Toon posts:

[php 5] Unable to load dynamic library (gd2)

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
edit:
Hm, ik zie alweer dat deze eigenlijk thuis hoort op software algemeen dus als een mod dit misschien voor mij zou willen regelen... thx

Beste mensen,

ik zit met het volgende probleem:
Ik heb net alles van mijn oude php versie verwijderd waaronder ook het php.ini bestand. Vervolgens heb ik php 5.04 geinstalleerd. Nu kon ik voorheen altijd handig gebruik maken van de gd2 library en dat wilde ik eigenlijk nog steeds doen.

Nu heb ik php geinstalleerd in:
c:\program files\php
mijn php.ini extensions dir wijst naar
c:\program files\php\extensions
ik heb php_gd2.dll in
c:\program files\php\extensions
gezet.

Nu zou je denken dat ie gewoon moet werken, maar zodra ik een pagina op mijn webserver bezoek krijg ik direct:
PHP Warning: PHP Startup:
Unable to load dynamic library 'C:\Program Files\PHP\extensions\php_gd2.dll' - Kan opgegeven
module niet vinden. in Unknown on line 0

Ik heb werkelijk geen idee waarom dit nou niet werkt. Ik heb al geprobeerd om van de extensions dir ./ te maken en php_gd2.dll in c:\program files\php te zetten maar dit mocht niet baten.

mocht je foutmelding nog real time willen zien dan is hier een linkje.

Remy

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 19:36 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Echt een ramp dit.

Verwijderd in "PHP extensions pad niet goed te krijgen"
(dit probleem dus.. :+)

[ Voor 16% gewijzigd door Glashelder op 12-04-2005 17:51 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
ok, dus ik heb php_gd2.dll gekopieerd naar windows\system32
maar nu krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding, de extensions dir heb ik al naar system32 laten wijzen maar werkt ook niet, wat moet ik nog meer doen om em werkend te krijgen dan?

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Twee dingen die ik zo snel kan bedenken:
  1. Gebruik forward slashes i.p.v. backslashes in het pad naar de extension dir
  2. Installeer php in de standaard directory c:/php (het zou kunnen dat hij 'program files' niet wil pakken door de spatie o.i.d.) Waar had je PHP 'vroeger' geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
ludo schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:12:
Twee dingen die ik zo snel kan bedenken:
  1. Gebruik forward slashes i.p.v. backslashes in het pad naar de extension dir
  2. Installeer php in de standaard directory c:/php (het zou kunnen dat hij 'program files' niet wil pakken door de spatie o.i.d.) Waar had je PHP 'vroeger' geïnstalleerd?
Mijn oude php installatie dir was ook program files\php en de extensions dir in de php.ini stond ook goed. Ik denk dat de oplossing in dat andere topic stond wat glashelder zei, maar ik kom er helaas niet uit

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PW >> SA

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog suggesties?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zou je het schoppen van je topics achterwegen willen laten tot 24 uur na de laatste reactie? :)

Had je verder dit al doorgespit: [search=php load dynamic library gd2]? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:47:
[...]

Zou je het schoppen van je topics achterwegen willen laten tot 24 uur na de laatste reactie? :)

Had je verder dit al doorgespit: [search=php load dynamic library gd2]? :)
Allemaal... In elk topic wat ik over dit onderwerp kan vinden lijkt het spoor uiteindelijk zoek. Wat ik wel af en toe tegenkom is dat ik dll's naar mijn system32 map moet kopieren, maar dit lijkt mij niet van toepassing op gd2.

Ik heb werkelijk alles geprobeerd met extension dir en het verplaatsen van de dll, maar dit is 100% zeker niet de oplossing. Volgens mij moet de oplossing daarom ook te vinden zijn in het verplaatsen van enkele dll's (vraag me niet welke) naar de system32 map, maar hoe?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:56:
[...]

[...]

Ik heb werkelijk alles geprobeerd met extension dir en het verplaatsen van de dll, maar dit is 100% zeker niet de oplossing. Volgens mij moet de oplossing daarom ook te vinden zijn in het verplaatsen van enkele dll's (vraag me niet welke) naar de system32 map, maar hoe?
Hier een aardige post van iemand die dit probleem idd ook heeft opgelost: Verwijderd in "PHP startup: unable to to load dynamic l..."

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 19:22
Ik kan je alleen vertellen hoe ik het heb aangepakt, zo heb ik het en zo werkt het bij mij thuis. Misschien heb je er wat aan, kun je iets traceren wat je over het hoofd hebt gezien. Dik gedrukt is een file, normale lettertype text wat al bestand en scheef de dingen in ik toegevoegd heb.

Ik heb Apache en PHP5 in een phpproject dir op mijn c schijf.
Dus in C:\phpproject\apache, staat apache geinstalleerd, en C:\phpproject\php staat php.

Daarna heb ik de nodige file's ge-edit.
httpd.conf
# Dynamic Shared Object (DSO) Support
#LoadModule unique_id_module modules/mod_unique_id.so
LoadModule php5_module C:/phpproject/php/php5apache.dll
AddType application/x-httpd-php .php4 .php .htm .php3 .inc .fire
AddType application/x-httpd-php-source .phps

.....
AddModule mod_so.c
AddModule mod_setenvif.c
AddModule mod_php5.c

DocumentRoot "C:/phpproject/apache/htdocs"
<Directory "C:/phpproject/apache/htdocs">

(Ik heb de installer voor Apache gebruikt ipv de zip-file, zo worden er nog enkele andere zaken voor je aangepast.)

php.in
In heb mijn php.ini welke standaard eerst in php dir komt, de volgende aanpassingen gedaan.
; Paths and Directories
extension_dir = "c:/phpproject/php/ext"

; Dynamic Extensions
;Windows Extensions

extension=php_cpdf.dll
...
;extension=php_filepro.dll
extension=php_gd2.dll
;extension=php_gettext.dll
....
;extension=php_msql.dll
extension=php_mysqli.dll
;extension=php_oci8.dll
....
Om mijn MySQLi werkend te krijgen heb ik zowel libmysql.dll als libmysqli.dll vanuit mijn php-dir gecopypeest naar de root dir van apache, in C:\phpproject\apache.

Dit geld ook voor mijn php.ini, staat dus in C:\phpproject\apache niet in de windows system dir!!
(ik heb geen enkele php-related file daarheen gezet.)

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de hulp, met een beetje got en een beetje google ben ik eruit gekomen.

Ik zal de oplossing nog een keer duidelijk weergeven mochten er meerderen zijn met dit probleem:
  1. Gooi alles van je vorige php installatie van je hd waaronder ook de php.ini en de gehele inhoud van je php map.
  2. Download de php installer en zip package
  3. Installeer php
  4. Unzip de gedownloade zip package in een temporary mapje
  5. Kijk in de geunzipte map in de directory ext, hier vind je aardig wat dll's van extensions.
  6. Maak in je huidige php instalatie dir een mapje extensions
  7. Kopieer daar de extension uit de geunzipte map heen die je nodig hebt.
  8. Zet in je php.ini bestand de extension dir naar die extensions map en verwijder de semicoln voor de benodigde library's
Eigenlijk had ik dit al gedaan, maar blijkbaar had ik de verkeerde dll (het ging ff om gd2), toen ik deze uit de zip package van mijn php versie haalde deed ie het goed. Belangrijk is dus om te zorgen dat je de installer download, maar ook de zip. Zelf heb ik geen zin om php handmatig te installeren en deze manier lijkt goed te werken.
Pagina: 1