Toon posts:

Geen Beeld :( P4P800 P4 3ghz 6600GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag,

Ik heb een heel heel heeeel vreemd probleem met mijn computer.
Onverklaarbaar als je het mij vraagt.

Ik was bezig op de pc en opeens maakte de pc een spontane reboot.
Na de herstart duurde het 10 sec voordat ik beeld had. Toen werkte de pc weer een minuutje, en toen viel de pc uit. Toen ik hem weer aan zette, had ik geen beeld meer.
Ook geen piepjes en ook geen lichtjes (numlock) op mijn toetsenbord. Het lampje van mn tft bleef oranje.

De tft werkt wel op een andere PC.
Ik heb toen de videokaart, cpu en RAM getest . dit werkte allemaal.
Omdat ik toch een 2e pc wilde op een gegeven moment, heb ik een goedkoop mainbord gekocht, en een goedkope videokaart.

Dus laat ik de nieuwe MB and VGA noemen: MB2 en VGA2.

Ik sluit het volgende aan: MB2 + VGA2 + RAM (werkend) + CPU (werkend) + Voeding (werkend)

GEEN BEELD, GEEN PIEPJES, GEEN LAMPJES OP KEYBOARD.

Ik dacht, oke, ik wil toch een nieuwe pc, dan meteen maar nieuwe cpu, RAM, voeding.

Getest in voorgaande situatie,

GEEN BEELD, GEEN PIEPJES, GEEN LAMPJES OP KEYBOARD.

Dus feitelijk heb ik een nieuwe pc in elkaar gezet, met nieuwe onderdelen, zelfde euvel als in de oude situatie.

Ik dacht, misschien stroomkabels vervangen? Ander stopcontact? Zelfde euvel…

Ik weet ECHT niet meer wat het nog kan zijn.

Oude specs:

Asus P4P800
1024 MB Twinmos
Qtec 450 W
GF 6600 GT
P4 3 Ghz 1 MB

Nieuw aangeschafte specs:

Gigabyte GA-8IRM Intel P4 S478 ATX
256 MB Twinmos
Zalman 400W
Geforce 32 MB (simple kaartje om te testen)
P4 3 Ghz 1 MB

Mijn kast is een ANTEC SUPERLANBOY. Ik heb ook verschillende combinaties geprobeerd van specs 1 en 2. Ook heb ik alles buiten de kast gedraaid.

Iemand een idee? Ik heb geen idee meer…. Thanks! _/-\o_

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24

Thandor

SilverStreak

Probeer eens een BIOS Reset/CMOS Clear
• Stekker eruit
• PC aanzetten
• BIOS Clear jumper omzetten
• PC aanzetten
• Jumper weer terug zetten
• Stekker erin
• PC 'echt' aanzetten ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Net getest, helaas nog geen beeld :(

Kan het zijn dat beide mobo's zijn gefrituurd door kortsluiting met mijn kast? :?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je pc heeft eerst een tijdje goed gewerkt, dus dan lijkt het me minder aannemelijk dat de boel niet goed gemonteerd was. En ik neem ook aan dat je weet waarom er afstandsbusjes zijn. :)

Maar heb je nu echt 2 volledig complete systeemkasten of loop je nog steeds te wisselen? Twee kasten met hetzelfde probleem is wel heel raar (of je doet wel iets heel basics fout. ;) )

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op donderdag 14 april 2005 @ 17:39:
Je pc heeft eerst een tijdje goed gewerkt, dus dan lijkt het me minder aannemelijk dat de boel niet goed gemonteerd was. En ik neem ook aan dat je weet waarom er afstandsbusjes zijn. :)

Maar heb je nu echt 2 volledig complete systeemkasten of loop je nog steeds te wisselen? Twee kasten met hetzelfde probleem is wel heel raar (of je doet wel iets heel basics fout. ;) )
Ik heb 1 kast, de antec superlanboy, met 2 systemen aan onderdelen...

Heeft iemand een goeie tip hoe ik kan testen of mijn mobo nog werkt (toch raar dat ik 2 vrijwel nieuwe mobo's en 2 vrijwel nieuwe cpu's heb die het niet zouden doen)?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nieuwe computeronderdelen gaan net zo makkelijk stuk als oude. ;) Hoewel het vrij sterk is, heb je niet eens zekerheid dat de gigabyte geen DOA was.

Voor losse tests moet je trouwens niet je mobo op het antistatisch velletje leggen dat erbij zat, want die geleid juist aan de buitenkant.
Excuus voor deze simpele hintjes, ik gok gewoon wat bij gebrek aan betere ideeën. :>

{signature}

Pagina: 1