Klaar voor een nieuwe uitdaging.
en jah, ik wil zo'n incompatible ding wel...
liever dan een KUT windows bak...
Zo'n laptoppie is wel cool
Maar qwa compatibiliteit en qwa 'vrijheid van keuze'/prijs/compatibiliteit/snelheids-verhouding kies ik toch liever een pc.
niet 733 mhz P4 dus, maar 1.4-1.6 ghz ivm. de hogere snelheid van de g4 tov de p4.
en niet zeiken dat alleen apps als photoshop daar profijt van hebben want waar heb je ANDERS een snelle cpu voor nodig. minesweeper? word?
pcies.
en die i-books zijn ook wel kwel
Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl
Elect a clown, expect a circus.
Nee daar heb je helemaal gelijk inOp dinsdag 09 januari 2001 22:47 schreef Slasher het volgende:
het zijn toch echte graasbeesten die macs? of heb ik het mis
KUT windows bak...=> Zoiets bestaat namelijk niet, OS'sen kan je eraf halen als niet tevreden bent.Op dinsdag 09 januari 2001 21:51 schreef chem het volgende:
ik ga voor de 667 mhz versie...
en jah, ik wil zo'n incompatible ding wel...
liever dan een KUT windows bak...
En W2K heb jij dan nog niet gezien, eerst zien en dan oordelen.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Alleen het dezign van die Mac's laat nog wat te wensen over... ik vind die G4 towers meer een soort art-deco plantenbak. Om het over die Imacs nog maar niet te hebben.
Die oude G3's met beige kast zijn toch wel mooier
By each crime and every kindness, we birth our future
Hehe, chem wordt 'gedwongen' om op kantoor met een pc met w2k te werken!Op woensdag 10 januari 2001 00:58 schreef FrankGuthrie het volgende:
[..]
uhhh... ik zit nu achter een win 2k bak, en om ff geen os-war te beginnen - ik baal er van.Op woensdag 10 januari 2001 00:58 schreef FrankGuthrie het volgende:
[..]
KUT windows bak...=> Zoiets bestaat namelijk niet, OS'sen kan je eraf halen als niet tevreden bent.
- Heeft er iemand wel eens geprobeerd te navigeren in je bestanden met een mac?
- Een mac is gebruiksvriendelijk, maar je moet wel geheugen aan programma's toewijzen
- Om je disks te ejecteren moet je ze naar het prullenbak icoontje slepen omdat ze te trots zijn voor knoppen op de systeemkast
- Een mac vreet duur geheugen, begin maar met 256 voor een redelijk werkend systeem.
- een mac is gewoon duur
- software?
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Op vrijdag 12 januari 2001 09:31 schreef BertV het volgende:
ff misschien offtopic:
- Heeft er iemand wel eens geprobeerd te navigeren in je bestanden met een mac?
Dat is even wennen, maar dat lukt wel hoor.
- Een mac is gebruiksvriendelijk, maar je moet wel geheugen aan programma's toewijzen
Ja, elk OS heeft zo z'n nadelen.
- Om je disks te ejecteren moet je ze naar het prullenbak icoontje slepen omdat ze te trots zijn voor knoppen op de systeemkast
Grappig toch. Bij Windows moet je op start drukken om de pc uit te zetten. Nou, dat is logica.
- Een mac vreet duur geheugen, begin maar met 256 voor een redelijk werkend systeem.
In een G3 of G4 gaat gewoon PC100 SDRAM. Ook in de nieuwere iMac's. In de oudere iMac's gaan SODIMM's en die zijn een stuk duurder.
- een mac is gewoon duur
2000 piek voor een 400 MHz, 128 Mb, iMac DV vind ik niet duur.
Hmm, geen enkele laptop kan echter tippen aan de nieuw Powerbook G4. 15,2 inch TFT (16 : 9 aspect ratio), slot in DVD, max 1 Gb ram, 400 MHz G4, MacOS X en last but not least: gemaakt van Titanium.- software?
Ja, duur. Vooral Office en dergelijke.
