1600*1200 DVI met Leadtek Geforce 3 Ti500??

Pagina: 1
Acties:

• McCloud
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10-2025
Misschien een beetje rare vraag op een forum waar vaak over de meest monsterlijk snelle kaarten wordt gesproken. Ik heb een Leadtek Geforce 3 Ti500 (gekocht in de tijd dat ik nog veel spellen speelde). Nu wil ik een Dell 2001FP scherm gaan aanschaffen. Deze heeft een native resolutie van 1600*1200. Nu is mijn vraag, kan mijn kaart dat via DVI aansturen? Op de site van Leadtek staat dat mijn kaart maximaal 1280*1024 aan kan sturen via DVI. Echter, ik lees ook verhalen dat mensen 1600*1200 voor elkaar hebben gekregen met zo'n kaart.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze kaart op zulke hoge resoluties. Kan de kaart het aan (en is het ook nog werkbaar als je toch nog af en toe een spel wilt spelen) of is het toch verstandiger om ergens een tweedehands monster vandaan te toveren.

Alvast bedankt voor de reacties.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
DVI heeft ergens een grens aan de hoeveelheid informatie die verstuurt kan worden via een 'single link' DVI interface. Het zou wel eens goed mogelijk zijn dat de DVI connector daarom geen hogere resoluties ondersteunt dan 1280*1024.
Voor bijvoorbeeld 1980*1600 heb je een duallink DVI interface nodig (2 kanalen).
De analoge connector heeft dit probleem niet en die kan inderdaad tot 1600*1400.

Als je enkel het analoge signaal van de DVI connector gebruikt dan maakt het weinig uit.

Ik zag dat ie ook een analoge aansluiting heeft, maar dat zal uiteraard niet je bedoeling zijn.
Soms moet je de monitor informatie aanpassen in windows (een of andere INF file) om de juiste monitor en resolutie te kunnen selecteren.

Soms is er een firmware en driver update voor videokaarten te krijgen waarmee hoger resoluties soms toch ondersteunt worden. Maar dat is zeker niet altijd het geval.
Kijk anders eens op de site van Leadtek.

[ Voor 21% gewijzigd door -=bas=- op 13-04-2005 05:56 ]

Senile! Senile Oekaki

• Thorin
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Thorin

Batman = Róbin's sidekick

In principe moet je met (single link) DVI t/m een resolutie van 1600x1200 kunnen weergeven. Voor resoluties voor 1920x1200 en hoger heb je dual link nodig, of een optie die 'reduced blanking' genoemd wordt. (met een beetje zoekwerk kan je daar wel achter komen). Recente videokaarten hebben deze optie, maar of jouw kaart dit heeft weet ik niet.
McCloud schreef op woensdag 13 april 2005 @ 00:37:
Op de site van Leadtek staat dat mijn kaart maximaal 1280*1024 aan kan sturen via DVI.
Als op de site van Leadtek staat dat het ondersteund wordt t/m 1280x1024 is dit waarschijnlijk je grens, mits dit niet met driver-updates verhoogd is (kan je opzoeken in de release notes).
Echter, ik lees ook verhalen dat mensen 1600*1200 voor elkaar hebben gekregen met zo'n kaart.
Waar heb je dit gelezen dan? Misschien kan je het op die plekken vragen hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen? Of een mailtje sturen naar Leadtek?
Alvast bedankt voor de reacties.
Hier op GoT hoef je niet te bedanken ('t is denk ik zo'n beetje de bedoeling juist dat iedereen elkaar helpt) maar toch aardig dat je het doet. ;)

Er is momenteel een inkoopactie van 24" Dells die ook een dergelijk (hogere zelfs) resolutie hebben. Deze heeft ook een topic met de vraag of videokaarten de hoge resolutie wel via DVI aankunnen. Misschien kan je daar eens rondsurfen.

Overigens is gamen op 1600x1200 met een GeForce 3 niet echt meer mogelijk denk ik voor de recente spellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Thorin op 13-04-2005 07:59 ]

Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase