CD/DVD speler werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Karoma
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-08-2025
In mijn pc zit twee cd drives; een cd-brander en een dvd-drive, en nu werkt de dvd-drive niet meer. Ik weet niet waardoor het komt, ik heb er niet aan zitten prutsten ofzo. Als ik een cd erin doe dan gaat de pc de cd wel lezen, maar als ik de cd wil openen via "deze computer" dan zegt hij dat het apparaat nog niet gereed is. Als ik via het rechtermuisknop-menu op "eject" klik, dan opent de drive zich wel.

De drivers (standaard win98) heb ik al meerdere malen opnieuw geïnstalleerd. Wie weet wat ik moet doen?

Specs:
Win98 besturingssysteem
LG dvd-rom drive DRD-8160B

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

drivers voor een cd/dvd lezer :? Leg uit...

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Verwijderd

Als hij het niet meer doet ,doet ie het niet meer.
Ik denk dat je een nieuwe moet kopen kost ongeveer 25 euro

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:13

lier

MikroTik nerd

Test eens of je wel bijvoorbeeld Knoppix vanaf CD kan starten (dus CD erin en daarna laptop aan zetten).
Of even naar een computerboer, die de drive kan testen (of tijdelijk een andere erin kan stoppen).

Wat had je voor antwoord verwacht ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Karoma
@NRGetic: Gewone drivers voor een cd-rom station.
@patrickkk: Ik heb geen zin om ervoor te betalen als het misschien gefixt kan worden, vooral omdat hij is niet stuk want alles draait nog.
@lier: Het gaat niet om een laptop, maar om een gewone pc.

[ Voor 14% gewijzigd door Karoma op 12-04-2005 16:09 ]

Verwijderd

lens is kapot vrees ik, probeer anders eens een lenscleaner

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Voor een cd/dvd drive hoef je normaalgesproken geen drivers te installeren..
En als ie stuk is, is ie stuk. Ook al draait ie nog wel, kan 't best zijn dat ie stuk is.

Misschien kan je een schoonmaak-setje proberen. Zo'n discje met een borsteltje/viltlaag die dan je lens weer schoonpoetst.
/traag :+

[ Voor 5% gewijzigd door J2pc op 12-04-2005 16:16 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Karoma
Ik zal het ff proberen, k ga nu ff zo'n setje kopen.

Verwijderd

Probeer hem eens in een andere pc uit; met XP. Want die heeft een betere foutmelding, en een eventuele support.

• Karoma
Zo'n schoonmaak setje kost 10 euro, dus ik probeer m nog even via iemand te lenen anders koop ik gewoon een nieuwe er in, maar iedereen toch bedankt voor het antwoorden :D

• -OPTICAL-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:11
Gebruik die vieze schoonmaakvloeistof iig NIET!!! Daar reageert het overgrote deel van de drives niet echt goed op....

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

NRGetic schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:01:
drivers voor een cd/dvd lezer :? Leg uit...
Tja... hoe ga je je apparaat anders aansturen? Zelfs een processor heeft een driver.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Karoma
@-OPTICAL-: Als dat zou helpen dan zou ik blij zijn, maar met niks doen blijft dat ding kapot. ;)
Pagina: 1