Toon posts:

Vreemd kortsluitingsgeluid uit M'N boxen met sony str db2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony STR DB2000 6.1 receiver met daarop aangesloten 2 bose 301 boxen en 4 bose 201 boxen. Het geheel is nog geen half jaar oud en nieuw in de winkel gekocht.

Sinds kort als ik hem wat harder zet (niet op vol volume of zo) komt er een raar geluid uit me boxen. Het KLINKT net als kortsluiting. Alles is aangesloten zoals voorgeschreven, dus daar kan het niet aan liggen. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-02 08:57

MnM

Hoe klinkt kortsluiting?
Ofwel, wat is het geluid dat er op dat moment uit je speaker(s) komt?

Verwijderd

Topicstarter
geknetter net alsof er flinke kortsluiting in je stopcontact zit

Verwijderd

speaker opgeblazen?

Verwijderd

Topicstarter
Nope het komt uit meerdere boxen tegelijk. Ik dacht zelf aan de voeding van de receiver zou dat kunnen?

Verwijderd

Als je zeker bent dat alles goed aangesloten zit dan is er verder weinig wat je kan doen zonder dingen los te gaan maken en je garantie te laten verlopen.

Wat ik me wel afvraag:
- Is het geluid constant zo? Of alleen als je muziek of iets dergelijks afspeelt?
- Is het bij elke signaalbron? En in elke modus? Of alleen met analoge signalen of alleen digitale?
- Probeer een andere signaalbron aan te sluiten, (cd-speler ofzo) om uit te sluiten dat dat het is.
kortom: wat heb je allemaal gedaan om het proberen op te lossen?

Verder: Tja, een half jaar oud? Wat dacht je van garantie? Je kan het beter gratis laten maken/vervangen, dan er zelf aan proberen te klussen binnen je garantieperiode.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 21:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:58:
Als je zeker bent dat alles goed aangesloten zit dan is er verder weinig wat je kan doen zonder dingen los te gaan maken en je garantie te laten verlopen.

Wat ik me wel afvraag:
- Is het geluid constant zo? Of alleen als je muziek of iets dergelijks afspeelt?
- Is het bij elke signaalbron? En in elke modus? Of alleen met analoge signalen of alleen digitale?
- Probeer een andere signaalbron aan te sluiten, (cd-speler ofzo) om uit te sluiten dat dat het is.
kortom: wat heb je allemaal gedaan om het proberen op te lossen?

Verder: Tja, een half jaar oud? Wat dacht je van garantie? Je kan het beter gratis laten maken/vervangen, dan er zelf aan proberen te klussen binnen je garantieperiode.
Zeker maak ik gebruik van de garantie. Ik breng de spullen altijd netjes naar het Sony Service Centre. (is bij mij om de hoek) Het is echter aan te bevelen daar met een gerichte klacht etc aan te komen, dan heb je de spullen met drie dagen weer terug.

Het geknetter ontstaat vooral wanneer ik een DVD kijk en gebruik maak van 5.1 of 6.1 surround modus. Het begint als ik het volume wat verhoog. Dit hoeft niet eens voluit, maar gewoon lekker luistervolume. Het doet zich dan vooral voor in de front speakers (incl center). Bij het luisteren naar de radio bv heb ik er nog geen last van gehad.

Of het te maken heeft met analoog of digitaal weet ik niet. De dvd speler stuurt digitaal uit met coax, waarbij ik het dus heb. Daarnaast als ik de stereo-uitgang (welke analoog is) van enkel de TV gebruik als ingang/ input, doet ie het ook.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 23:38:
[...]

Zeker maak ik gebruik van de garantie. Ik breng de spullen altijd netjes naar het Sony Service Centre. (is bij mij om de hoek) Het is echter aan te bevelen daar met een gerichte klacht etc aan te komen, dan heb je de spullen met drie dagen weer terug.

Het geknetter ontstaat vooral wanneer ik een DVD kijk en gebruik maak van 5.1 of 6.1 surround modus. Het begint als ik het volume wat verhoog. Dit hoeft niet eens voluit, maar gewoon lekker luistervolume. Het doet zich dan vooral voor in de front speakers (incl center). Bij het luisteren naar de radio bv heb ik er nog geen last van gehad.

Of het te maken heeft met analoog of digitaal weet ik niet. De dvd speler stuurt digitaal uit met coax, waarbij ik het dus heb. Daarnaast als ik de stereo-uitgang (welke analoog is) van enkel de TV gebruik als ingang/ input, doet ie het ook.
Het is dus een algemeen probleem. Ik denk dat je het beste idd met deze klachten en info naar het service center kan gaan, want ik denk niet dat iemand hier kan je zo kan vertellen wat kapot zou zijn.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:03

voodooless

Sound is no voodoo!

Sluit eens andere speakers aan. Is het dan nog, dan ligt het aan je amp, zoniet, heb je je Bose speakers opgeblazen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1