N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Verwijderd
Het was misschien simpeler om een PC met Mame aan boord in een arcade kast te proppen, op verschillende mamesites (mameworld) staan daarvan verschillende voorbeelden.
€70 euri is geen geld, dat gaf ik gemiddeld wel uit per 6 weken lange schoolvakantie aan 1 zo'n game, dus een miskoop wil ik het sowieso niet noemen. (en besef ineens dat ik dan eventueel hiermee dus al een mame-cabinet heb voor dat geld
Hoopte zelf dat bv een game als The NewZealand Story die ook van taito is, netzo als Flying Sharks en ook maar 2 buttons gebruikt.
Toch is er een levende ruil-/handel in losse games die dus waarschijnlijk in zijn geheel in zo'n kast te bouwen zijn..
Hoeft niet eens een cartridge swap te zijn, maar als ik bv enkel een game kan krijgen zonder kast voor zo'n zelfde bedrag en het valt te monteren in een steeds-te-gebruiken zelfde cabinet, is ook al voldoende, zodat ik dan een collectie van All-Time-Favos heb, die na een middagje klommelen ook weer te gamen zijn...
edit: hehe ik was em al kwijt me eerste Spielerij topic
[ Voor 7% gewijzigd door SAiN ONeZ op 12-04-2005 21:37 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Niemand die een echte arcade ownt, of er ervaring mee heeft?!
Flying Sharks is bijvoorbeeld een JAMMA board, dus het zou niet moeilijk moeten zijn om andere spellen erin te zetten.JAMMA stands for Japanese Arcade Machine Manufacturers Association, a set of standards developed for board pinouts. This was designed to make board changes easy, just take out the old game and plug in the new. Unfortunately games have evolved, and the Jamma standard is no longer up to the job as it can`t handle more than four buttons or two players. Newer games requiring extra player controls use molex type connectors placed on the top of the board. Also replacing a board from a different manufacturer meant readjusting the picture on the monitor as it would not be centred in the same position.
ben ook al bezig met het maken van een cockpit voor race games, die in me woonkamer komt te staan, en moet me inhouden voordat het dadelijk een amusementshal is...
[ Voor 18% gewijzigd door SAiN ONeZ op 13-04-2005 20:04 ]
Verwijderd
Uiteraard heeft het bij een flipperkast weinig nut om de software te vervangen voor die uit een andere kast (hoewel ik zo wel mijn Addams Family heb voorzien van roms uit een Addams Family Gold, maar da's op de kleur en 1 knopje na een identieke kast), maar het KAN wel.
Ik stel mij zo voor dat ze dit bij arcade-games ook gedaan hebben. Er zullen ongetwijfeld games zijn die op identieke hardware draaien, want de makers gaan echt geen nieuwe hardware voor elk nieuw spel bouwen.
Je zult wel een eeprom-programmer of zo nodig hebben om chips te bakken waar het spel op staat.
* Bigs wil nog steeds een Ultimate Mortal Kombat 3 kast
toch maar wat technische specs gaan zoeken, en erachter wat compatible met elkaar is....
thnx 4 the feedback
Verwijderd
Goede manier om jeugdtraumas te verwerken...
Toch maar es wat klassiekers gaan zoeken en een gulden voor de muntproof
-New Zealand story
-Wonderboy
-1942
-Hyperolympics
-Pacland
wat een feest
[ Voor 7% gewijzigd door SAiN ONeZ op 15-04-2005 10:38 ]
Heb je trouwens de originele "Flying Shark" cabinet? Meer info over de PCB is hier te vinden als je dat interessant vindt. Hier is een pin layout van de JAMMA connector te vinden.
Op eBay kan je vaak goedkoop aardige JAMMA PCBs vinden.
[ Voor 10% gewijzigd door JoetjeF op 15-04-2005 11:00 ]