Laptop batterij trubbels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-10 13:27

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Topicstarter
Okee, ik heb een "probleem" met mijn laptop, de batterij/accu doet irritant.

Eerst de specs:

Compaw Presario 912 EA
Mobile AMD Athlon XP1800+
2 x 256 Mb DDR-SODIMM
20 Gb disk, flop en dvd-rom
Win XP Home SP1 (onder XP Pro schaalt de processor niet naar beneden :? )

Het probleem met de laptop is dat als ik wil booten op batterij-power dat dat net aan lukt. Op het moment dat windows helemaal is opgestart krijg ik meteen de melding dat ik de laptop op netstroom moet zetten of dat ik een andere batterij moet plaatsen want de batterij is opperdepop. Sluit ik de laptop aan op netstroom dan krijg ik de melding dat de batterij voor 3 % is opgeladen. Goed, laat maar laden en na een uur istie vol (volgens windows en het lampje dat de batterij opgeladen wordt brand dan ook niet meer). Batterij vol dus netstroom eraf en jawel hoor, ik kan netjes 2,5 tot 3 uur werken op de laptop.

Aan de ene kant heb ik het idee dat de batterij d00d is, maar aan de andere kant kan dat haast niet want ik kan er gewoon netjes 2,5 tot 3 uur op werken MITS hij eenmaal aanstaat.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen ??

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe lang heb je dat ding al?
Ga er trouwens maar gewoon van uit dat de batterij kaduuk is hoor. Die dingen begeven het vrij snel, is mijn ervaring. :/
Tip: als je gewoon op stroom werkt, haal de batterij dan uit je laptop.
Scheelt aanzienlijk in de levensduur van je batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus bij elke koude start is de accu leeg? Weet je zeker dat alles uit staat als je denkt dat ie uit staat?
En als je de compu uit zet net nadat deze helemaal opgeladen is en je start weer 'koud' op, zeurt deze dan ook meteen dat de accu leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-10 13:27

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Topicstarter
hoe lang heb je dat ding al?
Ga er trouwens maar gewoon van uit dat de batterij kaduuk is hoor. Die dingen begeven het vrij snel, is mijn ervaring. :/
Tip: als je gewoon op stroom werkt, haal de batterij dan uit je laptop.
Scheelt aanzienlijk in de levensduur van je batterij
De laptop heb ik nu ongeveer 2 jaar. Wat ik zo vreemd vind is dat als de laptop helemaal geboot is en ik hem dan van de netstroom afhaal hij dan wel de "normale" werktijd op de batterij haalt....
Dus bij elke koude start is de accu leeg? Weet je zeker dat alles uit staat als je denkt dat ie uit staat?
En als je de compu uit zet net nadat deze helemaal opgeladen is en je start weer 'koud' op, zeurt deze dan ook meteen dat de accu leeg is?
Nee. Als de batterij vol is en ik start vanaf netstroom is er niks aan de hand, dan mekkert windows ook niet. Als de batterij vol is en ik start op batterijstroom DAN begint ie te mekkeren dat de batterij leeg is op het moment dat windows geboot is.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:45
Misschien een beetje losse opmerking tussendoor maar mijn ervaring is dat laptop accu's het zo'n ander half a twee jaar uithouden en daarna vervangen moeten worden (eigen ervaring plus ervaring uit computerzaak). Qua levensduur is het dus geen rare conclusie dat het ding brak is/wordt.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me meer een electronisch probleem in de accu zelf, het ding houdt het 2-2,5 uur vol als die opgeladen is. Wellicht dat de accu een verkeerd signaal (help!! ik ben leeg) naar de compu stuurt terwijl dit niet zo is. Conclusie dat de accu wellicht kassiewijlen is blijft echter wel bestaan zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:22:
Lijkt me meer een electronisch probleem in de accu zelf, het ding houdt het 2-2,5 uur vol als die opgeladen is. Wellicht dat de accu een verkeerd signaal (help!! ik ben leeg) naar de compu stuurt terwijl dit niet zo is. Conclusie dat de accu wellicht kassiewijlen is blijft echter wel bestaan zo....
Tja. die dingen beginnen "gewoon" kuren te vertonen op een gegeven moment. (zie ook eerdere reply)
Die van mij begon bijvoorbeeld irritant te tikken na een jaar. Tja, dan kun je allerlei fratsen uit gaan halen om er achter te komen wat er precies aan de hand is, maar je kunt ook gewoon een nieuwe kopen..... ;)
Dat zou ik doen als ik de TS was.
Pagina: 1