Toon posts:

Geforce en IRQ ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik ergens gelezen dat als een geforce een irq deelt dat dat nie eg goed is

Laat die van mij nou lekker met 3 andere apparaten het irq 9 delen zoals mijn dxr3/sblive/isdn nu is mijn vraag of dit mijn prestaties benadelen en zo ja hoe verander je die irq's dan

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
kan zeker nadelig zijn..als er zich geen problemen voordoen niks van atrekken..anders even `confkicterende` hw in andere sloten zetten. Ik naam dat je ze niet via je bios en/of windows een ander irq kunt laten toewijzen ?

Verwijderd

pci sloten verwisselen helpt niet met win2k...win2k beheert de irq's als je in je bios dit aan heb staan...PNP OS: YES. anders mot je dit uit zetten in je bios (vergeet niet je bios auto te laten updaten) maar dan waarschijnlijk is ook het beste om je os er opnieuw op te zetten. of dit verstandig is om te doen weet ik niet...denk zelf dat win2k beter irq's kan beheren dan ik...zeker als er toch bij (teveel) apparaten irq's moeten worden gedeeld...

ikzelf heb volgende apparaten op dezelfde irq staan:

IRQ 11 NVIDIA GeForce2 GTS/GeForce2 Pro
IRQ 11 VIA USB Universal Host Controller
IRQ 11 VIA USB Universal Host Controller
IRQ 11 3Com EtherLink XL PCI TPO NIC (3C900B-TPO)
IRQ 11 Motorola SM56 Fax Modem
IRQ 11 Creative SB Live! Value (WDM)

ik heb er geen last van. mijn vidkaart presteert volledig naar behoren :)

bovenstaande geldt voor win2k...hoe het in win9x/me exact er aan toe gaat ben ik al weer een tietje vergeten *D

ikzelf heb net win2k er weer opnieuw opgezet omdat ik continu lock-ups kreeg, in 3d spellen & op de desktop. dacht eerst dat ut misschien aan die gedeelde irq's lag...dus niet want ik heb nu geen probbies meer terwijl er dus toch irq's naar hartelust worden gedeeld door win2k...het liefste zag ik ook mijn vidkaart op een aparte irq staan, maar ik heb geen probbies...dus het boeit me niet :)

Verwijderd

laat het pci slot onder je agp slot vrij dat wil ook nog weleens helpen