Gezocht : CD Collectie Programma

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• boom1001
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 14:52
Dag beste mensen....

Ik heb nu ongeveer 3 maanden een mac mini in mijn bezit, waar ik natuurlijk helemaal gelukkig mee ben . _/-\o_ Het is een ware verslaving geworden.

Toch heb ik dringende vraag die als volgt luidt:

Na veel zoeken, op het internet, op dit forum en nog tal van andere manieren kan ik steeds niet aan het een stukje software komen dat ik zoek.
Ik ben op zoek naar een programma voor de mac (os X) om mijn cd-audio collectie te kunnen opslaan op mn mac mini.
Nu hoor ik veel mensen misschien denken: Die zijn er genoeg van zulke programma's........

Ik geef deze mensen helemaal gelijk! Maar..... ik ben wel op zoek naar een programma dat freeware is en als het even kan ook gebruikt maakt van CCDB (een database voor audio cd's).
Ik weet dat dit nog al wat eisen zijn, maar voor Windows zijn er best wel wat van deze programma's, maar ik kan voor het OS X systeem niks vinden wat gratis is.

Misschien is mymusic libirian een mooi voorbeeld wat ik zoek, maar zoals gezegd zoek ik een freeware programma.

Hopelijk kan iemand mij helpen met dit. Alvast bedankt voor de moeite!

Joost

Verwijderd

Ik weet niet of het iets is wat je eigenlijk zoekt, maar in FileMaker kan je zo iets maken.
en ik denk dat er genoeg mensen zijn die al zo iets hebben gemaakt, dus zou je het misschien van iemand anders kunnen krijgen, sourceforge.net heeft vaak wel van zulke projectjes lopen.

• boom1001
Goed.... heel erg bedankt voor je reactie... maar waarom kan ik het dan niet vinden, terwel ik ongeveer 3 maanden al aan het zoeken ben? Ik vraag deze vraag niet voor niets natuurlijk.

Ik heb al heel wat uren achter het internet gezeten om het te vinden zo ook op sourceforge.net, maar ik kan persoonlijk niks vinden. Als jij nou een linkje hebt (Qorne).... dan hoor ik dat graag.

Filemaker pro is zeker wel wat... maar daar heb ik het geduld niet voor om eerlijk te zijn.

Toch bedankt voor de moeite!

Joost

Verwijderd

Het eerste wat bij me opkwam was iTunes toen ik je hele post doorlas.

A. Je kunt je CD verzameling er in importeren en beheren.
B. Dmv de grouping-tags kun je ook aangeven welke audio-cd's je in bezit hebt.
C. Het maakt gebruik van de Gracenote music library om de juiste tracknamen erbij te zoeken.
D. Je kunt albumcovers en overig artwork toevoegen
E. Je kunt dmv de snelzoekfunctie de tracks die je zoekt onmiddelijk voor je neus krijgen
F. Het zit standaard bij OS X, dus gratis... en anders is het wel te downloaden

G. Of ben ik nou gek en bedoel je iets anders :P

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 13:47 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

Als je bedoelt om gewoon bij te houden welke audio cd's je allemaal bezit dan kun je eens kijken naar dit stukje software. Check Nitai in "Onmisbare tools / software"

Hier te vinden:
http://www.delicious-monster.com/

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Ik neem aan dat je een systeem bedoelt om je audio cd's te ordenen?
Ik heb op elke cd die ik heb een klein stickertje gedaan, en heb gewoon mn cd's van 1-900 oid genummerd. Dan in filemaker een database opzetten waarin je kan zoeken op artiest, album, componist ed. en je hebt voortaan je cd binnen een paar seconden gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 14:26 ]

• boom1001
-

[ Voor 100% gewijzigd door boom1001 op 13-04-2005 20:03 ]

Joost

• boom1001
Hallo ! Bedankt voor jullie reacties en ideen!

Alleen is het nog niet helemaal wat ik aan het zoeken ben...... 8)7
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:36:
Het eerste wat bij me opkwam was iTunes toen ik je hele post doorlas.

A. Je kunt je CD verzameling er in importeren en beheren.
B. Dmv de grouping-tags kun je ook aangeven welke audio-cd's je in bezit hebt.
C. Het maakt gebruik van de Gracenote music library om de juiste tracknamen erbij te zoeken.
D. Je kunt albumcovers en overig artwork toevoegen
E. Je kunt dmv de snelzoekfunctie de tracks die je zoekt onmiddelijk voor je neus krijgen
F. Het zit standaard bij OS X, dus gratis... en anders is het wel te downloaden

G. Of ben ik nou gek en bedoel je iets anders :P
Dit is misschien wel een goed idee, maar nu dan moet je gelijk de muziek opslaan op de computer in mp3 vorm. En dat is eigenlijk wat ik dus helemaal niet wil. Omdat dat er allemaal van die rare vieze mp3tjes op mn mooie mac mini komen..... het gaat hier dus inderdaad om alleen mn audio -cd's te categoriseren. En om daar nu allemaal een stikkertje op te zetten.... nee echt niet... dan ben ik over 10 jaar nog bezig om eerlijk te zijn. Toch een heel goed idee voor een beginnende cd verzamelaar.
Nitai schreef op woensdag 13 april 2005 @ 14:24:
Als je bedoelt om gewoon bij te houden welke audio cd's je allemaal bezit dan kun je eens kijken naar dit stukje software. Check Nitai in "Onmisbare tools / software"
Dit heb ik natuurlijk al lang gedaan.... anders had ik deze vraag natuurlijk ook nooit gestart. Maar toch heel fijn dat je met me mee hebt gedacht. En over dat File maker pro.... nogmaals.... daar ga ik niet aan beginnen om eerlijk te zijn.... omdat ik gewoon lui ben denk ik. Daarom wil ik graag een programma met CCDB en Freeware is.
Nu weet ik zeker dat het bestaat, want voor linux bestaan er best veel programma's van dir=t soort.

Allen...... heel erg bedankt voor tot zover! _/-\o_ Ik blijf hier zoeken naar een mooi programma waar ik mn collectie in kan proppen.

Joost

Pagina: 1