NVidia nTune -> ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Topicstarter
Ik was vandaag op de site van nVidia aan het kijken voor nieuwe drivers voor mijn PC. Toen kwam ik het programma nVidia nTune tegen. Beschrijving:
"The NVIDIA® nTune™ (version 2.5 of the NVIDIA System Utility) is the easiest, fastest, and safest performance optimization and monitoring application available for your PC. Incorporating more features than any other system tuning or monitoring product, NVIDIA nTune(*) is the only performance tuning application designed exclusively for your NVIDIA nForce-based PC. With NVIDIA nTune your system can automatically adjust to maximum performance settings for intense gaming or will detect that you’ve inserted a DVD and will set the system to quiet operation. This intelligent application offers the safest way to change bus speeds, memory timings, and even tweak voltages. Changes are made easily within a simple-to-use Windows interface--so you no longer need to make changes to the BIOS or reboot your system."

Nou ben ik niet echt thuis met het overclocken etc van computers, dus wilde ik jullie om advies vragen. Ik had het programma geinstalleerd maar hij begon allemaal meldingen te geven dat ze niet aansprakelijk zijn voor schade aan de computer en verloren data etc etc. Toen ben ik maar niet verder gegaan, omdat ik niet precies weet hoe het programma werkt.

Ik wilde het programma gebruiken om mijn computer misschien wat sneller te maken. Ik gebruik de computer wel veel voor school, dus hij moet wel betrouwbaar zijn... Heeft dit programmatje zin voor mij en is het risicovol?

Alvast bedankt!

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:46

DaWaN

'r you wicked ??

Misschien de FAQ lezen?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:35
Nu dit topic er is kan ik net zo goed ook mijn vraag hier stellen.

Ik heb dus sinds een week ( het is nu 5-9-2005 ) een nieuwe pc in elkaar gezet. Doet het helemaal perfect en heb nergens last van.

AMD 3500+ Venice core
Zalman Cooler CNPS 7700-CU
A8N-Premium Asus
Gef 7800 GT ASUS
Hitachi 250 gb schijf
450 Watt CM voeding
1 GB Kingston geheugen.

Nu zag ik dat je met Ntune veilig kunt overklokken. Dus ik die veilig die test gedraait.
Afbeeldingslocatie: http://www.markiepark.nl/ntune.JPG

Na deze test kun je dit profiel opslaan. Hiermee kun je dus elke keer dat je de pc aanzet dat profiel in laden zodat hij automatisch langzaam je pc opklokt naar de door het ntune gevonden max veilige waarden. Zo heb ik dat begrepen.

Vergelijk de gegevens met voor en Na:
voor http://www.markiepark.nl/cpuz.htm
na http://www.markiepark.nl/cpuzbestsettings.htm

Dus mijn Cpu loopt opeens op 2640 Mhz ipv standaard 2200. Is dit niet teveel? Mijn pc loopt gewoon goed als hij niks doet. Ik heb toen het Dutch Power Cow progje aan gezet voor 100 % belasting en mijn pc deed automatisch een reboot na 10 seconden. Ook toen ik 3d mark wilde testen zag het beeld er erg vaag uit bij de eerste test. Na 5 seconden test kreeg ik ook auto een reboot. Kunnen jullie mij helpen met waaraan dit kan liggen? Ik heb namelijk nog nooit echt overgeklokt maar wilde door deze manier omdat hij vrij veilig lijkt eens kijken hoe dit gaat. Aan mijn CPU temp kan het niet liggen. Deze is standaard al ontzettend cool lijkt mij. 25 Graden en MB is 28 graden.

