Toon posts:

snelheid FTP server

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

het is me reeds gelukt om een ftp server thuis op te zetten, :)

Nu heb ik hier 2 vragen over:

Als iemand bij mij van mijn server iets afhaalt is dit mijn UPLOAD???

En als iemand iets op mijn server zet is dit mijn DOWNLOAD???

En hoe kan het dat de snelheid niet sneller gaat als 15 KB/s als iemand iets bij mij van mijn server afhaalt? heeft dit met mijn internet verbinding te maken? kan dit niet sneller? ik heb een breedband verbinding van @home..

Alvast bedankt.

Groetjes guus,

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Upload is alles wat wordt verzonden, download is alles wat jij van 't internet af trekt.

Je upload en download zijn afhankelijk van het type abonnement. Dit kun je nalezen op de site van @home.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-05 12:39
Dit heeft inderdaad te maken met de snelheid van jou verbinding. Als iemand iets dowload dan gaat dat met de Upload snelheid die jij hebt. De snelheid wordt bepaald door de traagste verbinding.

Hallo

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-03 10:58
Als iemand bij mij van mijn server iets afhaalt is dit mijn UPLOAD???

kort antwoord: ja

De snelheid die je hebt moet zeker sneller kunnen. Max 60 kb/s. Ik denk dat er een of andere begrenser op zit ofzow.. zoek anders op internet hoe je zoiets vind en controlleert.

Verwijderd

Als je @home breedband hebt is je upload maximaal 64 kb/s
Dus wat jij zegt 15 kb/s dan denk ik eerder dat je @home basis hebt of 4 gebruikers tegelijk van je ftp server aan het downloaden waren!
de snelheid wordt namelijk verdeelt over de users!

Hoop dat je hier iets wijzer van wordt

• sjonxp
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 21:19

sjonxp

Who is Smart?

Welke ftp-server gebruik je?

Real programmers don't comment their code. It was hard to write, it should be hard to understand.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet zeker dat ik een breedband verbinding heb want betaal toch 45 euro per maand.

Ik gebruik gewoon een pc windows 2003 met bulletproof en op router gewoon port geforward gewoon poort 21.

Bulletproof is dus de ftp server software.

Groet Guus

• sjonxp
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 21:19

sjonxp

Who is Smart?

Als je op het tabje 'Ratio, Quota, Bps' voor de betreffende use 'Speedlimit' niet op 'Enabled' hebt staan zal Bulletproof niks limiteren.
Heb je (op een andere pc die aan de router hangt) geen andere applicaties open staan die ook gebruik maken van de upload (bijvoorbeeld een 2P2 programma)?

Real programmers don't comment their code. It was hard to write, it should be hard to understand.

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Als je even terwijl er niemand van je aan het downloaden is naar http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp gaat en even de upload test doet weet je in ieder geval wat je maximale upload is. Als die wel hoger is dan 15 kb/s zou het aan de ander zn verbinding kunnen liggen

Verwijderd

Kleine tip: faq over groetjes
"Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken."

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 20:19 ]

Verwijderd

Probeer eens wat m277755 zegt, en als je daar ook niet hoger dan 15 kb/s haalt, moet je even kijken of je wel de nieuwe(zwarte) motorola modem hebt..

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:59:
,
Het is wel jouw download maar meestal is die wel toerijkend maar de upload van die andere niet... Je kan het trouwens ook mooi zien als je een programma hebt ala netlimiter.

Ik heb een upload van 15 kb/s

Ik upload naar jouw met mijn maximale snelheid (15 kb/s) het ziet er dan bij jouw uit alsof je aan het donwloaden met met 15 kb/s Is jouw download snelheid hoger dan 15 kb/s dan maakt dat dus geen verschil voor de snelheid.....

Exact omgedraaid is het als iemand iets van jouw donwload...

BaCoNL schreef op woensdag 13 april 2005 @ 17:12:
Misschein beetje offtopic maar wat moet je in godsnaam met server 2003 als je niet eens begrijpt wat je up- en download is... Is het niet eens tijd om eerst een paar boeken te gaan lezen ofzo? :O |:(
Downloaden is makkelijk he ;) :+

[ Voor 21% gewijzigd door Micha op 13-04-2005 17:19 ]

Pagina: 1