Verwijderd
he, waar kan ik trouwens wat online pics van die nieuwe bakken vinden?
Verwijderd
En dat Mhz verhaal klopt ook niet, want ik had eerst een P3 500 met een Voodoo 3 en nu heb ik een PPC 400 met ATI rage pro 128 en met Quake III haal ik toch meer frames.
Het enige wat ik mis aan Mac is het tweaken, want dat ding is al perfect
Verwijderd
Ik ga verder niets zeggen, maar dit is PRECIES een antwoord van een ECHTE Mac gebruiker...Op vrijdag 12 januari 2001 16:59 schreef GollemIII het volgende:
Ik heb toen testijds mijn PC de deur uitgedaan omdat ik al meerdere malen op een Mac heb gewerkt en dat vond ik heel erg fijn werken. Nu dat ik hem al langer heb begin ik hem steeds meer te waarderen. OK, die dingen zijn duur, maar kijk eens wat je ervoor terug krijgt: een mooi design, stabiliteit en gebruikersgemak.En wat betreft software: OK, je kan niet Bart Smit binnen lopen om een vet spel te kopen, maar elk PC programma heeft zijn Mac variant. Meestal evan goed maar vaker beter.
En dat Mhz verhaal klopt ook niet, want ik had eerst een P3 500 met een Voodoo 3 en nu heb ik een PPC 400 met ATI rage pro 128 en met Quake III haal ik toch meer frames.
Het enige wat ik mis aan Mac is het tweaken, want dat ding is al perfect
Die dingen regeren redelijk hoor!
Maar voor thuis toch liever m'n peecee.
Verwijderd
En als ik een mac neem dan wel een top model met widescreen tft enzo
Uhm.. Apple.comOp vrijdag 12 januari 2001 15:00 schreef Beathoven het volgende:
he, waar kan ik trouwens wat online pics van die nieuwe bakken vinden?
Verwijderd
dan neem je er toch even een andere muis bijzo'n G4 lijkt me wel ruig, maar zo'n imac met 1knop's muis zijn echt kut bakken
Verwijderd
Bedoel je deze?Op vrijdag 12 januari 2001 19:33 schreef Beathoven het volgende:
Ja, dat dacht ik ook.. maar daar staat ie (nog) niet op. Ik had gehoord over het design van een nieuwe bak die ze binnenkort gaan lanceren. Iets in jaren 50 stijl geloof ik, schijnt er wel gaaf uit te zien.
[..]
Verwijderd
maar wie weet ga ik 'm steeds mooier vinden
Verwijderd
www.tech-report.com/onearticle.x/1775MacWhirled: Everything old is new again
by Scott "Damage" Wasson - 06:45 am, January 11, 2001
Well, Steve Jobs trotted his Reality Distortion Field out on to stage yet again at MacWhirled this week, with the Field running at full strength to aide the introduction of Apple's newest products. Naturally, we watched the news coming out of the show with our usual mix of interest, anticipation, and amusement. The Field was under enormous strain as Apple's circa-late-1999 desktop computer technologies made their debut. Among them:
An amazing new 133MHz system bus mated to—at long last—PC133 SDRAM. Forget those silly 266 and 400MHz bus speeds and exotic new memory technologies on x86 machines, folks. Apple's got a "supercomputer" for you.
[...]
In a confusing move, Apple added NVIDIA graphics chips to its product line, but chose the chopped-down GeForce2 MX—with half the rendering pipeline and half the memory bandwidth of the GeForce2—to serve as standard equipment on its high-end Macs.
[...]
Admittedly, a 733MHz system with PC133 SDRAM and a GeForce2 MX would seem quite logical in the PC world. But only at sub-$1k prices, not $3,499.
[...]
Verwijderd
[The 733MHz G4+] put up SPECInt95 of 32.1 and SPECfp95 of 23.9. Comparing that to an Athlon, at 750MHz it scores 32.9 on the integer test and 26.5 on the fp side. So if the x86 world were still at 750MHz, things would be pretty even ...
