Toon posts:

[PHP] Fileupload, spaties uit file halen + Max filesize

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb een upload functie en ik wil dat hij de spaties die in de filename zitten veranderd naar '_'.
Ik weet niet exact hoe dit te doen, misschien dat jullie mij even op weg kunnen helpen.
Ook, hoe moet ik de maxium filesize aanpassen?

Mijn upload functie:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
function upload($FolderPath)
{
    global $site_domain;
    $output_message = "";
    for($i=0; $i<count($_FILES['userfile']['tmp_name']); $i++) {
        // Upload data
        $tempname = $_FILES['userfile']['tmp_name'][$i];
        $filename = $_FILES['userfile']['name'][$i];
        // Move file
        if ($tempname != ''){
            move_uploaded_file($tempname, $FolderPath.$filename);
            $output_message .= "<b>$filename</b> is geupload naar <b>$FolderPath</b><br>Klik <a href='http://$site_domain/$FolderPath'>hier</a> om uw bestanden te zien.";
        }
        elseif (!isset($filename))
            $output_message = "<div class='errortext'><b>FOUT!</b> <b>$filename</b> is niet geupload naar <b>$FolderPath</b>!</div>";
    }
    return $output_message;
}

Alvast bedankt,
Wouter

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PHP:
11
           move_uploaded_file($tempname, $FolderPath.str_replace(' ', '_', $filename);

En de maximale uploadsize kun je in php.ini en in je form (niet aan te raden) aanpassen. Heb je gegoogled? :)

Groeten onder je posts hoeft overigens niet. Je naam staat ook naast je post, dus je hoeft hem niet ook eronder te zetten. Dat leest prettiger. :)

[ Voor 28% gewijzigd door NMe op 13-04-2005 11:22 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 20:00
Samengevat moet je het volgende in je hoofd prenten/bedenken/whatever...:

Jij wilt van character x character y maken. In dit geval zijn beide een stukje String. Je hebt dus een mechanisme nodig wat, character x detecteerd en kan vervangen door character y.

Je kan dit doen met behulp van bestaande statement's zoals een if en een loop constructie, om door de string filename te wandelen. Je kunt nu 1 voor 1 een character lezen en vergelijken. Snappie, dit is redelijk (heel erg) basis werk.

Daarnaast weet je dat PHP rijk is aan 100 miljoen reeds bestaande functie's, welke je tenallentijde kunt aanroepen. Duik een boek in en zoek informatie over String's en string functies. Behalve een boek kun je ook in de manual kijken, www.php.net. Elke functie is keurig gedocumenteerd met een informatie verhaaltje en code sample's, vaak zijn er ook bijdragen van andere PHP programmeurs. Als je dit hebt gedaan, kom je erachter dat je string op vele verschillende manier kunt manipuleren met reeds bestaande functie's, als Regular Expression's en functies als str_repace().

Verwijderd

Topicstarter
dankje :)^
1 vraagje, je kunt toch niet in je php code (ini_set) de max file size aanpassen?
en waarom zou je dit niet via een form doen (niet aan te raden)?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:28:
dankje :)^
1 vraagje, je kunt toch niet in je php code (ini_set) de max file size aanpassen?
Kan, maar wordt op sommige hosts niet ondersteund.
en waarom zou je dit niet via een form doen (niet aan te raden)?
Stel, ik maak zelf een form, waarbij ik jouw form kopiëer, en die maximale uploadgrootte verhoog. Dan laat ik hem posten naar dezelfde pagina als waar jij naar post. Weg beveiliging. ;)

Verder is dit gewoon manualwerk, want dit alles staat onder andere ook wel vernoemd bij de manualpage van move_uploaded_file() en de manual page over superglobals ($_FILES).

Volgende keer dus even beter zoeken. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.