Doel is om een trust tot stand te brengen tussen ons Windows 2003 AD domein en de NT4 domeinen van vestigingen in andere landen.
Ons oude (NT4) domein wat nog naast het AD domein draait heeft trusts met de andere NT4 domeinen, tevens heb ik wel een trust aan kunnen maken tussen het AD domein en het oude (lokale) NT4 domein.
Het opzetten van een trust naar de NT4 domeinen in andere landen lukt niet omdat AD het domein niet vinden kan.
In wins heb ik een "static mapping" aangemaakt van het type "domain name", deze heeft als "computer name" de domein naam van het doel domein in Duitsland.
en als ip adres het ip adres van de PDC in duitsland.
Tevens heb ik in de lmhost file van de 2003 DC waar ik de trust probeer aan te maken een aantal entries gezet:
171.21.180.250 netbiosnaamdc #PRE #DOM:domeinnaam
171.21.180.250 "domeinnaam \0x1b" #PRE
Bij gebruik van de 2003 tool nltest met als parameter: nltest /dsgetdc:domeinnaam krijg ik netjes het gevonden domain terug:
H:\>nltest /dsgetdc:domainnaam
DC: \\netbiosnaamdc
Address: \\netbiosnaamdc
Dom Name: domainnaam
The command completed successfully
Gebruik ik dezelfde tool uit de NT4 resource kit met de parameter: nltest /DCNAME:domeinnaam dan krijg ik vreemd genoeg het volgende terug:
NetGetDCName failed: Status = 2453 0x995 NERR_DCNotFound
De PDC voor het doel domein is te pingen op zowel netbios naam als ip adres.
Tevens krijg ik een NT challenge wanneer ik de machine benader op de netbiosnaam
In het NT4 domain wat hier nog draait bestaan de trusts al dus firewall issues kunnen uitgesloten worden.
DNS staat bij ons ingesteld met WINS forward lookup.
Het lijkt dus iets met de naam resolutie te zijn.
Iemand nog enig idee wat ik kan controleren ?
Ons oude (NT4) domein wat nog naast het AD domein draait heeft trusts met de andere NT4 domeinen, tevens heb ik wel een trust aan kunnen maken tussen het AD domein en het oude (lokale) NT4 domein.
Het opzetten van een trust naar de NT4 domeinen in andere landen lukt niet omdat AD het domein niet vinden kan.
In wins heb ik een "static mapping" aangemaakt van het type "domain name", deze heeft als "computer name" de domein naam van het doel domein in Duitsland.
en als ip adres het ip adres van de PDC in duitsland.
Tevens heb ik in de lmhost file van de 2003 DC waar ik de trust probeer aan te maken een aantal entries gezet:
171.21.180.250 netbiosnaamdc #PRE #DOM:domeinnaam
171.21.180.250 "domeinnaam \0x1b" #PRE
Bij gebruik van de 2003 tool nltest met als parameter: nltest /dsgetdc:domeinnaam krijg ik netjes het gevonden domain terug:
H:\>nltest /dsgetdc:domainnaam
DC: \\netbiosnaamdc
Address: \\netbiosnaamdc
Dom Name: domainnaam
The command completed successfully
Gebruik ik dezelfde tool uit de NT4 resource kit met de parameter: nltest /DCNAME:domeinnaam dan krijg ik vreemd genoeg het volgende terug:
NetGetDCName failed: Status = 2453 0x995 NERR_DCNotFound
De PDC voor het doel domein is te pingen op zowel netbios naam als ip adres.
Tevens krijg ik een NT challenge wanneer ik de machine benader op de netbiosnaam
In het NT4 domain wat hier nog draait bestaan de trusts al dus firewall issues kunnen uitgesloten worden.
DNS staat bij ons ingesteld met WINS forward lookup.
Het lijkt dus iets met de naam resolutie te zijn.
Iemand nog enig idee wat ik kan controleren ?