Het idee:
Ik heb 3 selectboxes op een pagina. Deze bevatten namen van crewmembers. De eerste selectbox is de hoofdadmin. Pas wanneer deze geset is, wordt de 2e actief. De 3e idem. Uiteraard moet het niet mogelijk zijn om 1 persoon 3 keer te noemen. Vandaar dat de optie van een in box 1 geselecteerde crewmember, in box 2 en 3 uitgeschakeld is.
Wat heb ik:
Ik ben er in geslaagd om de selectboxes aan en uit te zetten na het selecteren. Ook het disablen van een optie lukt me goed. De functie (zie onder) is niet de mooiste, maar hij werkt. Suggesties tot verbetering zijn uiteraard welkom.
Het probleem:
Wanneer ik een persoon selecteer als 1e admin, en me toch bedenk, selecteer ik een ander als hoofdadmin. De hoofdadmin wordt dan netjes in de overige 2 boxes gedeactiveerd. Echter mijn 1e keus is ook nog steeds gedeactiveerd. Dit wil ik graag oplossen. Kan iemand me daarmee helpen?
De functie
Ik heb 3 selectboxes op een pagina. Deze bevatten namen van crewmembers. De eerste selectbox is de hoofdadmin. Pas wanneer deze geset is, wordt de 2e actief. De 3e idem. Uiteraard moet het niet mogelijk zijn om 1 persoon 3 keer te noemen. Vandaar dat de optie van een in box 1 geselecteerde crewmember, in box 2 en 3 uitgeschakeld is.
Wat heb ik:
Ik ben er in geslaagd om de selectboxes aan en uit te zetten na het selecteren. Ook het disablen van een optie lukt me goed. De functie (zie onder) is niet de mooiste, maar hij werkt. Suggesties tot verbetering zijn uiteraard welkom.
Het probleem:
Wanneer ik een persoon selecteer als 1e admin, en me toch bedenk, selecteer ik een ander als hoofdadmin. De hoofdadmin wordt dan netjes in de overige 2 boxes gedeactiveerd. Echter mijn 1e keus is ook nog steeds gedeactiveerd. Dit wil ik graag oplossen. Kan iemand me daarmee helpen?
De functie
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| function updateSelectboxes()
{
var gap = document.add.game_admin_1;
var gas = document.add.game_admin_2;
var gat = document.add.game_admin_3;
// Hoofdadmin
if (gap.options[gap.selectedIndex].value > 0) {
gas.disabled = false;
var sid = gap.selectedIndex;
gas.options[sid].disabled = true;
gat.options[sid].disabled = true;
} else {
gas.disabled = true;
gas.value = -1;
}
// 2e admin
if (gas.options[gas.selectedIndex].value > 0) {
gat.disabled = false;
var tid = gas.selectedIndex;
gap.options[tid].disabled = true;
gat.options[sid].disabled = true;
gat.options[tid].disabled = true;
} else {
gat.disabled = true;
gat.value = -1;
}
} |
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.