Toon posts:

Friturende Proccessor

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe warm mijn AMD Thunderbird 1Ghz mag en kan worden. IDLE is hij 30 graden
en als ie het zwaar heeft soms wel 59 graden
mijn kast wordt overigens zo'n 30 graden, is dit wel ok :?

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Ik geloof dat 80 het maximum was ?

Of 60 ?

Probeer het maar niet uit >:)

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
kast moet je misschien wat beter koelen, dat doe je dus door middel van een casefan voorin, en evt. een achterin.
Dit scheelt al een hoop!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

Ik zie een grote kans voor jou, en je cpu in de snackbarindustrie :D

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb gisteren ongeveer dezelfde vraag gesteld. Bij mij wordt het zaakje 29C idle en 48C stressed met kast open, en 30C idle en 53C stressed met kast dicht. Die 59 is acceptabel als het echt het maximum is, maar niet als ie bij een nog zwaardere belasting verder kan stijgen. Bovendien krijgen we straks de zomer weer en dan krijgen mensen met een heet systeem weer extra problemen ;) Systeemtemp is trouwens bij gesloten kast 23C, dus wellicht moet je voor wat meer luchtcirculatie in je kast zorgen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:58
Officieel volgens AMD is de max temp 90 C... Maar als ik jouw was zou ik um wel wat lager houwe... :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08 14:50
Gefrituurd is ie pas als je de koeling eraf haalt en dan je pc aanzet.
Binnen 8 sec en dan *PLOF*.
Da's pas frituren >:)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Als het om een intel processor ging moest je je zorgen gaan maken (max 60 graden), maar inderdaad is het door AMD opgegeven kritieke punt zo'n 90 graden.

Ik zou er inderdaad toch maar voor zorgen dat je daar onder blijft, maar dat is niet zo moeilijk lijkt me want 90 graden is nogal veel...
Volgens mij post hij niet eens meer als hij bij startup te warm word, alleen zonder koeler kun je hem onder normale omstandigheden "frituren"...
Normale omstandigheden betekend dus niet extreem overklokt.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

59 graden is niet veel voor een thunderbird.

Maar ik zou inderdaad proberen dat richting 52 graden te krijgen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 18:38

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Intel processoren kunnen officieel tot 75 graden draaien, Intel adviseert echter om als bovengrens 65 graden aan te houden.

Hoe dat zit met AMD weet ik niet, maar 90 graden lijkt me aan de hoge kant...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Behalve bij de GHz... daarbij mag intel PIII tot max 60 graden.
Maar 90 graden is idd wat veel, maar dat heeft AMD opgegeven (ik zou 't niet proberen iig)

• Ferret
  • Laatst online: 27-08 12:36
Ik heb 't hier wel es eerder vertelt; mijn TB1000 heeft eens zo'n 10 minuten zonder koeling gedraaid.... weliswaar idle maar toch! Oorzaak was een fan van zo'n k*t Spire Orb die stil was blijven staan na het booten.. Ik begon de hitte zelfs te ruiken!:o Ik heb echt mazzel dat-ie 't nog doet maar 8 secondes en PLOF is denk ik een beetje overdreven....
(idle 33 en stressed 58 graden is-ie nu met een Coolermaster en 80mm fan voorin)

Verwijderd

Nee, dat is het niet!

Bij jou zat het koellichaam er nog op, dus kon hij zijn warmte nog even kwijt!
Zonder koellichaam had hij het direct begeven, het scheelt nogal moet je weten.

Ik zie nog geregeld systemen met een P133 of daaromtrend met alleen een koelframe, die zelfs van standaard metaal gemaakt zijn (tegenwoordig zie je meer Alumium(legeringen) of zelfs koper die veel beter de warmte afvoeren.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De mijne word 60 graden, en ik heb maar eens gemaild naar de Technische Dienst van AMD, en ik kreeg het volgende antwoord:
Dear Mr Wildhagen, I think the temperature is fine. The maximum temperature for the Athlon
processors is 90 degrees celsius. There is no average temperature. But you
said, that your system is stabil and fine, so the temperature is good.
Please use the automatically settings at the ASUS motherboard, this is the
best choice you can do. Specially for the Core voltage settings. Kindest regards
Arne Senftleben
AMD Technical Support, Europe

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

ik begin altijd pas boven de 60º zorgen te maken( behalve met m'n cyrix m2 250 >:))

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 10 januari 2001 15:49 schreef wildhagen het volgende:
De mijne word 60 graden, en ik heb maar eens gemaild naar de Technische Dienst van AMD, en ik kreeg het volgende antwoord:
[..]
Kijk, daar hebben we nou echt wat aan :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

mijn tb-900@900 is idle 50-52c en als ik mp3 compress of spellen speel 54-55c. Maar ik zit onder win98se en daar wordt een processor toch warmer dan onder win2k ?, want win2k heeft geloof ik een of ander halt commando als je niks doet met je pc zodat je processor koeler is.

