Toon posts:

[XP] Na 5 keer opstarten pas normaal werken

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem en hoop dat iemand me hierbij kan helpen.

Wanneer ik de pc opstart (Fujitsu Siemens, P4, 512MB, WinMediaCenter) valt, wanneer het welkomsvenster verschijnt, meteen het beeldscherm weg. Nadat ik de pc 4 á 5 keer opnieuw gestart heb werkt ie normaal, dus dan heb ik helemaal geen problemen.

Ik heb de harde schijf al op fouten gecontoleerd, maar chkdsk kan niets vinden.
Ik heb al gehoord dat het zou kunnen liggen aan het feit dat de pc eerst warm moet zijn voordat ie normaal werkt.

Waar zou dit aan kunnen liggen, aan welk deel van de hardware kan het liggen en hoe los ik dit op. :?

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Je beeldscherm valt uit, dus lijkt mij het een videokaart probleem probeer eens andere drivers of een andere videokaart, en dat een pc eerst warm moet draaien slaat nergens op, het is geen motor ofzo ;)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Jij zou dan de eerste pc hebben die warm moet draaien.

kan het zijn dat er een fan moeite heeft met opstarten en dat er vervolgens iets oververhit zodat de pc uitaat ?

Iperf

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
heb je wel genoeg olie in je pc zitten?
Of misschien is de koelvloeistof wel te koud:P

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

valt het scherm uit, of herstart de pc automatisch?
in dat laatste geval krijg je waarschijnlijk een bluescreen en heb je in je instellingen staan dat de pc bij een bluescreen moet herstarten ;) in je logboek kun je zien wat de foutmelding dan was (onder titeltje savedump dacht ik)

offtopic:
overigens moet mijn pc op die manier ook altijd warmdraaien, alleen heb ik inmiddels het hardwareprobleem al voor lief genomen :o
[/neptweaker j_du_pee]

[ Voor 26% gewijzigd door j_du_pee op 13-04-2005 19:55 ]

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Verwijderd

Topicstarter
Aan de videokaart lijkt me niet dat het ligt, want zogauw de pc fatsoenlijk werkt, heb ik ook geen problemen met het beeldscherm meer.
Ik heb al een hele recovery uitgevoerd met alle driverupdates van internet. Dat werkt ook niet.

@j_du_pee; het scherm valt weg, maar hij start niet opnieuw op.

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 11:02
heb dit probleemje ook sinds 3 dagen. bij mij bevriest hij tijdens het laten van windows. Ook na 4x heropstarten ofzo wil hij verder werken. Moet telkens resetknop indrukken. Maar ik zie nog altijd mijn bureaublad, muis, iconen enz als hij bevriest

Speel maar eens met je geheugen. Ik bedoel versteek ze eens van slot. Ik ben erachter gekomen dat mijn slot 1 niet meer werkt, slot 2 wel en slot 3 weet ik niet. Heb 2x 256mb ram. Het ene zat alleen in slot 1 -> reboot, dus andere lat genomen en ook in slot 1 -> reboot. laatste ram lat in slot 2 gestoken -> geen reboot. Steek die andere overige lat in mijn derde -> reboot 1x en sindsdien draait hij nog.

Had ook een uitgebreide schijfcontrole gedaan zonder resultaat.

Heb msi bordje(k7n2 delta lsr met ultra 400 chip van nforce 2) dat dual channel ondersteund, heb 2 x 256mb ram van corsair pc3200.

Warmte probleem is het ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Cocona op 14-04-2005 19:35 ]

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Verwijderd

Topicstarter
dan zal ik dat eens gaan proberen. Ik houd jullie op de hoogte! (kan wel een paar dagen duren)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij lag het toch aan de resolutie.... maar ik wil graag weten hoe het bij zo'n pc nu aan de resolutie kan liggen dat ie wegvalt? (videokaart??)

Verwijderd

Het zou ook je voeding kunnen zijn. Als je videokaart op een hoge resolutie draait moet de GPU meer rekenen en verbruikt meer energie (stroom). Een slechte of defecte voeding dus wel eens niet voldoende stroom voor je systeem leveren.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 20:27:
Het zou ook je voeding kunnen zijn. Als je videokaart op een hoge resolutie draait moet de GPU meer rekenen en verbruikt meer energie (stroom). Een slechte of defecte voeding dus wel eens niet voldoende stroom voor je systeem leveren.
Mijn zusje had ook het probleem dat haar pc 5x automatisch resette voordat hij het goed deed. Nadat hij eindelijk helemaal gestart was geen enkel problemen meer.
Schroefde ik de voeding een keer open was ie voor een kwart helemaal zwart :+
Voeding vervangen en nooit meer gezeur aan m'n hoofd gehad :)

[ Voor 2% gewijzigd door Jeldert op 18-04-2005 20:33 . Reden: Rijmt ook nog :Y) ]

Juist

Verwijderd

Wat dacht je ervan dat je monitor moet warmdraaien? Lijkt me aannemelijker, hoewel dit natuurlijk abnormaal is. Probeer eens een andere.
Zou je je redenering eens kunnen beschrijven waarom je je harddisk checkt als je geen beeld krijgt :?

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 14:24
Had ook iets dergelijks, maar dan crashte m'n systeem tijdens het booten (niet perse tijdens het laden van windows). Als de pc iets warmer werd, kwam ie weer iets verder in het proces :? En na 5 keer ofzo deed hij het. Als ik hem gewoon een keertje opstartte, en vervolges in gecrashte toestand een tijdje aan liet staan, deed hij het daarna in een keer :? Had dus wel iets met warm worden te maken ;)

Na beter onderzoek (na een paar maanden 8-) ), zag ik dat 3 mosfets (of hoe die grote ronde dingen naast de CPU socket ook heten), aan het lekken waren. Denk dat het daar mee te maken heeft gehad 8-) Geheugen was in ieder geval in orde (reepjes een voor een getest), en andere videokaart geprobeerd.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m vandaag naar de Mediamarkt gebracht en laat m onder garantie maken..... want hij bleef het doen... ik zal, als ie terugkomt, zeker vragen waar het precies aan gelegen heeft.

Wat een zeik zeg... Pffffff...
Pagina: 1