Toon posts:

[W2003+SP1] ICS op geen mogelijke wijze aan te krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vóór SP1 was het mogelijk om gewoon via een van de LAN-verbindingen je internet verbinding te delen. Die optie is nu weggevallen, op zich géén probleem, volgens velen moet je dan de security wizard uitvoeren. Dat gedaan, en Internet Connection Sharing is ook wel degelijk als zijnde serve role geïnstalleerd, maar volgens de security database staat deze nog steeds op "disabled". Nu heb ik getracht de security policy editor (dus zonder de wizard) te doorspitten, maar hiertussen kan ik niks vinden wat ook maar in de verste verte op ICS lijkt.. Ook onder services valt verder vrij weinig te vinden. Na zo'n beetje alle mogelijke configuratie opties afgegaan te zijn in W2K3 (het gaat hier om de standard edition overigens) ben ik nu gestrand. Google geef mij resultaten in de zin van dat mensen hier ook problemen mee hebben, maar dat zij ook niet weten hoe zij het aan moeten krijgen..

Niet dat ik denk dat het er verder toe doet, maar mijn netwerkopstelling is als volgt.. LAN1, directe verbinding naar het internet.. LAN2 is de verbinding naar workstation, en LAN3 is een WLAN voor wat voor purpose dan ook.. De laatste twee heb ik gebridge met als doeleinde om beide verbindingen dus gebruik te kunnen laten maken van ICS.. Nu alleen nog ICS aan kunnen zetten. :>

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

hier heb ik ook last van... is er al een oplossing voor gevonden??

pc | server | laptop | pda

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit schiet natuurlijk niet op hplos.nl - je hebt je eigen topic hier al over, dan hoef je toch niet iemand anders zijn topic te gaan kicken?

Dit topic is gesloten.