[ASP/SQL] Bepaalde records selecteren.

Pagina: 1
Acties:

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025
Ik heb hier een access db waarin in 1 tabel verschillende (voetbal)teams staan met daarbij behorende poule getal (a, b, c, etc) en het aantal gewonnen, verloren of gelijkgespeelde wedstrijden, aan doelpunten voor en tegen en het aantal behaalde punten..

Dit allemaal per team op 1 record.

Nu kan ik via volgende query sorteren op poule gevolgt door de plaats in de poule:
"SELECT Sum([intGF]-[intGA]) AS Verschil, tblGoTCupPoules.intTeamID, tblGoTCupPoules.strPoule, tblGoTCupPoules.intPts FROM tblGoTCupPoules GROUP BY tblGoTCupPoules.intTeamID, tblGoTCupPoules.strPoule, tblGoTCupPoules.intPts ORDER BY tblGoTCupPoules.strPoule ASC, tblGoTCupPoules.intPts DESC, Sum([intGF]-[intGA]) DESC"

Het komt er als volgt uit te zien:
Poule A teamnaam1
Poule A teamnaam2
Poule A teamnaam3
Poule B teamnaam1
Poule B teamnaam2
Poule B teamnaam3
etcetc

Nu wil ik dus alleen de bovenste 2 teams in elke poule ophalen. Dus die als 1e en 2e geeindigd zijn. Heb alleen geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Ik zat te denken aan een TOP 2 in de query te zetten, maar dan krijg ik alleen de eerste 2 records uit de query (logisch) en dus niet van elke poule de 1e 2 teams.

Iemand die kan helpen? Graag! :)

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Mjah het zal vast wel met een query kunnen, maar dat wordt dan toch vrij pittig, als ik jou was zou ik 1 query maken die de standen per pool ophaalt, en vervolgens via een loop over de pools heen gaat.