[2000] Rechtermuis>nieuw>map, springt weg na 2 seconden*

Pagina: 1
Acties:

• osado
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 17:47
Op een college waar ik ICT les geef staan er een tig-aantal desktopsystemen en laptops. Het probleem met de meeste systemen is de uitleg over het aanmaken van bijv. een nieuwe map of nieuw tekstbestand middels rechtermuis > nieuw > map. Het uitklapmenu van 'Nieuw' verschijnt wel, maar na 2 seconden valt ie volledig weg dus hangt er geen rechtermuis-menu meer onder je muiscursor. Alsof Windows de focus kwijt is.

Wie weet wat het werkelijke probleem is en hoe ik deze kan oplossen. Niemand op het college weet dit op te lossen en het lijkt wel alsof het een tijdje terug is onstaan nadat er netwerkaccounts werden aangemaakt. Ik weet niet of dat van belang is geweest.

Het gaat overigens over windows systemen, maar weet niet welke versie, maar iig gebeurt het bij Win2000 wel.

Als iemand me kan helpen, dan waardeer ik dat (samen met alle cursisten :) ) zeer!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je allemaal al geprobeerd om dit op te lossen? Hier op GoT doen we altijd zelf wat onderzoek alvorens we een topic openen. Lees hierover Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even. In dit geval lijkt me het zoiezo het meest zinnig om even contact met de systeembeheerder op te nemen, omdat deze hier misschien wel een policy voor heeft ingesteld.

Ik zet even [2000] vooraan in de titel. Dat is in Windows Operating Systems verplicht, zoals je in Windows Operating Systems - Policy hebt gelezen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• osado
sanfranjake schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:20:
Wat heb je allemaal al geprobeerd om dit op te lossen? Hier op GoT doen we altijd zelf wat onderzoek alvorens we een topic openen. Lees hierover Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even. In dit geval lijkt me het zoiezo het meest zinnig om even contact met de systeembeheerder op te nemen, omdat deze hier misschien wel een policy voor heeft ingesteld.
Ik heb gezocht met Google en ook op GOT, maar het probleem is ook moeilijk in woorden uit te drukken. Ik heb daarom zelf maar een topic geopend.

En wat betreft de systeembeheerder: die is er eigenlijk niet echt, hoe raar dat ook moge klinken ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou even beginnen met uitzoeken ofdat dit een "PC" probleem is, of een user probleem. Dit kan je bijvoorbeeld doen door even een nieuwe user aan te maken (en een schoon profiel) en te kijken ofdat deze user dit probleem ook heeft.

Als die dat probleem ook heeft, is het iets specifieks in je PC, en zal je even moeten kijken hoe gemakkelijk je een nieuwe PC installeert. Heeft die PC dat probleem dan ook?

Vervolgens kan je een voor een jullie bedrijfs-specifieke software installeren, en controleren dat het probleem zich niet opnieuw voor gaat doen. Doet het probleem zich wel opnieuw voor heb je de 'schuldige' te pakken :)

• osado
Punt is wel dat elke keer dat een cursist zijn computer afsluit en zich vervolgens weer aanmeldt dat zijn "Mijn Documenten" leeg is. Er bevindt zich dus sowieso een scriptje plaats wat dat leeg maakt. Ik weet niet of ik in dat scriptje zou kunnen/moeten kijken, maar weet niet of dat voor mij 'leesbaar' is....