Ik heb in ASP.NET een webapplicatie gemaakt die verschillende testen bij iemand kan afnemen (Word, Excel, Outlool en Powerpoint) waarbij vragen beantwoord worden en de score wordt bijgehouden.
In de testfase werkte alles prima, maar nu het live staat gaat het helemaal mis:
Mensen die de test nu doen, springen van de ene test naar de andere, waarbij de vragen lukraak door elkaar lijken te komen.
Een paar cruciale variabelen die ik gedclareerd heb in een module zijn:
Het lijkt erop dat de waardes van deze variabelen beinvloed worden door andere bezoekes van de website die ook een test afnemen.
Ik dacht altijd dat als je variabelen wilt delen tussen verschillende sessies je Application(abc) moest gebruiken.
Heb ik het nou helemaal verkeerd begrepen hoe het zit met de scope van deze variabelen?
In de testfase werkte alles prima, maar nu het live staat gaat het helemaal mis:
Mensen die de test nu doen, springen van de ene test naar de andere, waarbij de vragen lukraak door elkaar lijken te komen.
Een paar cruciale variabelen die ik gedclareerd heb in een module zijn:
ASP.NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Public Structure strQuestion Dim QPic As String Dim QString As String Dim QType As Short '0 = True/False Dim TF_Answer As Boolean '1 = Multipile Choice Dim MC_Choices As Short Dim MC_Choice() As String Dim MC_Answer As Short '2 = Data Entry Dim TX_Answer As String Dim TX_CaseSensitive As Boolean End Structure Public Questions As Integer Public intTest_id Public curQuestion As Long Public score As Int32 Public skips As Int32 |
Het lijkt erop dat de waardes van deze variabelen beinvloed worden door andere bezoekes van de website die ook een test afnemen.
Ik dacht altijd dat als je variabelen wilt delen tussen verschillende sessies je Application(abc) moest gebruiken.
Heb ik het nou helemaal verkeerd begrepen hoe het zit met de scope van deze variabelen?
Alles is bespreekbaar. Dat betekent NIET dat je alles mag zeggen!