Toon posts:

[XP] Bad partition table, via 98-cd booten lukt wel*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar dagen geleden kreeg in ineens spontaan deze error tezien als ik me pc wil aan zetten: Bad Partition Table.
Ik heb met Partition Magic 8 opgestart en die geeft aan error 1516 maar op allebij deze error kan ik geen oplossing vinden zowel bij google als hier.
Het raare is dat als ik met een cd van WIN98 opstart en dan booten vanaf HD kies kom ik wel in windows XP.

Ik weet wel een oplossing en dat is alle partities verwijderen maar aangezien windows niks mis mee is en gewoon goed draait als ik boot met een WIN98 cd wil ik dit pas als allerlaaste optie houden.

Kan iemand mij hiermee helpen??

• sjonxp
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 22:42

sjonxp

Who is Smart?

probeer ander eens fdisk /mbr als je DOS opgestart hebt met je WIN98 cd

Real programmers don't comment their code. It was hard to write, it should be hard to understand.

Verwijderd

Topicstarter
sjonxp schreef op woensdag 13 april 2005 @ 09:53:
probeer ander eens fdisk /mbr als je DOS opgestart hebt met je WIN98 cd
en wat doet dat dan precies want ik heb ook als met een xp cd geprobeerd fixboot en fixmbr

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je met de Windows XP cd ook gewoon opstarten? Doe dan eens in "recovery console": fixmbr, en zorg dat je er zeker van bent dat ntdetect.com en ntldr ook op de primaire partitie aanwezig zijn zou alles moeten werken. Scan de disk ook voor alle zekerheid eens met een tooltje van de fabrikant. Zoals in OM FAQ / Beleid beschreven staat :) Wat heb je verder allemaal geprobeerd? Ik haal die uitroeptekens even uit de titel. Dat komt wat onrustig over :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ntdetect.com en ntldr zijn nergens te vinden op mij c schijf, waar ken ik deze vandaan halen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat ik zelf een foutje heb gemaakt inplaats van dat ie aangeeft "bad partition table" is het "Invalid Partition Table".
Ik weet nie of er een verschil is maar ja hoop dat er alsnog een oplossing komt want ik ga vrijdag naar een lanparty(The Party3) en is een beetje onhandig als ik steeds moet booten met een win98 cd

Verwijderd

Topicstarter
Iemand??

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
je hebt schijnbaar partities en kunt windows nog in: niet ff alles wat je wil bewaren op een disk pleuren en op de ander formateren en fresh install? voor vrijdag? ideetje,,,

http://specs.tweak.to/12504

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik zelf ook al in gedachte maar het is op dit moment geen optie, want ik ga vandaag crewen en heb alles al los gekoppeld.
Ook heb ik gehoord dat ik dat beter niet kan doen, omdat het toch niet werkt. Weet niet of het waar is maarja.

Ik heb ook op school nagevraagd en een van de docenten zei dat er ook een mogelijkheid is om dit te verhelpen zonder windows opnieuw te installeren
Pagina: 1