[Boot CD maken] Het lukt gewoon niet!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheLastOttoman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 22:13
Ik heb EasyBoot en MagicIso gebruikt en beide willen niet echt meewerken. Bij MagicIso was ik er bijna maar die accepteerd de image van ERD Commander niet...te groot zegt ie, snap niet waarom. Bij EasyBoot is het helemaal erg, op het eerste gezicht ziet het er makkelijk uit maar blijkbaar wilt die programma gehackt worden ofzo, tot ie echt gaat werken...beide bovengenoemde programma's boven accepteren alleen images (zowel CD's als Diskettes), en geen .exe bestanden, dus je moet....ach laat ook maar.

De forum van EasyBoot is dood en die van MagicIso bestaat niet eens.

Wat ik wil weten is: wat is de beste programma die Boot cd kan maken????

Mijn Boot CD gaat bestaan uit:

-Twee virusscan programma's, beiden moeten werken via hun eigen .exe bestanden
-Partitie programma die ook via zijn eigen .exe bestand moet beginnen
-Twee commander programmas, beiden zijn zelf-bootable (de ene is een diskette en de ander is een CD)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Steam ID: TheLastOttoman

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Signature

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:10
Volgens mij wil hij een boot-'rescue' cd... eentje waarmee je een pc kunt herstellen (virussen, formatteren, chkdsk achtig) en klaarmaken voor een instal (partitioneren enzo)...

geen cd die windows automatisch installeert

• TheLastOttoman
Juist, dat wouw ik ook zeggen...jullie gaster reageren echt snel!!!

Anywayz, zoals ik al zei: een rescue cd, geen full-auto cd.

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 01:05

Dr C

met C en CK

zover ik weet kan je met nero een bootablwe cd maken. Die kan je gewoon selecteren aan het begin. Hij vraagt dan om een diskette erin te plaatsen. Als hij dan boot dan lijkt het net alsof die dieksette erin zit en ais als zodanig ook te benaderen. Je kan dan bv. een autoexec.bat maken met verwijzingen naar je programmatje; en natuurlijk in je config.sys de cd driver laden.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

zelf ookal 1 keer nodig gehad (gebruik bijna altijd Gentoo live cd voor zo een zaken)
anyway, toen ik het nodig had op google tocht gegaan ;-)

http://www.nu2.nu/bootcd/

daar het stukje "Bootable Dos CD-Rom (single boot image) [updated! nov 4, 2002]" eens lezen.

Dan heb je een bootable dos cd. Hierbij kan je dan jouw nodige programma's zetten zoals antivirus etc (je zult waarschijnlijk de image moeten uitpakken & later dan terug een image van moeten maken)

[ Voor 3% gewijzigd door ripperke op 13-04-2005 00:41 ]

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MagicIso accepteert grote images niet, omdat je daarvoor moet registeren en de software dus moet kopen. Met programma's als Nero kun je ook bootcd's maken.

Wat jij vraagt is een programma om een boot cd te maken, waarmee je ook nog eens jouw programma's kunt laten draaien. Dit kan je natuurlijk in dos omgeving doen, mits je programma's dan draaien. Dit zal redelijk veel tijd kosten.

Als je snel klaar wilt zijn en een goede oplossing wilt hebben, dan zou ik voor ik voor BartPe kiezen icm De ultieme Boot CD. Bij de laatste link staat een complete simpele uitleg hoe je het moet maken (kost ongeveer 10 minuten).

Wat is BartPE?
Een versie van Windows XP, welke is geinstalleerd op een cdrom. Deze cdrom is bootable.
Wat is De ultieme Boot cd?
Gebruikt BartPE en heeft als plugin allerlei handige software die op een cdrom past. Er zitten twee virusscanners in, maar ook allerlei andere handige programma's.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/ubcd_small.png

[ Voor 7% gewijzigd door dr snuggles op 13-04-2005 17:00 ]

• TheLastOttoman
Ik ben bijna klaar met mijn cd, de goede bootcd maker was al de hele tijd onder mijn neus maar ik zag het niet...NERO BURNING ROM!!!

Ik moet alleen weten hoe ik .iso en .imz (ik weet de extensie niet zo goed, het is een diskette image) kan opstarten in DOS. Als diskette heb ik die van WIN98 gebruikt.

Omdat dit mijn eerste bootcd gaat worden, wil ik het natuurlijk ook gaan uitbreiden meet meerdere programmas (die voornamelijk graties moeten zijn) en een fraaie menu (bedankt voor de tip, ik zal BartPE gaan gebruiken daarvoor).

Wat betreft BartsPE: kan ik ook mijn eigen programma's toevoegen of moet ik het doen met de Plug-ins die al erin zitten???

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
LordMistery schreef op donderdag 14 april 2005 @ 00:58:
Ik moet alleen weten hoe ik .iso en .imz (ik weet de extensie niet zo goed, het is een diskette image) kan opstarten in DOS. Als diskette heb ik die van WIN98 gebruikt.
Zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/ghostcd/nero_flop.png
Omdat dit mijn eerste bootcd gaat worden, wil ik het natuurlijk ook gaan uitbreiden meet meerdere programmas (die voornamelijk graties moeten zijn) en een fraaie menu (bedankt voor de tip, ik zal BartPE gaan gebruiken daarvoor).

Wat betreft BartsPE: kan ik ook mijn eigen programma's toevoegen of moet ik het doen met de Plug-ins die al erin zitten???
Je hebt hier hele handige plugins voor. Deze vind je door in google iets van plugin bartpe programma_naam in te vullen en je krijgt veel goede plugins. De gedownloade plugin is meestal een ingepakte folder, deze folder pak je uit in je BartPE directory. Nu kan je de plugin heel makkelijk aanzetten in BartPE door op het knopje plugin je nieuwe plugin aan te vinken.

Let wel op: BartPE is geen grafische schil die in dos werkt, maar een complete Windows XP op cd. Probeer het maar eens, het is veel krachtiger en makkelijker dan prutsen met dos programma's :).

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 15:12
Download dit proggie, edit de .cmd naar de goede directory's.
Deze maakt er een Bootable ISO file van, deze kan je gewoon branden met Nero ofzo.

http://home.hccnet.nl/r.hoogendam/CDImage_Pro.zip

[ Voor 5% gewijzigd door mhoogendam op 14-04-2005 18:53 ]

Pagina: 1