FreeNX installeren voor SUSE9.2?

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik ben hier al echt uren mee bezig en het wil maar niet lukken. Wat ik ook doe, ik krijg:
NX> 203 NXSSH running with pid: 17907
NX> 285 Enabling check on switch command
NX> 285 Enabling skip of SSH config files
NX> 200 Connected to address: 127.0.0.1 on port: 22
NX> 202 Authenticating user: nx
NX> 208 Using auth method: publickey
NX> 204 Authentication failed.
Ik heb dus FreeNX (NXSERVER - Version 1.4.0-02 OS_(GPL)) en NX geinstalleerd met Yast, en die linux/windows client van nomachine.

Ik heb in /etc/ssh/sshd_config al bij 'AllowUsers' "nx" bijgezet en "PubkeyAuthentication yes". Ik heb tevens 'nxsetup' gedaan met en zonder '--setup-nomachine-key' en ook de client key gekopieerd naar de goede plek denk ik. Zou iemand mij hierdoor kunnen loodsen?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

En wat krijg je te zien als je
code:
1
nxserver --status
doet?

//late edit (internet op stage plat): Het ligt dus echt aan je key, probeer eens een nomachine setup, gewoon om alle andere problemen uit te sluiten en zeker te weten dat het aan je key ligt :)

[ Voor 60% gewijzigd door domi235 op 13-04-2005 23:41 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
code:
1
2
3
NX> 100 NXSERVER - Version 1.4.0-02 OS_(GPL)
NX> 110 NX Server is running
NX> 999 Bye

Ik heb ook al alles weggehaald en een --setup-nomachine-key gedaan, maar tevergeefs. Ik denk ook dat er misschien wat meer aan de hand is. Heb een testaccount aangevraagd bij nomachine op hun testmachine en als ik vanuit linux connect, krijg ik precies dezelfde foutmelding met "public key authentication failed". Ik snap het niet meer.

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Misschien heb je hier iets aan: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=1968

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Dat is precies waar ik het naar aanleiding van nogmaals en nogmaals geprobeerd heb toen het niet lukte.

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:43

bladebla

<Piéééép>

Ik ben er net ook even mee bezig, maar dan Suse 9.1 / NX 1.4.0-12.1

Ik had hetzelfde probleem.
Met een 'chmod 0600 authorized_keys2' was dit voor mij opgelost. De NX client voor Windows geeft aan dat hij verder gaat met inloggen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/e.kars/got/nxclient.png

Maar dan krijg ik een fullscreen zwart scherm... Ik kan hier verder weinig over ontgooglen, en de logs helpen ook niet veel.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik heb het ook eindelijk aan de praat dankzij deze guide: http://www.linux-tip.net/cms/content/view/158/6/

Alleen ipv " /var/lib/nxserver/nxhome/.ssh/" moet je "/home/.nx/.ssh/" gebruiken bij mij. Gelukkig werkt het nu wel :D

Toen ik 'full-screen' als resolutie probeerde kreeg ik ook een zwart scherm op windows, misschien is het ook zoiets bij jou.

Pagina: 1