Toon posts:

[W98] Blauw scherm opwekken

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje een rare vraag. Ik woon hier namelijk in een studentenhuis met 14 personen. We hebben een algemene ruimte waar ik een computer heb geplaatst om muziek mee af te spelen van onder andere het netwerk enzo.

Alleen nu heb ik van die irritante huisgenoten met zo'n studie waarbij je geen zak hoeft te doen die denken dat ze 's nachts muziek op volume 'maximaal' kunnen draaien. ERG irritant. Ik heb ze er al vaak iets van laten merken dat ik er niet vrolijk van word, maar ze doen er geen zak op uit.

Wat ik nu wil is een programmaatje zodat ik met 1 druk op de knop een 'blauw scherm' kan kweken op de Windows 98 SE machine in kwestie. Ik heb zelf de volledige controle over de machine, m.a.w. ik kan dus een servertje ofzoiets draaien, geen probleem. Hoe genereer ik nu een blauw scherm op het moment dat ik daar zelf behoefte aan heb?

Een andere vraag:
Bestaat er een soort van tooltje die mij een 'remote' console geeft?

Verwijderd

Je kunt beter vragen wat geen bsod geeft bij W98 >:)
Een forced shutdown is dat geen optie?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 18:41 ]

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 14:30

Nibbz

Postmaster General

ik heb wel eens gehoord dat je via start uitvoeren //pcnaam/[commando] een blauw scherm kunt generen. Wat dit commando was weet ik niet meer (en weet ook niet of het werkt met Windows 98 SE). Misschien weet iemand anders dit wel?

13:37

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:39:
Ik heb een beetje een rare vraag. Ik woon hier namelijk in een studentenhuis met 14 personen. We hebben een algemene ruimte waar ik een computer heb geplaatst om muziek mee af te spelen van onder andere het netwerk enzo.

Alleen nu heb ik van die irritante huisgenoten met zo'n studie waarbij je geen zak hoeft te doen die denken dat ze 's nachts muziek op volume 'maximaal' kunnen draaien. ERG irritant. Ik heb ze er al vaak iets van laten merken dat ik er niet vrolijk van word, maar ze doen er geen zak op uit.

Wat ik nu wil is een programmaatje zodat ik met 1 druk op de knop een 'blauw scherm' kan kweken op de Windows 98 SE machine in kwestie. Ik heb zelf de volledige controle over de machine, m.a.w. ik kan dus een servertje ofzoiets draaien, geen probleem. Hoe genereer ik nu een blauw scherm op het moment dat ik daar zelf behoefte aan heb?

Een andere vraag:
Bestaat er een soort van tooltje die mij een 'remote' console geeft?
Je kunt ook gewoon Remote Administrator installeren. Gewoon 'Shutdown' doen..

Maar daarmee kun je dus geen BSOD genereren...

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
En dat wil ik dus juist. Ze weten dat ik de machine 'kan controllen op afstand'. Een BSOD opwekken geeft ze niet het idee dat ik het was.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Onderstaande werkt dus alleen op 2k/xp:
Instant Blue Screen of Death

This little registry hack works in Windows XP and Windows 2000.

From Microsoft:
1. Start Registry Editor (Regedt32.exe).

2. Locate the following key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\
CurrentControlSet\Services\i8042prt\Parameters

3. On the Edit menu, click Add Value, and then add the following registry value:
Value Name: CrashOnCtrlScroll
Data Type: REG_DWORD
Value: 1

4. Quit Registry Editor.

Note: You must restart your computer for these changes to take effect.

Now, just hold down Ctrl and press the Scroll Lock key twice. FUN!
Je kan het eens proberen op w98.

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Je kunt met Sub7 o.a. blauwe schermen genereren. Met Sub7 kun je via het IP-adres op een de computer commando's uitvoeren, waaronder dus bsod's maar ook zwarte schermen enz.

Verwijderd

Dan rebooten ze die bak toch gewoon? =/ lijkt me geen waterdichte oplossing... Zeg gewoon dattie snachts koetjes aan het draaien is, en slot erop, klaar. Jouw pc toch?

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 08:41
Waarom zet je niet VNC erop?

En dan disable je de geluidskaart ff remote :D
Het zijn vast niet zo'n whizzkids dat ze die weer ff enablen!

Wanna play?

Verwijderd

Waarom ga je niet gewoon eens praten?
Jou PC dus alleen gebruik onder jou voorwaarden!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 19:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat heeft geen zin. Ik moet echt iets hebben waardoor ik een blauw scherm kan creeren. Ze moeten niet het idee hebben dat ik het ben.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 22:06

Nik

Maar waarom niet dan? Praat gewoon met die gasten, en willen ze niet luisteren, gooi dan een wachtwoord op die pc ofzo. Kom op zeg :/ Laf gedoe "ze mogen niet weten dat ik het ben".

Why not?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
proller schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:23:
Maar waarom niet dan? Praat gewoon met die gasten, en willen ze niet luisteren, gooi dan een wachtwoord op die pc ofzo. Kom op zeg :/ Laf gedoe "ze mogen niet weten dat ik het ben".

Why not?
Hier ben ik het ook wel mee eens hoor, het zal ze ook wel opvallen dat er telkens een blauw scherm komt als jij thuis bent en de muziek hard staat :+.

If I can't fix it, it ain't broken.

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 10:47
pskill op winlogon versturen? BSOS met code 23 aan het einde (lang geleden irri collega's)

Red een boom, eet een bever

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Vroeger had je C:/Con/Con = bluescreen. Maareh, dat zal ms wel een keer gefixed hebben.

Verwijderd

Icey schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:51:
Vroeger had je C:/Con/Con = bluescreen. Maareh, dat zal ms wel een keer gefixed hebben.
En dat was dan oooooo zo leuk als van die "scriptkiddies" dat in je registry neerplanten zodat het uitgelezen word tijdens het opstarten.
Gelukkig was er toen nog geen NTFS zodat je met een bootdisk aardig wat kon fixen.

Verwijderd

Die file:///C|/CON/CON is deze:

http://www.daimi.au.dk/~kasperd/crash.html

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

\\pcnaam\con\con

Werkt zonder updates.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Dam kaassoevlee, je bent me net voor met con\con
Dat is idd een instant BSOD :)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

vindt een een of ander corrupt progseltje en creeer een snelkoppeling met sneltoets. Dan loopt win98 al vrij snel blauw op...
Ideeen voor corrupte progjes:
te nieuwe versies van vanalles,
msn
windows media player
...
(werkte bij priimaa! :r )

Verwijderd

Met debug fix je ff een crashed progje in elkaar. Je zet de volgende code in een batchfile, die je remote uitvoert:

Debug.exe
-m 7c00 7cff 600

of

-rcx
CX 0100
:254

meer info:

http://thestarman.pcministry.com/asm/debug/debug2.htm#A

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waarom zegt mijn virusscaner dat er een Trojan op deze pagina zit ?

Iperf

Pagina: 1