Toon posts:

[VB] RSS-feed intergreren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op het moment bezig met een VBproject. Een onderdeel van het programma word om vreemde valuta om te rekenen. De opdrachtgever wil de wisselkoersen actueel houden en dus via internet ophalen. Hoe kan ik dit het beste doen?
Ik zat te denken aan iets met een RSS-feed van nu.nl of rtlz.nl... waarin de actuele wisselkoersen staan gemeld.
Maar ik heb met RSS geen enkele ervaring ofzo..

Weet iemand of dit mogelijk is? en hoe dit ik voor elkaar kan krijgen?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Heeft VB geen XML-object dat je hiervoor kan misbruiken? En anders kun je er zelf een schrijven, kijk eens naar regular expressions.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
-NMe- schreef op woensdag 13 april 2005 @ 10:17:
Heeft VB geen XML-object dat je hiervoor kan misbruiken? En anders kun je er zelf een schrijven, kijk eens naar regular expressions.
abuse this :P

MSXML

[ Voor 4% gewijzigd door faabman op 13-04-2005 10:26 . Reden: typo ]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Topicstarter
ja ehmm..
dit is een project voor informatica (VWO5) wij hebben alleen een beetje de basis van VB gehad.. XML objecten en regular expressions is voor ons echt hokus pokus :X , we kregen de opdracht dit uit te gaan zoeken en ook daadwerkelijk te realiseren..

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dan gebruik je dat MSXML, zoals faabman al zegt, want dat is daarvoor gemaakt. :P

Trouwens, als een opdracht te zwaar is moet je bij je leraar klagen, en niet hier. O-)

[ Voor 36% gewijzigd door NMe op 13-04-2005 10:25 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
sja de opdracht was het uit te zoeken dus daar ben ik nu mee bezig..
maar msxml? dat is de geheime sleutel dus?
ga ik me daar is in verdiepen!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 12:13
ik vraag me af of de feeds van nu en rtlz zich graag laten misbruiken voor dit soort opdrachten. er zijn namelijk bedrijven (Telekurs) die dit soort services aanbieden tegen vrij ruime vergoedingen...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:42

Wmm

Voor XML in VB moet je je hier eens in verdiepen: http://www.xml.com/pub/a/2000/07/12/vbasic/vb_and_xml.html

Als je dat begrijpt knal je zo de headlines van Tweakers.net in je eigen programma en dus ook wat jij wilt :).

Verwijderd

Topicstarter
oke.. en via php rippen vanaf gwk.nl bijvoorbeeld?
misschien word het dan allemaal wat simpeler.. :P
maar gaat php wel samen met VB?

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:42

Wmm

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 11:29:
oke.. en via php rippen vanaf gwk.nl bijvoorbeeld?
misschien word het dan allemaal wat simpeler.. :P
maar gaat php wel samen met VB?
Als je feeds heb kun je die dus zo inlezen in je eigen programma dat je in VB maakt. Die link die ik je gaf legt dat imo prima uit. Als gwk.nl, of welke site je ook gebruikt, geen feeds geeft dan zul je de koersen uit de html moeten vissen. Wat ook wel gaat, maar is veel meer werk.

Je moet even doorkrijgen hoe je die feeds inleest in VB, daarna kun je zo alles inlezen. Zelfde heb ik gedaan met m'n eigen nieuwstracker die de feeds van tweakers.net en nieuws.nl inleest en de laatste 7 headlines weergeeft.
Pagina: 1