[Virtual PC] Gamen?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Beste Tweakers

Ik heb al wat geseacherd maar misschien kan iemand mij wat helpen. Ik overweeg een iBook aan te schaffen (naast mijn gewone pc). Nu vind ik het toch wel leuk, om af en toe als ik alleen m'n laptop mee heb, er wat op te gamen. Er zit een Ati 9200 in, dus dat moet wel lukken (ik hoef echt niet alles op high tespelen, ben ik wel gewend met mijn GF4mx440SE ;)). Ik las over Virtual PC voor mac, dus Windows draaien op de mac. Is het dan ook mogelijk om te gamen, zoja, hoe acceptabel gaat dat?

Alvast bedankt!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heel simpel: niet

Virtual PC emuleert ook een videokaart, en tenzij je patience wilt gaan spelen werkt daar dus geen enkele game op. (Het gaat hier overigens om een S3 Trio32/64)

Verwijderd

Gaat inderdaad helemaal niet lukken. Maar tegenwoordig komen er toch wat games uit voor Mac dacht ik, zoals Unreal Tournament 2004 bevoorbeeld, is een MAC versie van.

• AlexanderOnline
Best stom dat ik daar niet aan gedacht heb! Wat jammer dat hij geen beter emuleert, of de ingebouwede kaart gebruikt. Er is ook geen goed alternatief, behalve spellen voor mac gebruiken?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

AlexanderOnline schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:09:
Best stom dat ik daar niet aan gedacht heb! Wat jammer dat hij geen beter emuleert, of de ingebouwede kaart gebruikt. Er is ook geen goed alternatief, behalve spellen voor mac gebruiken?
Linux draaien en de games onder Linux spelen.

Maar dan ontgaat het nut van een iBook me een beetje. :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:11

Thandor

SilverStreak

Misschien dat er een DOSBox bestaat voor de MAC :?
Met DOSBox kun je een flink aantal oude spellen nog weer spelen :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je kunt natuurlijk ook even hier kijken. ;)

• AlexanderOnline
@Exor: Kan inderdaad ook nog. Voor gamen wil ik mijn pc gebruiken, maar als je ergens met je ibook bent en je verveeld je dood...
@King Louie: Ik had daar wel eens gekeken, maar dat er nog zoveel "nieuwe" spellen kunnen wist ik niet :D
Bedankt voor de tips iedereen!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Kijk ook op de Nederlandse shop Macka. Ik heb daar aardig wat spellen gekocht. Macka heeft een groot aanbod (zoals je kan zien op hun site) en leveren ook snel. Voor meer info over Mac games moet je het on-line magazine Inside Mac Games bekijken. Als je in het APL forum zoekt naar Mac games zul je ook nog wel wat relevante topics kunnen vinden.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Verwijderd

Rollercoaster tycoon speelde ik altijd via VPC, dat ging goed hoor :P
maar er komen steeds meer Mac games, ik game tegenwoordig dagelijks op me Mac, alle games zijner bijna wel voor die ik leuk vind!

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Zover ik weet zijn 60% van de PC spellen ook voor de mac verkrijgbaar. Het is alleen een kwestie van goed zoeken...

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
Stom genoeg hadden de hele oude versies van VPC (dacht versie 3) WEL support voor de grafische kaart die je in je Mac had. Ik meende dat de Voodoo2 toen rechtstreeks gebruikt kon worden. Jammer dat ze daar mee gestopt zijn. De Mac gebruikt -altijd- PC grafische kaarten. Mac only video hardware (zoals in de 680x0 tijd) bestaat niet meer.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Pagina: 1