Toon posts:

SATA Diskette label onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb al wat topics gelezen van mensen die hun SATA controller drivers bij het instaleren van windows niet goed kunnen krijgen. Ik wet waarschijnljk waarom:

Ik heb een Sweex SATA raid controller en ik heb daar de drivers van (gedownload van de sweex site)
Als ik de readme.txt lees staat er Label this floppy diskette 'Silicon Image SiI 3x12 SATARaid Driver Installation Disk' What th fu**. Een label mag maar 8 lang zijn geloof ik. Ik heb alle label programmas al geprobeerd en geen enkele accepteerd die label. Als je die label niet zet dan kan windows wel de harde schijf vinden maar als ie de si3112.sys bestand nodig heeft dan kan windows die niet vinden, ja geen wonder er is ook een diskette met de label 'Silicon Image SiI 3x12 SATARaid Driver Installation Disk'

Ik heb ook in de TxtSetup en si3112.inf file alle 'Silicon Image SiI 3x12 SATARaid Driver Installation Disk' teksten vervangen door Si3112Di en mijn floppy ook zo gelabeled maar dat werkt ook niet

Ik weet dat je kan slipstreamen enz maar ik wil dit zonder slipstreamen doen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met Label bedoelen ze in dit geval: schrijf op de sticker die op de floppy zit...

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Weet je zeker dat ze met 'label as' niet bedoelen dat je die sticker erop moet plakken?
En in windows zelf kun je altijd gewoon naar het missende bestand navigeren, kan dat onder de installatie niet ook?

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 08:59
Volgens mij bedoelen ze in die txt file gewoon het label/etiketje op je disk. Of te wel pak een pen en kalk ff op je disc dat er dit opstaat ;).

Currently playing: MTG Arena (PC)

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

er staat: label this disk bla bla bla..

daar bedoelen ze mee: pak een STICKER (engels voor LABEL) en schrijf daarop (met een PEN) die zin die er staat...

of een onvoldoende voor engels of het begint erg laat te worden voor de TS :X

[ Voor 0% gewijzigd door flippy op 12-04-2005 22:26 . Reden: kut, net te laat ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

misschien heeft het niets met je probleem te maken, maar vaak als er staat "label zus en zo" moet je dat veel letterlijker nemen: schrijf dit met een pen op de diskette.

zie je ook vaak als je emergency disks maakt enzo.

edit:
goh, had iemand dat al gezegd ofzo? nee toch? jah? ohja? ohw. 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 22:26 ]

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:43

Snow_King

Konijn is stoer!

Ok, houd topic, maar toch een kick.

Ik heb een Abit NF7-S met een Win XP die niet meer wil starten.

De originele flop van Abit heb ik niet meer, dus ik heb zelf de drivers gedownload vanaf de Abit website.

Ik heb alles uit het mapje "disk" of "2kxp" (beide geprobeerd) op de flop gezet en F6 gedaan tijdens het boot proces van de Win XP cd.'

Nu zeg ik dat de drivers op de flop staan, maar ik krijg doodleuk:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Please insert the disk labeled

Manufacturer-supplied hardware support disk

Intro drive A:

* Press Enter when ready

In de readme staat dus
3. Press F6 for third party SCSI or driver installation at the beginning
of text mode installation. Press 's' when setup asks if you want to
specify an additional device, and insert the diskette labeled
'Silicon Image SiI 3112 SATARaid Driver Installation Disk' .
Maar dat label is way to long voor een floppy disk.

Wat doe ik fout :?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46
Die label kun je ook blaat geven, het gaat puur om de txtsetup.oem die in de root moet staan met daarbij de drivrs evt. in een map

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

The Third Man

The Third Jellyfish

En je moet checken of je archiveerprogje (dus WinRAR of iets dergelijks) niet de bovenliggende mappen waar die map 'disk' in stond ook op je flop heeft gezet. Op die flop hoort dus enkel de inhoud van de map (niet de map zelf!) 'disk' te staan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Snow_King schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:15:
Ik heb alles uit het mapje "disk" of "2kxp" (beide geprobeerd) op de flop gezet en F6 gedaan tijdens het boot proces van de Win XP cd.'

