eigen domeinnaam in adressenbalk werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Theske
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05-2017
Beste Tweakers,

Ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben.. zo niet dan hoor ik het wel :P
Ik heb een eigen server waarvan het ip adres gekoppeld is aan een domeinnaam. Het werkt allemaal goed enzo, maar zodra ik mijndomeinnaam.nl in mijn browser typ, krijg ik een error dat de pagina niet bestaat. Ik vraag me af hoe ik dit zou kunnen oplossen zodat ik dus ook gewoon intern mijn website kan bekijken dmv mijn domeinnaam in te typen. Ik heb in mijn netwerk instellingen ( van draadloos netwerk) al een dns-achtervoegsel toegevoegd, maar ook dat was zonder succes.
Iemand een oplossing hiervoor??

Greetz

Proud member of the Cosmic Cows

Verwijderd

Als je een error krijgt dat een pagina niet bestaat (404), dan moet je gewoon die pagina in de htdocs zetten lijkt mij.
Je moet hier trouwens niet wezen, denk ik.

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Kan me vergissen maar als een windows server draait moet je ook DNS draaien volgens mij. Deze DNS server moet bekend zijn als je je domein naam registreert.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij iemand anders werkt 't allemaal wel probleemloos?

Want als je een router hebt en poort 80 hebt gemapped naar je server, dan kan 't zijn dat je router geen nat loopback ondersteunt of dat moet eventjes aangezet worden (indien mogelijk).

edit:
:* King_Louie :P

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 12-04-2005 18:20 ]

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk ondersteunt je router geen NAT loopback, waardoor ie niet snapt dat ie bij jou in je netwerk moet zijn. De oplossing is even in je hosts file zelf de domeinnaam toevoegen: C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts

Osiris :( :P

[ Voor 8% gewijzigd door Victor op 12-04-2005 18:20 ]

• mrFoce
  • Laatst online: 02:04
Als ik het goed lees, wil jij op je lokale pc een website spoofen zeg maar....

Ga naar /windows/drivers/etc/hosts edit dat bestand, en zet bv 127.0.0.1 jouwdomain.nl erin
Refresh daarna je verbinding (repairen)

Vervolgens je apache server instellen op virtuele domeinen en dan werkt het....

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Goed punt...!! :Y)
Osiris schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:19:
Bij iemand anders werkt 't allemaal wel probleemloos?

Want als je een router hebt en poort 80 hebt gemapped naar je server, dan kan 't zijn dat je router geen nat loopback ondersteunt of dat moet eventjes aangezet worden (indien mogelijk).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
[google=nat loopback]. Zie hierover ook FAQ - Network Troubleshooting :) Het is bij de meeste routers namelijk niet standaard mogelijk om je externe ip te bereiken.

Op GoT verwachten we dat je eerst zelf wat onderzoek doet alvorens een topic te openen. Daar dit een onderwerp is waarover heel veel te vinden is, en ik niet echt zie wat je al hebt geprobeerd om het op te lossen, sluit ik dit topic. Lees Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even goed door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.