Toon posts:

Senao Wireless Bridge

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een draadloze verbinding op te zetten tussen een bedrijfspand en de thuiswoning. Hiertussen zit nog een huis en een schuur.

Mijn bedoeling was om door middel van 3 Senao Wireless Client Bridge/AP (2611cb3+d) het netwerk op te zetten. http://www.senao.nl/producten/product.php?id=9

Ik heb deze apparaten ook aangeschaft en ben gaan testen. Mijn gedachte was de volgende opstelling

[Bedrijf] [tussenwoning] [thuiswoning]
AP1 (AP) AP2 (BRIDGE) AP3 (AP)

SSID is overal hetzelfde
Channel is overal hetzelfde

Ik had verwacht dat op deze manier clients van Accespoints 1 en 3 met elkaar konden communiceren. Dit blijkt niet het geval te zijn.

Ik heb contact gehad met toeleverancier en die dacht dat het een bridge maar met 1 AP kan 'connecten'. Klopt dit?

Een ander 'raar' verschijnsel was toen ik nog testte met 1 AP en 1 AP in bridge modus dat ik eerst het AP moest aanzetten en dan de AP in bridge modus. Deed ik dat niet zagen ze elkaar niet. Is dit normaal of een defect van het apparaat?

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 11:36
kijk eens op het forum www.senao.be

Daar ziiten de kenners :)

Verwijderd

Senao.be is zo dood als een pier, je kan beter naar de officiele site gaan www.senao.nl , die hebben een forum waar mensen wat actiever zijn, of even bellen met de helpdesk, is gratis en die kunnen altijd helpen

Verwijderd

Je zal btw de middelste AP niet in bridge mode moeten zetten, de middelste AP moet als access point worden ingesteld en de andere 2 als bridge, vervolgens sluit je de bridge weer op een switch/router aan en ga je bedraad verder. als je draadloos wil kan het niet met deze produkten, je zal dan de 3054cb3+d senao nodig hebben aangezien die als repeater kan werken. je kan namelijk niet draadloos inloggen op een 2611cb3+d als hij als bridge staat ingesteld. dus je krijgt dan de volgende situatie

[switch/router]---Senao(bridge)-----Senao(AP)-----Senao(bridge)------[switch/router]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor snelle reacties...

Waarom moet het middelste AP in AP Modus? Is het sowieso niet mogelijk om deze in Bridge modus te laten?

Als ik gebruik ga maken van 3054cb3+d, moet ik dan alle 3 de AP's van dit type hebben? In principe hoeft in mijn situatie allleen bij de thuiswoning client's te kunnen connecten. Volstaat 1 repeater dan ook?

Verwijderd

Bridge modus is eigenlijk hetzelfde als je pcmcia client, hij logt aan op een access point, als je de middelste senao op bridge modus zou zetten dan kan je hem alleen naar 1 access point verbinden, net als met een pcmcia kaartje kan je maar naar 1 access point verbinden. vandaar dus dat de middelste het access point moet zijn en de andere 2 de bridge, je kan eventueel een 4e 2611cb3+d kopen en deze koppelen aan 1 van de bridges door middel van een switch, dan kan je met je pcmcia kaartjes een verbinding maken die dan weer via de bridge naar de andere kant gaan

[pcmcia wifi]----senao(ap)---[switch]---senao(bridge)----Senao(AP)-----senao(bridge)----[switch/router]
Pagina: 1