Wifi werkt niet, ondanks schijnbare verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• Anheuer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2022
Ik heb thuis ADSL via Versatel, waarbij ik en USB modem verbonden hebn aan mijn computer.
Nu heb ik een laptop gekocht en daarbij een wireless access point en een USB adapter voor in mijn laptop. Ik heb het acces point verbonden aan mijn desktop die internetverbinding heeft en de drivers geinstalleerd. Vervolgens het access point geconfigureerd en alles werkt prima.
Nu stopte ik de USB adapter in mijn laptop, installeerde de drivers en Windows gaf een draadloze netwerkverbing weer met als status: zeer goed. Ook heb ik het programma van de access point op m'n laptop geinstalleerd en deze geeft aan dat hij het access point ziet met de goed gegevens.
Maar nu het probleem, ik kom het internet niet op. Pingen naar de router lukt en ipconfig geeft het goed IP-adres, subnetmasker en standaardgateway.

Wat gaat er mis? Heb ik misschien een router nodig?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Soms moet je nog wat instellingen wijzigen op je access point.
Sommige accesspoint beperken namelijk de uitgaande verbindingen totdat je aangeeft dat een bepaalde PC met het internet mag verbinden.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Als je ff je accesspoint los koppelt en gewoon een crosscable tussen je laptop en je desktop hangt, heb je dan wel gewoon internet ? Als dat niet zo is moet je eerst kijken naar je routing van je Internet.

Misschien kan je nog wat meer info geven over de merken welke types.
Welke Windows versies.
Manier van het doorrouten van Internet. :)

• Anheuer
Windows 2000 op de desktop en XP Prof op de laptop.
De accesspoint is van D-Link, de DWL-2000AP+ en het access poit is van Edimax.
Op zich routte ik het internet eerder niet door. Ik gebruikte enkel een USB modem en that's it.

Maar het is toch vreemd dat XP Prof aangeeft dat ik een goede verbinding heb, maar dat ik niet op internet kom.
Bovendien zegt ie incidenteel soms dat er helemaal geen draadloze verbinding beschikbaar is.

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:10
Heb je toevallig beveiliging ingesteld (bv WEP?). Het kan voorkomen dat je dan wel verbinding hebt, maar geen data kunt ontvangen.

Zet WEP dan uit en probeer het even zonder.

Dan kun je proberen www.tweakers.net te pingen. Kan zijn dat DNS niet werkt. Moet je bij DNS servers op de client even de ip-adressen van de DNS-servers van je provider instellen.

[ Voor 36% gewijzigd door Vozze op 13-04-2005 10:27 ]

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• Anheuer
Nee, heb geen beveiliging ingesteld. Dat laatste ga ik proberen.

• Anheuer
Kan het aan mijn provider liggen?

• Anheuer
Even voor de duidelijkheid, ik heb dus twee netwerkverbindingen in mijn laptop. Eentje voor mijn USB modem en eentje voor het access point. Is het zo dat de instellingen (IP, DNS) van die voor het access point gelijk moeten zijn aan de instellingen van de draadloze verbinding van mijn laptop?

Verwijderd

Welke ip's krijg je op de verschillende apparaten?
Het lijkt er namelijk dat er niet gerouteerd wordt

• Anheuer
De IP van het access point heb ik handmatig ingesteld in de installatie op 192.168.0.50.
Volgens mij staan de instellingen van de USB-modem op automatisch, weet niet precies de getallen.

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Anheuer schreef op woensdag 13 april 2005 @ 10:16:
Windows 2000 op de desktop en XP Prof op de laptop.
De accesspoint is van D-Link, de DWL-2000AP+ en het access poit is van Edimax.
Op zich routte ik het internet eerder niet door. Ik gebruikte enkel een USB modem en that's it.

Maar het is toch vreemd dat XP Prof aangeeft dat ik een goede verbinding heb, maar dat ik niet op internet kom.
Bovendien zegt ie incidenteel soms dat er helemaal geen draadloze verbinding beschikbaar is.
Dat de verbinding goed is wil niet zeggen dat internet ook werkt, dat gaat puur over de verbinding tussen laptop en accespoint.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Anheuer
Maar als de verbinding tussen de laptop en het access point goed is, en het access point werkt goed op een computer met internet, moet ik toch op het internet kunnen.

Zo nee, wat moet ik dan nog doen?

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

Als je twee netwerkverbindingen hebt, moet je dan ook niet je verkeer gaan routen?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Volgensmij moet je de computer met internet instellen als gateway, of heb je dat ook gedaan?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Anheuer
Dat routen leek mij ook, maar iemand anders vertelde dat Windows 2000 zelf een router heeft.

• Anheuer
Maar het lijkt mij dat het fysiek goed zit als de laptop het access point kan zien. Kan het misschien aan de instellingen bij mijn provider (Versatel) liggen?

• Apie!

Apie!

Win2000 heeft zelf een routerfunctie:

(Static) routing tutorial

het probleem is (volgens mij) dat je 2 verbindingen hebt. Hoe moet windows nou weten welke hij moet gebruiken voor internet? Hij kiest volgens mij de eerste die geinitialiseerd is en dat is bljikbaar de verkeerde.

[ Voor 55% gewijzigd door Apie! op 13-04-2005 12:57 ]

Blown past falling sands

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:29

jurma

simply connecting...

Anheuer schreef op woensdag 13 april 2005 @ 12:51:
Dat routen leek mij ook, maar iemand anders vertelde dat Windows 2000 zelf een router heeft.
Ja als je de netwerkkaart pakt waar internet op aangesloten zit, je doet eigenschappen en dan tabblad 'advanced'. Daar staat dat je het internet kunt delen, maar dit wil je niet doen in jou geval.

Krijgt de laptop ook een ipadres wat in de range ligt van de accesspoint? Zo nee, probeer eens DHCP aan te zetten.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Anheuer
Mijn internet zit aangesloten via USB.
Iemand anders vertelde mij ook over dat delen, maar waarom zou ik dat niet willen in mijn geval?

• Anheuer
Apie! schreef op woensdag 13 april 2005 @ 12:56:
Win2000 heeft zelf een routerfunctie:

(Static) routing tutorial

het probleem is (volgens mij) dat je 2 verbindingen hebt. Hoe moet windows nou weten welke hij moet gebruiken voor internet? Hij kiest volgens mij de eerste die geinitialiseerd is en dat is bljikbaar de verkeerde.
Ik heb twee verbindingen op mijn desktop die wel internet heeft. Op mijn laptop, waar ik dus internet op wil hebben, zit maar 1 verbinding.

• Apie!

Apie!

aaah zo, ik dacht 2 op je laptop :)

Ik zou ook even kijken of je op je AP niet per ongeluk op mac adressen filtert ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door Apie! op 13-04-2005 13:05 ]

Blown past falling sands

• Anheuer
Het is nog steeds niet gelukt.
Ipconfig op mijn desktop geeft het volgende:

Fysiek adres . . . . . . . . . . . . : 00-0B-6A-74-29-66
DHCP-ingeschakeld . . . . . . . . . . : Nee
IP-adres . . . . . . . . . . . . . . .: 192.168.0.52
Subnetmask . . . . . . . . . . . . . .: 255.255.255.0
Standaardgateway . . . . . . . . . . .: 192.168.0.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . . . :

Moet ik op mijn laptop IP automatisch laten configureren of static gebruiken?

Please help!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Please help!" roepen ben je al eens tegen gewaarschuwd, evenals in het verkeerde subforum posten. Doe eens zelf de moeite...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.