Hoe kan ik anders te werk gaan om toch op leuke settings uit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Is je vcore ook veranderd ? het lijkt er op van niet namelijk

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
Hey,
Kun je mij even uitleggen wat dat is de Vcore? Heb ik het goed als dat de wattage is die na de proc loopt? Waar zag jij dit dan dat deze niet verandert is? En hoe kan ik dit anders zien? Alvast bedankt voor je hulp.
Bedoel je toevallig dat de cpu speed en alles omhoog gaat maar de wattage aanvoer te weinig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141995

dat is de voltage op je processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
Kan ik dat ergens bij Ntune invullen? Hoe weet ik hoeveel dat moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smimic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 11:34
google

Tadaa!!
dit stel je in de bios in, hoever je kan gaan ligt aan de risico's die je wil nemen.
persoonlijk vind ik 10 procent vcore plus max. :) maar VEEL tweakerts doen het ietske bruter

i5-2500k /MSI GTX 1080 8 GB X Gaming / 8GB Mem / 6TB storage/ B&Q 32 inch WQHD/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:11

Piggen

Lekker bakkie

Dat kan alleen in het BIOS.

Op zich vind ik het wel een mooi programma, maar mijn DFI Lanparty NFII Ultra B wordt niet goed ondersteund. Ook gebeurd het vaak dat het systeem freezed als ik de FSB verander.

Dus ik blijf gewoon ouderwets in het BIOS klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
Dus ultratrottell zegt dat je 10 % boven je standaard Voltage hoger moet voor een stabiele werking? Ik zie dat de standaard voltage flikkert op 1.392 en 1.408 v
Bij een Cpu van standaard 2200 naar 2640 verandert de Vcore niet nee.

Afbeeldingslocatie: http://markiepark.nl/ntune2.JPG

dus ik neem de minimale waarde? 1.392 maal 1.1 = 1.531 Voltage in de bios ??? Kan ik dit niet in windows veranderen eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-03-2024
Op mijn computer loopt nTune altijd vast :-S (ik heb een nForce 2 bord)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
Hey mensen,

Ik zie op google mensen die hun Voltage gewoon in kunnen stellen in een ander knopje wat ik niet erbij heb zitten in nTune. Weet iemand waarom dit is? Anders kan ik namelijk makkelijk mijn voltage aanpassen in windows.

Afbeeldingslocatie: http://www.markiepark.nl/ntune3.JPG
http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1746.4/
Afbeeldingslocatie: http://media.hardwareanalysis.com/articles/large/11267.gif
DEZE MIS IK :/

[ Voor 33% gewijzigd door m.theloosen op 04-10-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111708

welke ntune opties je hebt hangt af van je type chipset en de bios van je moederbord.

Bij mijn moederbord (tyan k8we) is ntune (samen met clockgen) de enige methode van overklokken en het werkt best goed zolang je onthoud dat je instellingen na een reboot weg zijn (da's een voordeel en een nadeel)

Werkt verder prima als je alles maar in kleine stapjes verhoogt.
nvidia monitor is een aardige temp check tool voor nforce moederborden en doet meteen je nvidia grafische kaarten mee (afzonderlijk als je sli hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 111708 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:49:
welke ntune opties je hebt hangt af van je type chipset en de bios van je moederbord.

Bij mijn moederbord (tyan k8we) is ntune (samen met clockgen) de enige methode van overklokken en het werkt best goed zolang je onthoud dat je instellingen na een reboot weg zijn (da's een voordeel en een nadeel)
Normaal moet je je profielen dus ook kunnnen laden bij het laden van windows, maar bij mij wil hij alleen Ntune.exe openen en geen profilemanager of benchmark of iets... erg vervelend

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:58
Hey,

Ik heb n probleem met Ntune:
Als k hem op auto-tuning best performance zet, gaat hij ongeveer tot 95%, en daarna zegt hij dat er een critical system error is opgetreden, en dat de pc opnieuw moet worden opgestart. Het maakt niet uit hoeveel keer ik dit probeer, hij geeft op 95% steevast dezelfde melding. Iemand een idee, hoe dit op te lossen is?

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Typisch probleem van te hoge kloksnelheid icm een te lage VCore. Je cpu gaat dan gewoon instabiel worden omdat je dingen van hem vraagt waar hij niet voor gemaakt is. Oplossing is om gewoon alle instelling handmatig (in de bios) te doen met een iets hogere VCore misschien.

Edit: Kan ook zijn dat dat ntune je geheugen timings/snelheid wil aanpassen en dat dat niet goed gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 02-06-2006 17:12 ]

Pagina: 1