Verwijderd
En mijn koetjes/Seti/quake/.....alles eigenlijk, behalve de infamous photoshop benchmark.......gaat een heel stuk sneller...Dell Dimension 8100 Series: Dimension® 8100 Series, Pentium® 4 Processor at 1.5 GHz
D8115HB - [220-6966]
Memory: 256MB PC600 RDRAM
256M62 - [311-8462]
Keyboard: New Dell® Enhanced Performance USB Keyboard
EPUSB - [310-2754]
Monitor: 21 In (19.8 In viewable, .24AG)P1110 FD Trinitron® Monitor
P1110 - [320-0264]
Video Card: 64MB DDR NVIDIA GeForce2 ULTRA 4x AGP with DVI Video Card
64NV152 - [412-1009][320-1202]
Hard Drive: 60GB Ultra ATA Hard Drive (7200RPM)
60 - [340-1928]
Floppy Drive: 3.5 in Floppy Drive
3 - [340-2805]
Operating System: Microsoft® Windows® Millennium Edition (Windows Me)
WME - [420-8050][310-8921][412-1411][412-1050][313-7222]
Mouse: Logitech USB Mouseman® Wheel
MM - [310-2756]
Modem: No Modem Requested for Home
N - [460-8920]
DVD-ROM or CD-ROM Drive: FREE UPGRADE! 12X Max Variable DVD ROM Drive
12SFTP - [313-1460][461-0554]
Sound Card: Turtle Beach Santa Cruz DSP Sound Card
CRUZ - [313-5204]
Speakers: Altec Lansing THX Certified ADA885 Dolby Digital Speakers with Subwoofer
ADA885 - [313-1480]
Bundled Software: Microsoft® Office 2000 Small Business with Money 2001 Standard
2KSBEM - [412-2356][412-2612]
Norton Antivirus® at No Additional Charge: Norton Antivirus® 2000 for Windows Millennium (Me)
NAV2KME - [412-2578]
Limited Warranty and Support: 3 Yrs Parts Delivery & 1 Yr Labor (Next Business Day)
S3W - [900-3442][900-1600]
Internet Access Service: 1-Year DellNet™ by MSN® Internet Access Service[add$0]
MSN1YRP - [412-9800]
THX® Certification: THX® Certified System Package
THXP - [461-0341]
Resolution Assistant: Resolution Assistant
RA - [412-0175]
Proactive Support at No Additional Charge: Dell Proactive Support-ATTUNE
ATTUNE - [412-4258]
Networking - Phoneline or Wireless: 3Com HomeConnect 10MB Phoneline PCI NIC
HN10 - [430-1378]
CD-RW DRIVE FOR 2nd Bay: New 12X/8X/32X CD-RW Drive
12CDRW2 - [313-1473]
Verwijderd
Verwijderd
Dood-zonde! Mac gebruikte altijd ATI kaarten, en UITGEREKEND als ze met een betere kaart komen dan de Geforce, op DAT moment stapt Apple over op Geforce kaarten...
Ik snap dat niet, hoor...

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!
Pak je rust!
Verwijderd
Verwijderd
/zie hierboven/
de mac's zijn leuke machines maar kunnen net zo goed als windows bakken vaak vastlopen hoor.
ik vind apple tegenwoordig maar een dom bedrijf (geforce 2 mx??? idioten. aqua interface ???? idioten)
wat bv een dtper nou? lekker baggere beeldkwaliteit op zn high perfomance sony met zo'n mx? nee tuurlijk niet.
En die de industrie verrot al helemaal niet om een aqua interface. vind het trouwens ook heel slecht van apple dat de osx alleen nog maar op g3 en 4 machines draait.
De MX kaart is de eerste kaart die hardwarematig compatible is met Apple, alle voorgaande waren dat niet.
En stel nou dat Windows op Unix gebaseerd was, zou je daar ook zo om blaten?
Het gemak van een gewoon OS met de kracht en opties en stabiliteit van Unix, jij hersenloze, er is niks beters!
En ik kan me herinneren dat sommige Windows versies ook niet op oudere machines draaiden...