Het lukt me niet om meerdere nurbs om 1 draaipunt te laten draaien. Een gedeelte van de objecten draaien de ene richting in en het andere deel gaat juist de andere richting op. De history heb ik gewist en alle pivots op een zelfde punt gezet.
Verwijderd
Heeft het mss iets met de richting te maken waarin je ze hebt getekend? Heb je mss een screenshot van je scene?
Reverse curve direction ofzo? Al zou het natuurlijk met delete history goed moeten gaan.
Reverse curve direction ofzo? Al zou het natuurlijk met delete history goed moeten gaan.
Wat ik denk dat wel gaat werken (ik kan je situatie zo snel niet nabootsen, dus 100% zeker weten doe ik het niet) is MODIFY --> FREEZE TRANSFORMATIONS. Uiteraard wel eerst even alle modellen die je wilt laten draaien selecteren.Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:54:
Het lukt me niet om meerdere nurbs om 1 draaipunt te laten draaien. Een gedeelte van de objecten draaien de ene richting in en het andere deel gaat juist de andere richting op. De history heb ik gewist en alle pivots op een zelfde punt gezet.
Wees er wel zeker van dat alle modellen staan zoals je wilt, want alle rotate/move/scale waardes worden weer op 0 gezet terwijl de modellen wel alle eigenschappen van daarvoor behouden.
Met Reverse Curve Direction kom je niet ver. Die werkt namelijk, zoals de naam al een beetje verklapt, alleen op curves, niet op Isoparms of modellen. Of eigenlijk stiekem wel op modellen, maar past dan de Reverse Surface Direction functie toe. En die helpt je waarschijnlijk ook niet veel verder, omdat deze alleen de CV's en/of Normals omdraait.
En Delete History komt uiteraard niet aan de rotate/move/scale waardes. Het zou een beetje onhandig zijn om elke keer als je dat doet alle modellen weer van 0,0,0 te moeten verschuiven naar de juiste posities...
[ Voor 45% gewijzigd door KneoK op 13-04-2005 00:39 ]