Toon posts:

A7V 1005c ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zoals inderdaad iedereen al weet: hij is uit. Ik WIL hem om zich wel gaan flashen, maar aangezien ik vroeger al eens een bordje naar de ***** geflashed heb, wil ik echt 100% sure zijn wat ik doe ;)

Ik heb dus een Asus A7V, gekocht ergens eind augustus, begin september. In de manual staat op blz 2: Product: Asus A7V, Manual Revision: 1.01 E576 en release date: June 2000. Welk bord heb ik dan (ik heb mensen over rev 1.02 zien posten)? :? Waar kan ik zekerheid vinden over welk bord ik precies heb?

Zal die 1005c werken op mijn bord? Ik heb er nu 1004 op staan (welke versie geeft ie niet aan tijdens het loaden van de bios :?).. KAN het überhaupt wel?

Ik heb een DVD-speler op primary master (Philips), een Plextor 8/4/32A op primary slave, een 20 gig Seagate Baraguzza op ATA100 Primary master, en een Maxtor 30 gig op ATA100 Secundary master. Win98SE-partitie zit op die Seagate Baraguzza. Geeft dit problemen?

Zoals ik in een vorige posting op al meldde: Op de KT7 liep alles PERFECT, niets crashte, en de temp van mijn tbird 800@900 werd 60 graden (inc }:O). Op de A7V werd ie eerst (zonder }:O) 67 graden, en met }:O bijna 70, maar ik denk dat dat een foutje was: Na de koeler er opnieuw opgedaan te hebben geeft MBM 59 graden aan (inc }:O), dus dat kan wel (tbird mag 90 graden worden d8 ik). Maar goed: Op die A7V crashed het systeem redelijk vaak. Nu had ik in die vorige posting gelezen dat het aan mijn BIOS-versie lag. Dat wil ik best wel geloven, maar wie wat waar en hoe?

Plz help me ;) Alvast thnx

Verwijderd

Topicstarter
Alsjeblieft mensen, help mij! In deze 14 minuten dat de computer nu loopt is ie alweer 3 keer gecrashed! Ik heb ECHT snel iets nodig om die }:O een beetje stabiel te laten draaien!!!

Verwijderd

Ik weet niet op hoeveel je je agp heb staan ? iig 4x agp is zwaar onstabiel op die A7V bordjes ik heb het ook gehad maar nu stabiel als een euhm erica terpstra op een vliegdekschip, heuummm misschien slechte vergelijking :P >:)

Verwijderd

Topicstarter
Erg mooie vergelijking, dat wel :P Maar AGP 4X? Bedoel je AGP Fast Write? Dát moet sowiezo uit toch? En dan ook nog eens AGP 4X uit? Waarom toch? De enige reden EIGENLIJK waarom ik die A7V prettig vind is de HUGE HD-speed: In ghost 600MB/min, met de KT7 maar 200MB/min!

Ander vraagje trouwens nog: Welk flash-programma moet ik hebben en update die bios 1005c ook gelijk de promise ATA100-controller?

Verwijderd

Ik heb grote problemen met mijn a7v.in win 98. De ata 100 controller met 2 maxtors loopt goed. Mijn pioneer DVD wordt niet herkent op primaire ide controller. Een schij als master op de secondaire controller erbij zetten is al helemaal uit den boze. Mijn systeem wil niet meer booten. Dit is gek want in windows 2000 geeft het geen enkel probleem.

Verwijderd

napolion :) AGP is voor je videokaart niet je HD's ;)[ dacht dat je dat bedoelde met 'waarom toch? de enige...' ] en 4x agp is nog gewoon onstabiel ik had het ook en nu uptime van zolang ik me pc laat aanstaan zonder vastlopers :) Ik hoorde laatst dat ze 8x agp willen maken [ Laat ze eerst es die 4x stabiliseren ]

Verwijderd

Topicstarter
Ach, ze rotten toch allemaal maar een eind op bij Asus. Ik bouw OP HET MOMENT (ja, ik zit op een andere PC nu :)) die Abit KT7 weer in..

Wat ik bedoelde met die HD-speed: Dat is bij de Asus 3x zo snel als de Abit! DAAROM wou ik die Asus! Video-performance boeit niet zoveel, is wel leuk, maar niet zo belangrijk als HD-performance!

Naja, dan moet ik ooit toch maar een KT7-RAID gaan halen ;(

Verwijderd

Maar videoperformance niet boeit zet gewoon effe op 2x agp [ niet turbo dus ] en dan is ie gegarandeert [ 99% ] stabiel

Verwijderd

Topicstarter
Ghe, niet dus ;( iexplore laat um toch echt na een aantal pages crashen! :(

Verwijderd

Hoeveel heb je je corevoltage gedaan?

Mijnes staat op 1.9 volts [ 900@1000 ] maar als ik lager zet dat crasht mijnes ook :) maar op 1.9 superstabiel :)

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In de manual staat op blz 2: Product: Asus A7V, Manual Revision: 1.01 E576 en release date: June 2000. Welk bord heb ik dan
staat ergens op je mobo, tussen de pci-slots
Zal die 1005c werken op mijn bord? Ik heb er nu 1004 op staan (welke versie geeft ie niet aan tijdens het loaden van de bios :?).. KAN het überhaupt wel?
kan wel, maar 1005 is niet zo stabiel, 1004D is beter
en de temp van mijn tbird 800@900 werd 60 graden (inc }:O). Op de A7V werd ie eerst (zonder }:O) 67 graden, en met }:O bijna 70, maar ik denk dat dat een foutje was: Na de koeler er opnieuw opgedaan te hebben geeft MBM 59 graden aan (inc }:O), dus dat kan wel (tbird mag 90 graden worden d8 ik).
de temp sensor van de Asus geeft een hogere temp weer: komt door de plaatsing van die sensor, staat ook in de manual.......
Maar goed: Op die A7V crashed het systeem redelijk vaak. Nu had ik in die vorige posting gelezen dat het aan mijn BIOS-versie lag. Dat wil ik best wel geloven, maar wie wat waar en hoe?
probeer eens je Vcore op te krikken....
ik heb hem op max (1,85V) en bij mij loopt m'n Duron 650 stabiel op 1030 :)

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Op het moederbord, ergens tussen twee pci sloten, staat welke rev je hebt.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Verwijderd

Kijk hier eens:

http://welcome.to/a7v

misschien krijg je hem nog wel superstabiel.

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Mijn systeem crashte ook om de haverklap.
Lockups op elke ongewenst moment.

Ik mijn VIO op 3.3 V gejumpered. Na deze aktie was mijn systeem stabiel als het noname pc133 geheugen van update op 100 MHz liep. Met A-merk van funprice is ie nu ook stabiel op 133 MHz.

Ik heb al meer mensen gehoord die na het VIO aanpassen betere stabiliteit ondervonden. Kijk ook maar eens op het a7v forum van www.athlonmb.com.

suc6

Wreckerrm
Pagina: 1