Dymo EL60 op printserver

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:35
Ik heb hier een Dymo Labelwriter EL60 met seriële aansluiting, deze is momenteel aan gesloten op een computer en deze wordt gedeeld.
Nadeel is dat de computer moet aanstaan als er een label geprint moet worden vanuit het netwerk.

Dus nu wil deze aansluiten op een printserver met een seriële aansluiting.

Weet iemand of dit gaat werken met een Dymo Labelwriter?

Ik heb al gebeld met de helpdesk van Dymo en daar wisten ze het niet,
omdat ze nog nooit een klant hadden gehad die dat heeft geprobeerd.

Ik heb trouwens nog geen printserver, ik wil namelijk weten of het werkt en er dan pas een aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 08:16

orca

Zwem goed, Broeder.....

het printserver kastje neemt gewoon de taak over van de printserver PC.

al het netwerkdeel van de communicatie wordt uitgevoerd door het kastje en daar hoef je weinig van te merken..

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er uberhaupt wel een printserver te krijgen die een seriele aansluiting ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Anders moet je toch een router hebben en er een serieele poort aanmodden zoals in dit topic...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:54:
Is er uberhaupt wel een printserver te krijgen die een seriele aansluiting ondersteund?
Van Axis en D-link zijn er nog printservers waar een seriele poort op zit.

Het gaat er mij alleen maar om dat ik zeker weet dat die Dymo werkt op een printserver.
En dat ik straks niet een printserver voor niets aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelior
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 10:37
Dat gaat wel werken denk ik.
Ik gebruik hier meerdere printservertjes van Netgear, hiermee maak je een apparte printpoort op de pc aan die wordt gezien als een lokale poort.
Hierdoor kun je dus elke denkbare printer gebruiken met deze printserver, zolang je de drivers maar hebt.

Ik heb dus van allerlei printers op die servertjes aangesloten, van een oude Deskjet 540 tot een nieuwere BussinessJet 1100 en die werken allemaal zonder problemen.

Hier zit ook een seriele poort op

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door xelior op 12-04-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:37
Volgens mij zou het gewoon moeten werken, alleen moet je dan wel een printserver met een seriele poort hebben. Mijn oude Intel Netportexpress had er eentje, maar bij gebrek aan een seriele printer nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zal een heleboel afhankelijk zijn van de drivers van de DYMO. Ik heb hier problemen gehad met een Canon Photoprinter die een "monitor tooltje" starte bij iedere printopdracht, je weet wel , met de status van inkt enzo. Met een Cisco Printserver werkte dit dus niet. Na uitschakelen van de monitor wel. Ik weet niet in hoeverre de Dymo gebruik maakt van dergelijke Monitors.
Aan de andere kant, werkt het sharen van de printer via een ander systeem wel. Pin me er niet op vast, maar dan moet het ook geen problemen opleveren met de printserver.

In hoeverre kun je het een en ander instellen in de software (naast de drivers) die de DYMO gebruikt? Is dit een apparte applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelior
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 10:37
Met de Netgear werkt het zeker!
Hier zitten 2 aansluitingen op:
Seriele poort voor printer en RJ45 voor netwerk.

[ Voor 58% gewijzigd door xelior op 12-04-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
De Dymo heeft gewoon drivers en daarnaast een programma om de labels mee af te drukken.

Maar ik heb even op de website van netgear gekeken en daar kan ik geen printserver met seriele aansluiting vinden. Misschien uit het assortiment

Bij D-link idem dito

Voor de prijs van een Axis kan ik net zo goed een usb dymo met usb printserver kopen.
Pagina: 1