Maar in een FAQ filetje dat ik van AMD toegestuurd kreeg stond dit..

[/quote]
The temperature should never rise above the maximum temperature and should ideally be at least 10°C below the maximum.
[end /quote]

De max temperatuur is 90c voor thunderbird dus zolang ie beneden de 80c blijft is het volgens AMD wel ok.. alleen is het toch wel warm.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 10 januari 2001 16:10 schreef _jero_ het volgende:
Maar ik zit onder win98se en daar wordt een processor toch warmer dan onder win2k ?, want win2k heeft geloof ik een of ander halt commando als je niks doet met je pc zodat je processor koeler is.
Klopt, maar dat zit ook in Windows 98SE want je bedoelt gewoon ACPI. Ik vroeg me gisteren nog af waarom het verschil tussen idle en stressed bij mij zo veel groter was dan bij veel andere mensen, en dat komt omdat veel mensen blijkbaar geen ACPI in Windows hebben geinstalleerd. Idle is ie bij mij rond de 30C en stressed rond de 50C.

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 21:52 schreef Stazz het volgende:
Weet iemand hoe warm mijn AMD Thunderbird 1Ghz mag en kan worden. IDLE is hij 30 graden
en als ie het zwaar heeft soms wel 59 graden
mijn kast wordt overigens zo'n 30 graden, is dit wel ok :?
Vrij normaal.. T'Bird 1000's worden gewoon aso heet.. daarom ook brak te overklokken

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Bij mij is mijn T-Bird 1Ghz stressed 42 graden.

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 16:07 schreef Exirion het volgende:

[..]
Kijk, daar hebben we nou echt wat aan :)
Nou nou, we laten ons voltage toch niet standaard staan? >:) >:) >:)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 10 januari 2001 19:54 schreef EvilFox het volgende:
Bij mij is mijn T-Bird 1Ghz stressed 42 graden.
Ben toch erg benieuwd wat jij onder 'stressed' verstaat. Stressed is die van mij zo'n 53 graden, en 48 met de kast open. Of je stresst je CPU niet goed, of je hebt je PC in een windtunnel staan.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 10 januari 2001 19:55 schreef DKasemier het volgende:

[..]
Nou nou, we laten ons voltage toch niet standaard staan? >:) >:) >:)
Nee, maar de max toelaatbare temp blijft wel hetzelfde :) Ik heb trouwens m'n TB 1000 vandaag een hele tijd laten stressen op 1100MHz met de standaard 1.75! Had niet verwacht dat ie dat zou halen, want bij 1200 is ie zo dood als een pier, no matter hoe hoog het voltage is.

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 19:42 schreef Exirion het volgende:

[..]
Klopt, maar dat zit ook in Windows 98SE want je bedoelt gewoon ACPI. Ik vroeg me gisteren nog af waarom het verschil tussen idle en stressed bij mij zo veel groter was dan bij veel andere mensen, en dat komt omdat veel mensen blijkbaar geen ACPI in Windows hebben geinstalleerd. Idle is ie bij mij rond de 30C en stressed rond de 50C.
Hoe installeer je dan ACPI in win98se ? ik wil mijn cpu ook wel eens lager zien dan 50c :9

Verwijderd

Volgens mij is dat redelijk normaal 60 grden:( was mijn eerst ook TB900@1000 nu met superorb en 120mm sunon extra 38 graden >:)stressed( hoe koeler hoe beter)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 10 januari 2001 23:53 schreef _jero_ het volgende:

[..]
Hoe installeer je dan ACPI in win98se ? ik wil mijn cpu ook wel eens lager zien dan 50c :9
Toen ik Windows installeerde stond het er standaard tussen. Als je BIOS het ondersteunt dan moet je het in je BIOS setup aanzetten, en ik neem aan dat Windows het daarna automatisch installeert. Dan moet het bij je system devices zitten.

• Badger
  • Laatst online: 01-09-2025
>:) Mijn TB900@1000Mhz frituurt maar met een temp van 45 graden Celcius op 100% belasting met }:O onder Win98 :9
Toen ik hem nog op 950Mhz had staan was ie zelfs warmer: 48 graden. :?
Vraag niet hoe maar ik ben er wel blij mee*D

Verwijderd

Ik vraag niet hoe, ik zeg je alleen dat het zo is ... als ik me duron overklok van 600 naar 850 is ie op 850 kouder :) ...
Pagina: 1