Nu zeg ik dat de drivers op de flop staan, maar ik krijg doodleuk:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Please insert the disk labeled

Manufacturer-supplied hardware support disk

Intro drive A:

* Press Enter when ready

Wat doe ik fout :?
Je hebt de root van de disk verneukt waardoor de files waar txtsetup.oem naar verwijst (disk ID) niet op de juiste plek gevonden kunnen worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik heb geen submappen op de disk, alleen de files.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dat zeg ik :+
Dat is nou net niet de bedoeling.

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 21-08-2005 21:27 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

The Third Man

The Third Jellyfish

Probeer anders eens om het label van 'disk 1' in de txtsetup.oem te veranderen in bijv. 'sata' en dan die floppy ook zo'n volumelabel te geven.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Lekkere Kwal schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:03:
Probeer anders eens om het label van 'disk 1' in de txtsetup.oem te veranderen in bijv. 'sata' en dan die floppy ook zo'n volumelabel te geven.
done that, won't work.

• mad-dog
Gewoon de diskette bij Abit downloaden, die maakt automatisch een diskette aan: ftp://ftp.abitshop.com/pu...verdisk/abitsata_v133.exe

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Misschien helpt dit iemand met een apparaat zonder floppy drive>

Ik heb Windows XP x64 kaal geïnstalleerd op een Dimension 9100 met een SATA controller en GEEN floppy drive.

Wat doe je dan als je F6 moet jetsen voor je SATA drivers? Heel juist, je hangt er een USB floppy aan.
Eerste poging, een floppy drive van een Dell Latitude D600 met zijn usb kabel. Merk Sony.
Press F6, lukt. Ik kies de SATA AHCI driver, hij laadt de drivers, dan komt het moment van het kopiëren van de files....
... Insert <eerder genoemde floppy> en press enter. Wat de n**k? Floppy zit er nog in, dus ik druk enter.
No Go.
Zelfs geen LED op de flop. :/ Die floppy drive wordt dus gewoon NIET meer herkend ergens na het laden van die SATA driver. Meerdere keren geprobeerd, USB poort voorop, achterop, overal.

Maar nu komt het mooie, gisteren probeerde ik het met een ANDERE Latitude D600 floppy drive, ditmaal een NEC.
Weer zelfde verhaal, F6, drivers laden en BOEM! Files kopiëren klaar. B)

Blijkbaar zijn alle floppy drives gelijk, behalve dan dat sommige floppy drives gelijker zijn dan andere floppy drives. 8)7

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

mad-dog schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:32:
Gewoon de diskette bij Abit downloaden, die maakt automatisch een diskette aan: ftp://ftp.abitshop.com/pu...verdisk/abitsata_v133.exe
Die maakt bij mij geen diskette aan hoor :?

Ding pakt gewoon wat files uit, meer niet.

Ik heb die hele handel al naar een disk gezet, maar ook no-go.

• mad-dog
Mijn fout indd, maar de inhoud wat eruit komt is voldoende voor een floppy, in de root de txtsetup.oem, en in de mappen de benodigde drivers

Wordt de kaart eigenlijk wel gezien door de BIOS van de Sweex, je zou namelijk gewoon een Silicon Image 3112 BIOS moeten kunnen zien tijdens het opstarten

[ Voor 37% gewijzigd door mad-dog op 24-08-2005 21:08 ]

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Nou, na lang kloten lukt het :)

Bleek een rotte floppy cable te zijn, las de floppy's maar half.....

Allemaal bedankt!

Je hoeft niets aan de disk te labelen, gewoon bestanden er op gooien en klaar.
Pagina: 1