Toon posts:

Aanschaf en bouwen van een HT-PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

De laatste paar weken zit ik er aan te denken om een HT-PC te gaan bouwen...nou ja bouwen, het board zit uiteraard al in de barebone, dus die valt al af :)

De hardware die in de barebone moet komen ben ik al zo goed als uit.
- AMD CPU
- 512MB PC3200
- 160GB (of 200GB) S-ATA of ATA HDD (al hoor ik dat ik beter voor S-ATA kan gaan ivm de stilte van deze schijven, het zal iig zo goed als zeker een schijf van het mer Western Digital worden, omdat ik hier zelf al enkele jaren goede ervaringen mee heb)
- Sapphire Ati X300 (passief gekoelde) videokaart
- Hauppage 500MCE Dual Tuner TV-Kaart
- Windows XP MCE Afstandsbediening

De barebone waar dit allemaal in moet gaan komen ben ik nog niet helemaal uit.
Door de gekozen hardware moet de barebone die ik wil minimaal 1x PCI, 1x AGP en een Socket A slot hebben, zou mooi zijn als er een on-board 56K modem in zou zitten,
maar dit is geen vereiste.

Zelf vind ik de A-Open EX18 en EA65 mooie barebones, net zoals de MSI 651 Mega PC.
Alleen zitten er een paar "maar's" aan bij deze barebones. De A-Open's zijn erg mooi,
maar ook erg duur, maar kwalitatief wel erg goed heb ik gehoord (mooi geluid, erg stil, goed looks enz.).
Over de MSI lees ik dat de on-board geluidskaart sommige audio liefhebbers nog wel eens "rillingen in de bilnaad bezorgd" (trouwens een letterlijke quote van GoT :-D ) en dit is dus iets wat ook mij absoluut niet mag gebeuren. Ik ben geen super-de-luxe audiofreak, maar als ik mijn ht-pc ga zitten showen wil ik natuurlijk niet voor lul staan met krakend geluid :P

Zijn er mensen met een MSI Mega PC die dit voorval herkennen, of is het geluid gewoon aardig goed als je knappe speakers erbij gebruikt (heb Altec-Lansing 2-weg speakerset incl. subwoofer, waar ik (persoonlijk) erg goed geluid uit vind komen i.c.m. een Creative 5.1 kaart of als ik de speakers op de TV aansluit)?

Zijn er nog bepaalde dingen waar ik goed op zou moeten letten, zoals: Werkt de MCE afstandsbediening ook met de MSI Mega PC zoals de afstandsbediening van deze PC zelf doet, zodat ik niet met de MSI afst.bed. EN de XP MCE afst. bed. de boel moet gaan bedienen, maar alleen de MCE afst. bed. (dus ook voor de functies van de Mega PC zelf)?

Het is de bedoeling dat Windows XP MCE 2005 op dit systeem gaat draaien.

Zelf zou ik zo rond de € 175,- / € 225,- aan alleen de barebone willen uitgeven, minder mag natuurlijk ook altijd ;)

Groeten,

Marc
ps. Weet niet zeker of dit toegstaan is in dit topic, maar......
als er mensen tips hebben waar dingen in de aanbieding zijn, of ze misschien zelf van hun HT-PC af willen hoor ik het natuurlijk graag!