Toon posts:

UT99 op XFX 6600GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met UT99 op m'n 6600 GT (athlonXP2500+, 512 DDR, drivers 71.84, os winxp-sp2)

M'n fps is heel instabiel dropt in drukke situaties zelfs naar 40 oid. Dit zou echt niet mogen als je naar m'n systeem specs kijkt.
En als ik de resolutie naar 1280*1024 zet (17"tft) dan lijkt het alsof ik ut op een 368 probeer te draaien, minder dan 1 fps.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? En zo ja, misschien een oplossing? THX!

(Spellen als vice city, doom3 draaien perfect en 3dmark05 score is 3650)

Verwijderd

Wat voor voeding heb je (merk en type)? Temps? Foutmeldingen? Foutmeldingen in Event Viewer? Wat geprobeerd?

Verwijderd

Ik weet niet of je instagib speelt? maar dat kan mijn systeem ook op zijn knieen krijgen,

spec":
ASUS A8N sli deluxe
AMD 3000+ 64
asus 6800GT

vooral op w00tablus :D, 1 grote 40 fps menace ^^

verwijder je .ini's eens (de UT en user.ini), of reinstall (wel map verwijderen) als het probleem zich nog voordoet ligt het niet aan UT1, heb je dit ook met andere spellen? misschien heb je de verkeerde renderer gekozen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 16:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb al in de ini gekloot, maar vsync etc, maar werkt allemaal niet, fps blijft instabiel. Jah ik speel instagib, maar normal weapons is net zo erg.

Voeding is FSP300-60PN (300 watt)
1 hd en 1 dvd brander, dus niet echt spannend.

Maar nieuwe spellen werken echt perfect met 8x antialiasing en alles, daarom snap ik het niet.

Misschien dat ut compatibiliteitsproblemen heeft ofzo omdat de videokaart te nieuw is?

(btw, ut99 liep zelfs beter op me p3 733 met geforce 2 gts)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 16:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:01:
Ik weet niet of je instagib speelt? maar dat kan mijn systeem ook op zijn knieen krijgen,

spec":
ASUS A8N sli deluxe
AMD 3000+ 64
asus 6800GT

vooral op w00tablus :D, 1 grote 40 fps menace ^^

verwijder je .ini's eens (de UT2004 en user.ini), of reinstall (wel map verwijderen) als het probleem zich nog voordoet ligt het niet aan UT1, heb je dit ook met andere spellen? misschien heb je de verkeerde renderer gekozen
UT99?

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Gebruik je Direct3D of OpenGL ? Al beide geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
gebruik direct3d, opengl lijkt me niet optimaal

Verwijderd

nee UT1, in UT2004 heb ik dat niet

die voeding kan er wel voor zorgen dattie trugklokt, download rivatuner 15.4 eens, naast je kaart in het beginscherm zit een driehoekje, daarop klikken en dan hardwaremonitor, aanlaten staan en dan gaan spelen, nadat je zo'n fpsdip hebt gehad spel afsluiten en grafiekje bekijken (en eventueel hier posten)

opengl werkt beter bij UT1 volgens mij, 3dfx glide is het best maar zo oud is je kaartje niet meer ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 16:11 ]

Verwijderd

Ik twijfel wel een beetje aan die 300W voeding die je hebt met zo'n systeem, maar als je je voltages post (en eventueel temps) weten we meer :)

Verwijderd

Topicstarter
Net even opengl geprobeerd, werkt al stukje beter, maar nog steeds drops naar 45 etc..

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.vankessel3/gegevens.JPG

Geloof nie tdat het aan m'n voeding ligt.

Verwijderd

heb je rivatuner nou al gedownload? en aan voltages idle hebben we niks, je moet ze stressed hebben (nee dat kan niet met een alttab uit een spel)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 17:20 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:13
Heb je de laatste versie van UT? Heb je de custom D3D renderer gedownload? (ff googlen anders) Heb je mouse smoothing uitgezet? <- scheelt zo 20FPS

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Heb versie 4.36 van ut, heb even gekeken voor die custom d3d en kan op fileplanet renderers.zip vinden, maar die krijg ik nie gdload, heb je toevallig een andere locatie waar ik hem vandaan kan halen?

Laat maar heb hem al, maar werkt nog steeds gaar:D

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 13:20 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:01:
Heb versie 4.36 van ut, heb even gekeken voor die custom d3d en kan op fileplanet renderers.zip vinden, maar die krijg ik nie gdload, heb je toevallig een andere locatie waar ik hem vandaan kan halen?

Laat maar heb hem al, maar werkt nog steeds gaar:D
zijn die voltages terwijl je ut draait? openGL is wel beter als d3d, nvidia's opengl drivers zijn erg goed. Niet toevalli anti-aliasing of antistrophic filtering aanstaan?

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Je zou een oudere driver kunnen proberen.

Verwijderd

Ik heb ook problemen met UT en mijn Geforce 6800 icm 71.84 forceware drivers. Ik krijg het spel amper opgestart. Het duurt 5 minuten voordat ik het intro-filmpje zie en dan draait ie met 0,25 fps...

Ik had net zelfs een crash, waarbij XP mij vertelde dat er een schrijf-actie van de videokaart-driver niet gelukt is en waarschijnlijk de oorzaak was van de crash.

Ik had hiervoor een oudere driver (66.51 geloof ik), maar die deed UT perfect. Al mijn spellen draaien nu echter nog beter met 71.84, sommige zelfs 10% sneller. Het is alleen dat oude UT wat nu problemen geeft.

Het ziet er naar uit dat er een incompatibiliteit is met deze drivers en UT.

en that sucks... ;(
Pagina: 1