Toon posts:

.fluxbox/keys --> bepaalde map in aterm openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Iemand die weet wat het commando is om een bepaalde map te open in aterm d.m.v. snelkey in fluxbox?

:ExecCommand aterm opties ........ ; cd /home/map

wil niet werken. Ook && werkt niet. Staat niets over in handleiding.

Iemand die weet wat het juiste commando is?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet dan misschien iemand of deze functie überhaupt mogelijk is in fluxbox? Ik heb geen filemanager geïnstalleerd en om nou voortdurende te "cd'en" naar de betreffende map duurt zo lang. :|

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:28

Sjonny

Fratser

je zoekt verkeerd. aterm is een terminal, en die moet de commando's gaan doen, niet fluxbox

aterm -e ...

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Topicstarter
Sjonny schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:03:

je zoekt verkeerd. aterm is een terminal, en die moet de commando's gaan doen, niet fluxbox

aterm -e ...
Ja klopt. Ik had al aterm -e gedaan, maar werkt ook niet. Dan springt 1 sec aterm open, maar sluit direct.

edit: heb net wat opties weggedaan. Nu heb ik:
code:
1
 aterm -e cd /home/map/map/enz

Nu opend aterm wel, maar gaat niet naar de map. Nee, blijft eruit klappen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 16:22 ]

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:13:
[...]

Ja klopt. Ik had al aterm -e gedaan, maar werkt ook niet. Dan springt 1 sec aterm open, maar sluit direct.

edit: heb net wat opties weggedaan. Nu heb ik:
code:
1
 aterm -e cd /home/map/map/enz

Nu opend aterm wel, maar gaat niet naar de map. Nee, blijft eruit klappen.
Vaak werkt het wel als je het volledige command tussen aanhalings tekens zet.

Bij su kan dit bijvoorbeeld ook met su -c "doe iets of niets als root"

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20

deadinspace

The what goes where now?

Dat aterm -e cd /home/bla niet werkt is logisch. Aterm -e <commando> start aterm (met daarin bash), voert <commando> uit in aterm, en sluit bash en aterm weer af. En met 'cd /home/bla' is bash vrij snel klaar.

Ik weet niet of je in fluxbox keybinding meerdere commando's kunt gebruiken, maar anders werkt 'cd /home/bla; aterm' als commando waarschijnlijk wel. Mocht dat niet lukken, dan kan het waarschijnlijk wel met
code:
1
sh -c 'cd /home/bla; aterm'

Maar dat spawnt wel een bash extra.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:59
tussen aanhalingstekens werkt ook niet. (om wat Deadinspace zegt) Maar wat je zou kunnen proberen is om een aantal configuratiefiles te schrijven en die gebruikt om aterm van info te geven en deze dan te verwerken in je menu. Maar dan zou je dat in je Xresources oid moeten doen... Aterm heeft geen .aterm file oid. Maar heb je konqueror geinstalleerd, want daarmee kun je gewoon
[exec] (Home) {konqueror /home/username} typen. Dat werkt 100% zeker. En voor konqueror heb je ook niet alles nodig van kde geloof ik...

[ Voor 6% gewijzigd door Paultje3181 op 13-04-2005 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op woensdag 13 april 2005 @ 17:16:
Dat aterm -e cd /home/bla niet werkt is logisch. Aterm -e <commando> start aterm (met daarin bash), voert <commando> uit in aterm, en sluit bash en aterm weer af. En met 'cd /home/bla' is bash vrij snel klaar.

Ik weet niet of je in fluxbox keybinding meerdere commando's kunt gebruiken, maar anders werkt 'cd /home/bla; aterm' als commando waarschijnlijk wel. Mocht dat niet lukken, dan kan het waarschijnlijk wel met
code:
1
sh -c 'cd /home/bla; aterm'

Maar dat spawnt wel een bash extra.
deadinspace: Één smak op je linker en één op je rechterwang. :o De eerste code works perfect. Wat je zegt is uiteraard logisch. Hij zal bash direct weer sluiten.

Kortom voor bij een snelkoppeling naar specifieke map in aterm d.m.v. "alt+d":
code:
1
Mod1 d :ExecCommand cd /home/whatever; aterm e.v.t.opties..........

en daarmee opgelost :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 17:36 ]

Pagina: 1