Toon posts:

Copyright

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit een beetje met een probleem.
Ik heb ooit een site gemaakt voor een muziekbendje.
In de broncode van elke site heb ik mijn copyright staan.

Nu heeft die man zijn eigen copyright eringezet, en die van mijn weggehaald zonder toestemming.
Is er nu iets dat ik er tegen kan doen?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 23:04

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Nee. Als jij er alleen het woordje copyright in heb gezet niet.

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Mja, hem verzoeken jouw copyrightvermelding terug te zetten, meer opties heb je niet tenzij je hiervoor naar de rechter wilt stappen. Dat lijkt me een beetje teveel van het goede.

Dit is echter wel een belangrijk punt: probeert die persoon het te laten lijken alsof hij die site gemaakt heeft, of doet hij dit omdat hij zelf veel content aan de site heeft toegevoegd en het nu als zijn eigen werk ziet?
Heb je hierover iets in je algemene voorwaarden staan, ook over overdracht van het copyright? Je kunt bijv. weigeren om nog support te geven op die site.

@Deploy:

Tenzij je iets in loondienst maakt, berust het copyright automatisch bij jou als maker, niet bij degene die het product koopt. Die krijgt in principe het recht om het te gebruiken, maar niet het recht om dat product zelf te vermenigvuldigen en door te verkopen, bijv. Nogal een verschil. Bovendien wil je natuurlijk wel op de een of andere manier vermeld hebben dat jij als maker die site gemaakt hebt.

[ Voor 80% gewijzigd door Not Pingu op 13-04-2005 13:00 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:35
En ook niet te doen, als jij niet werkelijk de copyright rechten hebt, volgens mij.

Gewoon ergens onder zetten dat jij copyright hebt, is volgens mij niet genoeg.

[ Voor 34% gewijzigd door sorted.bits op 13-04-2005 12:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Best jammer, Er stond Copyright 2004 Robin ...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:35
Sja wat zijn de afspraken? Heb je algemene (rand)voorwaarden gesteld bij het opleveren/offereren van de website? Zo nee heb je denk ik pech. En je moet je sterk afvragen wat je er precies mee opschiet hier een probleem van te maken.

Motor onderhoud bijhouden

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
Theoretisch gezien kan je die hele website zelfs verwijderen, immers is hij van jou. Tenzij ze ook betaald hebben om jou copyright over te nemen. Desalnietermin is het niet netjes van ze.

Maar aan de andere kant, je heb al betaald gekregen, en je weet dat klanten koppig kunnen zijn. En daarnaast is het de moeite niet waard.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:35
Copyright 2004 Robin zegt niets.
En ik denk dat je het het beste bij "Best, jammer" kunt laten.

Wat heb je overigens gedaan? Als eens wat op internet opgezocht hierover? Denk dat je er verstandig aan doet dat eens te doen. Zijn 1001 sites over te vinden en dit onderwerp is op dit forum ook al meerdere malen de revue gepasseerd.

Succes dus met zoeken. :)

Motor onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.