Toon posts:

usb-poorten 'in slaap' of gekilld? Wie weet raad!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Help o help....

In opperste vreugde een dockingstation voor mijn iPod met boxen (of andersom, zo je wilt) van het merk Altec Lansing gekocht. Maar zo ontzettend dom geweest...

Ik sluit dat apparaat aan het het lichtnet via een 9volt-adapter, zet de iPod erin... én sluit met de usb-kabel de boxen/docking aan op mijn laptop... een pijnlijk ...phieeeuw... en zwart beeld... waarschijnlijk vond mijn laptop het niet zo grappig dat de stroomtoevoer op die manier klaarblijkelijk overbelast werd...

Tot mijn grote vreugde doet mijn laptop het wel nog. Behalve... alle vier de usb-poorten... Tijdens het aansluiten van de boxen/docking zat mijn muis in de usb-poort en in mijn netwerkkaart-aansluiting zat een digitale tv-aansluitingskaart. Die kaart voedt zich qua stroom uit een usb-poort. Om de een of andere vreemde doet die stroomtoevoer het wel nog. De tv-kaart doet het ook nog... En heel gelukkig de iPod ook (althans hij doet het zó nog wel, maar ik kan niets meer overzetten omdat de usb-poort niet reageert...)

Elk ander apparaat - behalve die stroom voor die tv-kaart - reageert dus niet meer op de usb-poorten. De apparaten doen het wel in een andere pc. Het vreemde is echter dat bij apparaatbeheer geen enkele foutmelding of disfunctioneren is gevonden. Volgens het systeem moet alles dus gewoon werken. Elke usb-poort geeft hij aan als 'werkend' * zucht *

Ik kan mijn laptop - die pas 2 maanden oud is - wel opsturen, en het valt onder de garantie, maar wie heeft een oplossing, zonder dat ik het apparaat tot maximaal 15 dagen kwijt ben... En nog erger... alles moet gaan backupen, instellingen kwijt raak... nou ja, de minst leuke kant van het verhaal...

Mijn dank zou groot zijn... _/-\o_

ps ik heb het ook al bi Appletalk gezet net, omdat het ook te maken heeft met iPod en docking/boxen, maar dit lijkt me misschien een betere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:48:
Het vreemde is echter dat bij apparaatbeheer geen enkele foutmelding of disfunctioneren is gevonden. Volgens het systeem moet alles dus gewoon werken. Elke usb-poort geeft hij aan als 'werkend' * zucht *
dat zegt helemaal niets. 't kan best zijn dat de controller nog werkt maar de uitgangen opgeblazen zijn. Dat ziet apparaatbeheer niet.
De usb voeding is 5 volt, ik ken het schema niet maar als dat niets anders is dan een simpele spanningsregelaar is hoeft die niet kapot te zijn, dat verklaart ook dat je tv-kaart nog stroom krijgt.

Als je accidental damage garantie hebt zou ik 't daarop gooien.

Overigens, bel eens de service lijn van de fabrikant, met een beetje mazzel mag je de hdd eruit halen, die hebben ze voor een mobowissel immers niet nodig. Weet je iig dat je data "veilig" is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:48:alles moet gaan backupen, instellingen kwijt raak... nou ja, de minst leuke kant van het verhaal...
Wat mij betreft heb je mazzel dat je nu gedwongen wordt een back-upje te maken voor er eens iets echt mis gaat met je data ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ps ik heb het ook al bi Appletalk gezet net, omdat het ook te maken heeft met iPod en docking/boxen, maar dit lijkt me misschien een betere plek.
Crossposten is niet de bedoeling.

Waarschijnlijk heb je gewoon de boel gemolt hebt, dus ff een backupje maken en de laptop terug sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Kan je nog wel met een andere PC bestanden via USB naar je iPod overzetten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hello, dank voor jullie reacties. Idd, een verplichte back up, zal het wel worden...
De iPod reageert wel bij een andere pc. Je krijgt als je 'm aansluit op een (werkende) USB meteen een logo 'niet loskoppelen'. Dat doet hij bij elke andere pc, maar niet meer bij de betreffende laptop...
Pagina: 1