[ Planet/KPN ] ADSL uitval!

Pagina: 1
Acties:

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Mijn ADSL lijntje valt al bijna 2 hele weken constant om de 5-30 minuten uit.
En het is al helemaal erg onder belasting.
Ik heb planet en die melden wel op hun service site dat er 9 dagen geleden onderhoud zou zijn geweest in mijn regio. En de laatste week zowat overal in nederland waar planet zit. Afgelopen weekend en vandaag ook weer in mijn regio (Oirschot valt onder Eindhoven). Ik heb een Alcatel SpeedTouch 510(geen isdn) en die springt dan gewoon op middelste lampje rood en de andere 2 uit. Dan kan ik hem ook niet met de reset knop resetten maar moet ik er even de stekker uit halen. misschien dat mijn adsl modem onderhand ook wel een beetje brak is want hij maakt een constant piep geluidje.
Het is gewoon erg irritant want ik kan zo niet normaal eens een spelletje online spelen of gewoon surfen.

Zijn er nog meer mensen in mijn regio met planet die dit zo erg hebben? Of misschien ook met andere providers?

- Mijn PC -

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
probeer eens een ander modem anders dan sluit je dat ook uit, als iedereen in de regio er last van had waren er wel meer mensen met problemen

heb je onlangs nog iets aangepast aan je netwerk/kabels :?

A wise man's life is based around fuck you

• SpitfireNL
Nou om even een andere modem te proberen is weer zo duur. Stel dat het er niet aan ligt. En vrienden hebben allemaal kabel internet en ik heb hier geen kabel waar ik woon. Kan het niet met de upgrade naar ADSL2 te maken hebben ofzo?

- Mijn PC -

Verwijderd

Het is een modemprobleem, dat middelste lampje is je powerled, die moet groen branden voordat het modem goed is opgestart. Die piep belooft ook niet veel goeds. Modem lijkt aan zijn eind te zijn..

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:08

Reptile209

- gers -

Als het middelste (power) lampje alleen gaat branden, heeft dat geen deuk met ADSL te maken. Da's gewoon je modem dat vastloopt. Dat, icm de pieptoon, geeft me het idee dat je een kapot modem hebt.
Als je modem minder dan een jaar oud is, moet je Planet even bellen voor een ruil onder garantie. Als ie tussen de 1 en 2 jaar oud is, kan dat via KPN in een aantal gevallen ook nog. Ouder dan 2 jaar is redelijk kansloos, zelf een nieuwe modem aanschaffen.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Reptile209 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:52:
Als het middelste (power) lampje alleen gaat branden, heeft dat geen deuk met ADSL te maken. Da's gewoon je modem dat vastloopt. Dat, icm de pieptoon, geeft me het idee dat je een kapot modem hebt.
Als je modem minder dan een jaar oud is, moet je Planet even bellen voor een ruil onder garantie. Als ie tussen de 1 en 2 jaar oud is, kan dat via KPN in een aantal gevallen ook nog. Ouder dan 2 jaar is redelijk kansloos, zelf een nieuwe modem aanschaffen.
Je moet sowieso KPN bellen :) De garantietermijn was 1 jaar, nu is er een coulanceperiode van een half jaar bijgekomen. Dat wil zeggen dat er per situatie wordt bekeken of het modem alsnog kosteloos vervangen wordt als het tussen een en anderhalf jaar kapot is gegaan.

• SpitfireNL
Nou de modem is al zeker 2 jaar oud dus dat wordt gewoon een nieuwe halen. Wil ook niet graag nog weken moeten wachten op garantie, opsturen, etc..
Is er een modem die jullie graag willen aanraden?

Edit: Of misschien eentje die al ADSL 2 gereed is?

[ Voor 12% gewijzigd door SpitfireNL op 12-04-2005 21:10 ]

- Mijn PC -

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
* bjck even topictitel ietsje verduidelijkt

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1