Toon posts:

[XP] Default telnet client aanpassen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Weet iemand welke register-key ik moet aan passen om mn default telnet client aan te passen naar bv putty?

Het OS is XP.

Dank reeds!

Verwijderd

lol, voeg de putty dir toe aan je path variable en tik putty ipv telnet...

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:22:
lol, voeg de putty dir toe aan je path variable en tik putty ipv telnet...
Zeg dan niks :/

@ts: Kijk bij Map opties bij File types, zoek naar URL:Telnet Protocol, Geavanceerd, bewerken, en verander daar de applicatie.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

hoezo niet?

omdat 't werkt mag het niet gezegd worden?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Radiant schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:24:
[...]

@ts: Kijk bij Map opties bij File types, zoek naar URL:Telnet Protocol, Geavanceerd, bewerken, en verander daar de applicatie.
en dan tik je telnet op command line en wordt putty nog niet opgestart.

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

BackSlash32 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:29:
[...]

hoezo niet?

omdat 't werkt mag het niet gezegd worden?
Hij wil z'n default client aanpassen, dat gebeurt dan echt niet. Default client als in de client die geopent wordt als je op telnet:// links klikt e.d. (tenminste, dat denk ik dat hij bedoelt). Telnet wordt wel door meer dingen gebruikt en niet alleen als je "telnet host" intikt op je command prompt.

• Fl4sh3r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 21:19
Zoeken in `regedit` op 'telnet' geeft:
HKEY_CLASSES_ROOT\telnet

Allicht dat je daar iets mee kunt

Verwijderd

Radiant schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:35:
[...]

Hij wil z'n default client aanpassen, dat gebeurt dan echt niet. Default client als in de client die geopent wordt als je op telnet:// links klikt e.d. (tenminste, dat denk ik dat hij bedoelt). Telnet wordt wel door meer dingen gebruikt en niet alleen als je "telnet host" intikt op je command prompt.
ik heb nog nooit een telnet link gezien, behalve in netwerkbeheer software en daarin kan je aangeven welke client je wilt gebruiken...
anyway, laten we het houden op onduidelijkheid van de ts

Verwijderd

Radiant schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:35:
[...]

Ik antwoord even voor dhr. hiervierbier: de default client (die gebruikt wordt na het klikken op links) wordt inderdaad bedoeld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:47:
[...]

ik heb nog nooit een telnet link gezien, behalve in netwerkbeheer software en daarin kan je aangeven welke client je wilt gebruiken...
anyway, laten we het houden op onduidelijkheid van de ts
Het gaat hier ook om netwerkbeheer software en in dit geval wordt de default client gebruikt.

En even voor de duidelijkheid; ik kon even niet inloggen op Tweakers, vandaar dat hiervierbier mij even van dienst geweest is met het aanmaken van dit topic :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-04 16:44
telnet.exe verwijderen of hernoemen, putty renamen als telnet.exe en klaar ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
[...]

De door iis5_rulez aangeboden oplossing is een van de vele werkende. Wat is er op tegen dat mensen naast jou hierop antwoorden?

Hier is zoiezo erg veel over te vinden. Even een kijkje nemen in de Folder Options > File Types levert al snel een oplossing :) Hwt is hier op GoT de bedoeling dat je wat onderzoek doet alvorens een topic te openen. Daarover meer in Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette). Ik zet ook nog even [XP] vooraan in de titel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

[...]

Het werkt, thanks!

2 sanfranjake: ok, komt in orde :)
Pagina: 1