij Tweakers zelf, die moeten het oplossen.
Als ik de spullen van Tweakers opentrek zie ik

Code:

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-15" ?> - <rss version="2.0" xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"> - <channel> <copyright>Copyright 1998-2005 Tweakers.net</copyright> <pubDate>Tue, 26 Apr 2005 08:47:00 GMT</pubDate> <lastBuildDate>Tue, 26 Apr 2005 08:47:00 GMT</lastBuildDate> <docs>http://www.tweakers.net/reviews/76</docs> <description>Tweakers.net is de grootste hardwaresite en techcommunity van Nederland.</description>

En als ik bij Reuters kijk zie ik:
Code:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?> - <rss version="2.0"> - <channel> <title>Reuters: Top News</title> <link>http://www.reuters.com</link> <description>Reuters: Top News</description>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat is een andere character encoding inderdaad, maar daar kunnen wij niet zo 1-2-3 van gebruikmaken, omdat al onze content op deze manier wordt geserveerd en opgeslagen. Omzetten naar een andere character encoding kan dus voor problemen zorgen waardoor tekens niet werken zoals ze zouden moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René20
Da's op zich dan wel jammer, want het volgen van feeds via een pda behoort dan niet meer tot de mogelijkheden. Enig idee of op een andere manier via een pda te realiseren valt? Het ging dus blijkbaar goed totdat de charset is gewijzigd.

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Theoretisch gezien zouden we wel naar UTF8 kunnen denk ik, maar dan blijft de vraag: waarom kan die rss reader van jou wel UTF8 aan en geen ISO-8859-15 ? ;)
En welke problemen zullen er optreden als we naar UTF8 zouden overstappen ? Als ik me niet herinner is IE ook niet vlekkeloos op het gebied van UTF8, dus voor hoe lang lossen we dan het probleem op ? :)

Ik denk dat je beter op zoek kunt gaan naar een RSS reader die wel snapt wat bijna heel europa al jaren gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-08 20:46

r0b

moto-moi schreef op woensdag 27 april 2005 @ 00:03:
Theoretisch gezien zouden we wel naar UTF8 kunnen denk ik, maar dan blijft de vraag: waarom kan die rss reader van jou wel UTF8 aan en geen ISO-8859-15 ? ;)
En welke problemen zullen er optreden als we naar UTF8 zouden overstappen ? Als ik me niet herinner is IE ook niet vlekkeloos op het gebied van UTF8, dus voor hoe lang lossen we dan het probleem op ? :)

Ik denk dat je beter op zoek kunt gaan naar een RSS reader die wel snapt wat bijna heel europa al jaren gebruikt ;)
Of een speciale http://pda.tweakers.net/ RSS?

/me gooit alleen een balletje op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

UTF8 (of beter: Unicode) is toch juist bedoeld om een einde te maken aan al die ellende met verschillende character sets? Tevens is het de standaard codering voor XML (en dus RSS en XHTML). Lijkt mij dat het wel een hoop gezeur kan oplossen om alles een keer daarnaartoe te zetten.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Overstappen naar UTF-8 gaat niet zomaar; je moet je hele database omzetten en/of upgraden (MySQL ondersteund pas 'goed' UTF-8 vanaf de laatste versies) en je hele code gaan doorlopen. Zelfs alle sources zullen moeten worden geconverteerd, en het betekent dat we enkel nog maar gebruik kunnen maken van editors die ook UTF-8 ondersteunen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René20
Iemand enig idee of er een reader bestaat voor PDA's die wel bruikbaar is?
Zou de feeds toch wel graag lezen.

Kort samengevat blijft er dus, naast het vinden van een reader die werkt (is die er wel voor een PDA) over:

1. Wachten tot microsoft haar bug in het PocketPC OS oplost
2. De RSS feed aanpassen

Als PocketPC loop je het risico dat dit pas met Magneto opgelost is, als dat dan al gebeurt. Als admin zou je toch moeten zorgen dat je rekening houdt met bugs in het veld, kijk maar hoeveel websites rekening houden met bugs van IE6.....
Of ben ik de enige die middels een PDA Tweakers rss feeds leest?

eXoR: de door jou aangegeven pagina heeft geen RSS toch? Admins, die pagina gelijk laten lopen met mixed nieuws en er een PDA RSS van maken is toch ook een optie?

Dank voor jullie input, blijf hoop houden zeg maar.

[ Voor 95% gewijzigd door René20 op 27-04-2005 07:07 ]

Pagina: 1