oke, eerst even de situatie schetsen:
Wij hebben hier een windows 2000 server (met domein) achter een router, op deze windows 2000 server staat Terminal Server, ook winroute staat hier geinstalleerd.
Nou probeer ik om met een VPN verbinding (zowel KERIO WINROUTE VPN als "Routing en Remote acces" geprobeerd) een LAN tot stand te laten komen over het internet. Tot zover gaat alles goed.
Het gaat allemaal goed (zelfs sharen van bestanden en het overzetten van bestanden en alles) totdat ik een printer wil gaan installeren. Als ik een printer wil installeren over de VPN geeft ie deze error:
Geprobeerd:
-verschillende accounts inlogen (admin, user, enz)
-andere VPN software, windows eigen en Winroute
-3 verschillende clients, allemaal niks
-verschillende ip masks
-verschillende printers, zelfs een adobe PDF printer werkt niet
-drivers van de printer zijn geinstalleerd.
-in winroute hebben de gebruikers ALLE rechten van de VPN, enige wat er dus tussen zit is een router, maar aangezien ik wel files kan sharen, kan dat niet het probleem zijn? of toch wel.....?
Ik hoop dat iemand me kan helpen, misschien zie ik een firewall instelling over het hoofd? of vergeet ik een hele instelling.. laten we et hopen.
alvast bedankt
Wij hebben hier een windows 2000 server (met domein) achter een router, op deze windows 2000 server staat Terminal Server, ook winroute staat hier geinstalleerd.
Nou probeer ik om met een VPN verbinding (zowel KERIO WINROUTE VPN als "Routing en Remote acces" geprobeerd) een LAN tot stand te laten komen over het internet. Tot zover gaat alles goed.
Het gaat allemaal goed (zelfs sharen van bestanden en het overzetten van bestanden en alles) totdat ik een printer wil gaan installeren. Als ik een printer wil installeren over de VPN geeft ie deze error:
Ik heb et al met verschillende clients op verschillende plaatsen geprobeerd (1 in nederland, 1 in spanje, en 1 van de lan van de win2000 server zelf).Could not connect to the printer. You either entered a printer name that was incorrect or the specifie printer is no longer connected to the server
Geprobeerd:
-verschillende accounts inlogen (admin, user, enz)
-andere VPN software, windows eigen en Winroute
-3 verschillende clients, allemaal niks
-verschillende ip masks
-verschillende printers, zelfs een adobe PDF printer werkt niet
-drivers van de printer zijn geinstalleerd.
-in winroute hebben de gebruikers ALLE rechten van de VPN, enige wat er dus tussen zit is een router, maar aangezien ik wel files kan sharen, kan dat niet het probleem zijn? of toch wel.....?
Ik hoop dat iemand me kan helpen, misschien zie ik een firewall instelling over het hoofd? of vergeet ik een hele instelling.. laten we et hopen.
doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh