vga laptop naar rgb beamer

Pagina: 1
Acties:

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31
hoi,

Ik moet video gaan verzorgen voor een productie (morgen al) en ga een beamer (rgb ingang op vga )gebruiken die op hoogte hangt en moet beeld krijgen van een laptop (alleen vga uitgang). Nu heb ik niet veel tijd om het in orde te maken. en de kabel moet ongeveer 20 meter zijn, nu kwam ik op het volgende idee.

Ik neem 2 vga d sub 15 stekker (beide male)
en een utp kabel en soldeer volgens een schema (die ik ook niet kan vinden) een rgb kabel in elkaar,

Weet iemand of dit gaat lukken. en of ik dan helder beeld krijg? (eventueel met microfoon kabel van tasker c128)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 15:07
Nee, dat geeft je teveel storing. Misschien op 640x480 dat t aan te zien is maar zelfs dat betwijfel ik al.

Koop gewoon een goeie lange VGA kabel van 20m. Anders zul je t met een composite videosnoertje moeten doen, dat kun je wel met gewoon kabel 20m lang maken (wel goeie kwal.kabel gebruiken). Alleen tja, gaat wel (aanzienlijk) ten koste van kwaliteit, RGB is het mooiste.

Kortom: Scoor een lange VGA kabel.

edit: morgen al nodig :? Kom je lekker op tijd mee.

Naja, 2 opties: morgen een lange kabel zien te scoren
andere optie: (Indien je nog een andere laptop hebt): Monteer laptop 1 bij de projector ergens, met een normaal aansluitkabeltje, gooi een crosslink kabel richting 20m verderop, en gebruik remote desktop/radmin oid om de laptop "in de lucht" te besturen.

[ Voor 31% gewijzigd door DJSmiley op 12-04-2005 18:58 ]

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31
DJSmiley schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:56:

edit: morgen al nodig :? Kom je lekker op tijd mee.
ja weet het, het is voor school en mijn school heeft geen lange vga kabels en wil er ook geen geld aan uitgaven voor 1 keer. en kreeg vandaag de opdracht om dat in orde te maken.

Ik vondt het dus zelf ook nogal kort dag.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi