Mandrake 10.1 Official install met USB keyboard

Pagina: 1
Acties:

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Sja, de titel zegt eigenlijk al wel veel, maar voor de compleetheid:

heb mandrake isootje gedownload, en probeer te installen, maar mijn toetsenbord werkt niet. 't Is een MS Natural Keyboard Pro OEM (met alleen een USB aansluiting dus). Gentoo werkt prima (juiste modules laden) en na enig schoppen op de juiste plaatsen werken ook Arch en Ubuntu. Mandrake laadt blijkbaar de juiste modules niet in de installatie fase.

Weet iemand een truc om dit wel voor elkaar te krijgen? Google op "installing mandrake 10 usb keyboard" levert weinig tot niets op. Veel mensen die ook dergelijke problemen hebben (gehad) lossen het op door in het BIOS "Legacy USB Support" aan te zetten. Maar dat staat al aan (keyboardje werkt nl. prima in GRUB en zo).

Ik kan natuurlijk Mandrake wel weer in een chroot gaan installeren, maar daar heb ik niet zo veel zin in. Bovendien: da's de makkelijke weg ;-)

* wzzrd wil dat dat USB keyboard gewoon werkt in de mandrake installer, potjandikkie! :P

[ Voor 4% gewijzigd door wzzrd op 13-04-2005 13:14 ]

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Verhip ik heb precies hetzelfde probleem kwam ik van de week achter, mijn nieuwe PC heeft geen PS/2 connectors meer en dus noodgedwongen een USB keyboard.
Het eigenaardige is dat het alleen gebeurt als ik 'expert' install kies-- de default install lukt wel. Maar ik heb expert nodig.... :(
(en ja, Ubuntu 5.04 setup doet het wel goed, dus het is een fout in de mandrake setupper. Hopelijk opgelost in Mandrake 10.2)

FireFox - neem het web in eigen hand

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
De gewone setup gaat inderdaad USB devices proben, maar lijkt dan vast te lopen, met rechts onderin iets van "IRQ #21 disabled".

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 17:40
Heb je niet een ps2 bordje om tijdens de installatie te gebruiken, ik had ook in mijn nachtkasje een usb toetsenbord en heb toen tijdens de installatie van Yoper linux ook een ps2 er aan moeten hangen.

Opleiding Brandveiligheid

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Jammer genoeg niet. Misschien voor twee tientjes (of wat kost zo'n ding) bij de kijkshop eens eentje halen :(

Verwijderd

een ps/2 toetsenboordje kost 2,95 bij de media markt ;-). Niet dat je er lang mee wil werken maar ok.

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Ik zou wel willen, maar mijn pc heeft geen PS/2 aansluiting meer :) (alleen USB)

FireFox - neem het web in eigen hand

Pagina: 1