[OUTLOOK XP] SMTP #4.0.0, Connection timed out

Pagina: 1
Acties:

• coenbijlsma
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Geachte medetweakers,

mijn probleem is als volgt:

we hebben een leverancier in Chili waar we regelmatig mee (proberen te) mailen. De laatste tijd mislukt het echter steeds, en ik krijg dan de volgende melding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
  To:      xxxxx
  Cc:      xxxxx
  Subject: xxxxx
  Sent:    Thu, 7 Apr 2005 21:14:57 +0200

did not reach the following recipient(s):

username@domain.com on Tue, 12 Apr 2005 22:20:18 +0200
    The e-mail system was unable to deliver the message, but did not report a specific reason.
 Check the address and try again.  If it still fails, contact your system administrator.
    < smtp1.bbeyond.nl #4.0.0 X-Postfix; connect to
mail.aclaras.com[164.77.223.37]:    Connection timed out>

Ik heb gezocht op Microsoft's site op deze onderwerpen:
- Connection timed out
- SMTP 4.0.0

En natuurlijk ook op Google, en op GoT.

Ik begrijp wel dat er een connection timeout plaatsvind, alleen vraag ik me af of ik er wat aan kan doen. We hebben nl. een eigen mailserver staan, en het gaat alleen fout als ik via hem een mail naar m'n leverancier stuur. Als ik hem een bericht stuur via Hotmail gaat het gewoon goed!

Iemand een suggestie?

Alvast dank! _/-\o_

• coenbijlsma
  • Niet online
niemand???

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:42

Reptile209

- gers -

En als je 'm niet via hotmail, maar via de SMTP van je provider stuurt? Komt hij dan wel aan, of ook niet. Want wellicht is je provider blacklisted, of heeft een ander probleem, ergens op weg naar Chili.

Zo scherp als een voetbal!

• coenbijlsma
  • Niet online
Als ik 'm stuur via de SMTP van onze provider (Tiscali) doet hij het ook gewoon. Waarschijnlijk is het dus een instelling in mijn Exchange, maar ik kan niet bedenken welke dat zou moeten zijn.

• Jaywalker
  • Laatst online: 03-11-2024
Je DNS niet helemaal up to date??
Niet helemaal wakker..

[ Voor 32% gewijzigd door Jaywalker op 13-04-2005 14:41 . Reden: Excuse me.. :-) ]

Koffie!!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je uitgaande Exchange verbinding komt wel door de Firewall heen? Kan het probleem aan zijn kant liggen? Kun je vanaf de Exchange server wel telnetten naar de SMTP poort op de mail.aclaras.com? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mislukt het overigens altijd, of soms? :)

• coenbijlsma
  • Niet online
@ Spider.007: Dat telnetten moet ik nog ff proberen
edit:
Ik kom wel gewoon door de firewall heen, dit is het enige adres waar het fout gaat.

@ elevator: Het gaat altijd mis :'(

Als ik weer nieuws heb post ik het hier.
iis alvast dank voor de reacties! _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door coenbijlsma op 13-04-2005 16:14 ]

• coenbijlsma
  • Niet online
ik heb net even getest, maar ik kom er met telnet ook niet. Ik krijg ook alleen maar de mededeling 'Connection failed'.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:42

Reptile209

- gers -

Als ik 'm hier test, kom ik er wel op (mail.aclaras.com).
220 caicaen.aguasclaras.cl ESMTP Sendmail 8.11.0/8.11.0; Wed, 13 Apr 2005 11:49:00 -0400
Pingen accepteert 'ie niet, maar ik krijg wel netjes de DNS-omzetting naar 164.77.223.37. Ik zit hier via UT-kabel overigens.

Zo scherp als een voetbal!

• coenbijlsma
  • Niet online
Klopt. Als ik hem probeer via nslookup of telnet doetie het wel. Terwijl ik te horen kreeg dat de mail nooit aankomt?!? T lijkt het alsof hun server maar af en toe beschikbaar is. Vreemd hoor...
Pagina: 1