Toon posts:

Analoog lijntje over glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een modulator/demodulator om een analoge lijn te transporteren en zo ja welk merk en type?
Of is het hierbij alleen mogelijk om te voipen?

Verwijderd

Je houdt het nogal breed.Natuurlijk kan je met behulp van een ADC, een serializer en een fiber tranceiver analoge signalen over een glasvezel sturen.
Maar doel je nou in het specifiek op bepaalde glasvezel protocollen, en zo ja, mag er direct daarover verzonden worden, of moet het nog aan bepaalde subprotocollen (IP bijvoorbeeld) voldoen?

Als je telefonie over glasvezel wilt gebruiken zal je een telefoon moten hebben die met glasvezel overweg kan of een centrale die glasvezel en analoge telefoon accepteert. Bovendien heb je dan nog een server nodig die voor jou het signaal weer omzet naar gewone telefoonsignalen, anders kan je niemand op bijvoorbeeld het KPN netwerk bellen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 13:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een kale glasvezel en er hoeft niet aan protocollen te voldoen.
Het is alleen mijn vraag of daar kant en klare apparatuur voor is of moet je zelf aan het hobbieen gaan.

Verwijderd

denk je niet dat je dat zelf op google kan vinden?
als ik op de site van cisco kijk vindt ik dit apparaat:
Cisco VG 224 Analog Phone Gateway

deze heeft een ethernet interface naar buiten toe, als je er dan een koper naar glasvezel converter bij zet ben je klaar, maar 1 kabletje.
er zal vast wel een variant zijn met BRI, dan kan je gewoon een glasvezel bri erin zetten i.p.v. koper ethernet.